I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmklubben - Nomineringstråd, film #4

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Moderator

2011-10-22 22:19

Filmklubben - Nomineringstråd, film #4

Hej!

Dags att nominera fjärde filmen och jag har fått i uppgift att välja genre, vilket var superlätt. Veckans genre blir: sci-fi!

Reglerna:

Vi har nu 48 timmar på oss att nominera en film. Det ska helst vara en film som du själv inte sett.

Efter att vi har nominerat våra filmer så kommer vi sedan att få rösta på vilken film vi ska se (notera: inte sin egen) röstningen pågår också under 48 timmar.

När man ska rösta så skickar man ett meddelande till användare: Filmklubb.

Jag nominerar Primer. Egentligen vet jag inte så mycket om filmen än att den ska vara ganska komplex, perfekt filmklubbsmaterial med andra ord ;)

Kör på!

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Rappare

2011-10-22 23:17
Jag väljer Los Cronocrímenes (eng: Timecrimes)

Kan bli riktigt spännande med sci-fi alltså.

(Inlägget ändrat av Squirtle som tog bort spoiler-trailern 2011-10-23 13:43:30)

2011-10-22 23:47
Kul som fan med sci-fi!

ska söka runt lite och se om jag hittar någon värdig..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-23 01:05
Najs, älskar sci-fi! Synd bara att jag sett så mkt så kan inte komma på någon på rak arm men får återkomma :)

2011-10-23 01:26
Kom på en film: "Franklyn" http://www.imdb.com/title/tt0893402/

Rappare

2011-10-23 10:02
Trailern jag länkade till på Youtube var inte den jag tänkte länka till. Titta inte på den, den innehåller spoilers.

2011-10-23 17:47
Jag nominerar filmen Moon

Imdb: 8.0

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-23 18:59
Jag nominerar 2001: A Space Odyssey, har aldrig fått tummen ur och sett den. :)

http://www.imdb.com/title/tt0062622/
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-10-24 05:26
Jag har vart sugen på att leka filmsnobb med folk här, men saknat tiden. Nu vill jag iaf vara med och nominerar således Brazil
Rappare

2011-10-25 22:14
Det är dags för röstning och som vanligt röstar ni genom att skicka ett meddelande till användaren Filmklubb. De filmer ni har att välja mellan är följande:

Primer
Los Cronocrímenes
Franklyn
Moon
2001: A Space Odyssey
Brazil

Jag hade helt glömt bort att jag ska till Italien och sticker väldigt tidigt imorgon bitti. Jag överlåter filmklubben och det andra kontot till en annan användare. Jag kommer själv att rösta och försöka se filmen när jag kommer hem typ.

2011-10-27 19:50
Då var det dags igen.. Denna gång stod det mellan 2 filmer, Moon samt Los Cronocrímenes

Därför fick det bli jag(hemlig like a ninja..) som fick bli den avgörande rösten och därför blir denna veckas film; Los Cronocrímenes

Antar diskussionen får fortsätta till scrotum kommer tillbaka från Italien! :)

2011-10-28 01:30
Trevligt :) Kände på mig att det skulle bli den så jag drog hem den för några dagar sen :) Förvisso ville jag se den iaf men men :P