I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-12-31 14:22

Life of Pi

Några fler som har läst boken som tänker se filmen? Den har ju fått ganska bra respons från kritiker osv. Någon som har hunnit se filmen ännu?

Info o trailer: http://www.imdb.com/title/tt0454876/

2013-01-02 16:14
Inte sett ännu, men är bra sugen.
Ang Lee är en mycket bra regissör och hans näst senaste film Taking Woodstock är en personlig favorit.

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Poet

2013-01-02 17:45
Vad handlar den om?
At the gates of Eternity...

2013-01-03 11:47
Har sett filmen men inte läst boken. Underbar film! Den var visuellt vacker och storyn var väldigt bra.

BC, tror inte nedanstående spoilar någonting alls, men sätter den i en sån för säkerhets skull :P Spoilerden handlar om en pojke vars familj äger ett zoo, men det går inte så bra och dom ska skeppa alla djur till USA för att sälja dom och starta ett nytt liv där. Men under färden dit, förliser skeppet och pojken är fast på en livbåt med en tiger.

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2013-01-03 11:56
Låter fet :) Ska checkas när frugan kommer
At the gates of Eternity...

2013-01-08 00:20
Sett den och rekomenderar den till..de flesta.Ang Lee har ju nästan bara gjort riktigt bra filmer så detta är värt att checka ut!
Boken var överfet och filmen blev också fin. Fanns en röd tråd som de höll sig till hela tiden,väldigt bra.
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php

2013-01-08 00:21
Sentimentala människor kommer ju gråta floder till denna film.
Såg den i 3D,riktigt bra 3D ingen dålig huvudvärks 3D,det gjorde filmupplevelsen kung. Många vackra scener.
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Producent

2013-01-15 23:56
Typ en av de bästa filmer jag någonsin har sett.. Jag har sett MÅNGA filmer och det ska otroligt mycket till för att jag ska komma med ett sånt uttalande..

2013-01-24 10:28
Skridsko: hahah, ja det hade du rätt om.. Grät floder vid 3 tillfällen.. :p

Håller med Machete! En av de bästa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-24 11:05
fin/hemsk/fin
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-03-04 23:44
Riktigt bra film!
Väldigt unik och gripande. Bland det snyggaste filmer jag sett rent visuellt.
Blev helt tokkär i den där magiska ön.

Ang Lee, du kan det här med film!

2013-03-06 10:53
Jag tror att jag förstod allting med filmen. Symboliken och allt det där. Men ön förstod jag inte alls! Någon som har en teori? :)
- Dexter Morgan

2013-03-06 13:28
Som jag uppfattade ön:
Pi kom till ön efter att tigern dödat hyenan. Där åt han sig så mätt han bara kunde bli.
Alltså pi dödade kocken i båten och sedan åt upp honom.

Ön = Kocken = mat

2013-03-06 16:19
Ja! Så är det ju! Tack :) Nu har jag äntligen förstått hela filmen :)
- Dexter Morgan
Producent

2013-03-07 06:38

2013-03-11 08:18
Tror inte det riktigt framgår vilken story som faktiskt hände.

Det är upp till lyssnaren/tittaren att avgöra, precis som med de olika religionerna och deras berättelser.

Producent

2013-03-11 09:54
Den handlar inte om gud, det är en fruktansvärd historia om hur en man tvingas äta människa och blir galen.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-11 13:52
KurtRussel skrev:
Den handlar inte om gud, det är en fruktansvärd historia om hur en man tvingas äta människa och blir galen.

Håller med. Den handlar om överlevnad och vad en människa gör för den.
- Dexter Morgan
Producent

2013-03-12 01:03

2013-03-12 14:17
Eller så har vi helt enkelt tolkat den olika :)
- Dexter Morgan

2013-03-12 17:11
SpoilerOm ni pausar i scenen där han åker iväg från ön ser ni att öns konturer utgör en liggande kvinna. Polaren var helt övertygad om att det skall tolkas som att Pi började äta upp sin mamma, men gav upp denna oas i ett helvete då han inser hur hans föda är förknippat med mycket destruktiva krafter (giftig och dödlig ö) och att det inte var en långsiktig lösning. Att han hellre dör än lever så. Stämmer inte med historien att mamman åkte överbord (?), men jag tyckte det var en ovanlig reflektion. Någon annan tolkning av öns konturer?
Poet

2013-03-16 13:50
överskattad film. fattar symoliken och messages och allt det där men nä. sen all neon? jävla neon fest alltså, är det snyggt i en film?
har inte läst boken men kan tänka mig att boken är riktigt fet! historien bra, filmen medioker. kass skådis Pi som gammal också.. ung också rätt dålig :/
"life's a garden, dig it."