I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The man from Earth

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2013-08-29 02:45

The man from Earth

Ja, har ju tipsat i andra tråden men jag är rädd att den här inte riktigt kommer upp i 8 på imdb om man inte tar i med hårdhandskarna.

The man from Earth, kvällens nattipps

Den här ska ni se som ett troll, liksom inbilla er att den är mindblowing och sen skriva att det är "the most thaughtprovoking shit you ever seen" på imdb. Vi troll har tillsammans med ett gäng nioåringar från de mest inavlade platserna på andra sidan Atlanten fått upp detta verk på topplistan av sciencefiction-filmer. Skriver du något annat än att skådespelarinsatserna är outstanding är du en riktigt partypooper.

Det är med andra ord en djup film, välspelad med fantastiska vändningar, superb dialog och utan "barnsliga" specialeffekter. Man undrar alltid vilka spännande svar, oneliners som snart ska få oss att "tänka till" och omvärdera vår hela omvärld. I vissa fall är den nästan lika lärorik som Simpsons, även om serien inte riktigt kan nå upp till denna faktapackade thriller.

Vi hoppas få upp filmen på över 8 innan veckans slut, så in och rösta and join the movement.

http://www.imdb.com/title/tt0756683/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-02 23:06
Jag orkar inte riktigt sätta mig in i vad den här tråden handlar om men tycker om filmen som fan.

Jag störde mig dock på skådespel, fotot och musiken (kanske det som gör en film), men storyn var faktiskt riktigt bra! Jag tittade på den på ungefär samma sätt som man lyssnar på en ljudbok tyckte den var mycket "thoughtprovoking".

Hade det varit bättre skådespelare, bra musik och någon regissör som hanterar den typen av enkla format, typ Richard Linklater, så hade den varit GRYM!!!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-10-02 23:51
isofu

eller hur, glöm inte att ge den minst en 8!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-03 00:37
Consider it done! :D
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2013-10-03 16:13
Fattar ingenting.. helt okej film ju
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-10-03 17:09
För att ett sånt här "crazy" stunt ska kännas meningsfullt, legitimt eller för den delen, det minsta roligt, bör filmen som ska höjas till skyarna vara en otvetydligt horribel rulle.

Problemet och förvirringen uppstår när ett gäng känslomässigt underutvecklade tonårspojkar väljer en film som inte faller dem i smaken - för lite våld, för mycket prat, inte tillräckligt med explosioner? - medan den för andra tittare betraktas som en helt okej rulle som lattjar med lite existentiella, andliga och historiska frågor.

Men för all del - fortsätt denna skrattfest till trollning. Ni verkar ju ha riktigt roligt med ert galna upptåg..
Finns tips på riktigt FETA DOKUMENTÄRER här:

http://addoepc.se

2013-10-03 17:26
SpoilerNja, folk skulle inte se Reine o Mimmi även om den hade en 9:a...