I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på naturserier/dokumentärer

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   
Admin

2012-01-04 14:52

Tips på naturserier/dokumentärer

Jag älskar att kolla på naturdokumentärer om de är välgjorda (vilket i stort sett är synonymt med "BBC-producerat och David Attenborough-kommenterat").

Har kollat igenom serier som Planet Earth, Life och en tredelad serie om Yellowstone. Här om dagen såg jag ett avsnitt av Frozen Planet på SVT (den ska införskaffas på blu-ray)och för någon vecka sedan en bra dokumentär om den skandinaviska naturen som jag inte minns namnet på (första som inte var värdelöst producerad, förmodligen var det BBC som låg bakom den också).

Någon som kan tipsa om liknande serier? Det ska kort sagt vara vackert och grandiost framställt med en bra berättarröst (det var något om koraller i svenska/nordiska vatten för nån dag sen, med den sämsta berättaren någonsin i form av en tjej som läste extremt mycket innantill - sånt går bort). Ju färre människor i bild desto bättre och jag är inte intresserad av att lära mig allt om älgspillning eller liknande.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?