I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Paintball är ingen krigslek

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2004-05-24 09:53

Paintball är ingen krigslek

Hejsan!
Jag tänkte nu bara förklara en snabb liten sak för alla er som blev sugna på Rubriken.

Paintball hade jag tänkt att gå in på och tjöta lite om :)

Saken är den va, det finns 2 olika slags paintball: Recball och Speedball (imon speedball finns även Xball etc).

vad jag ska snacka om är Speedball som är den så kallade officiella SPORTEN.

Jag tänkte visa lite bilder och även en film (länkar till) där ni ser att det inte är cammokläder längre, det är inte pumpmakörer längre. Det är skrika och snacka på plan vid toppen av dina lungor, det är färglada lagtröjor och det är MINST en lika mycket LAG och TEAMPLAY krävande SPORT som t.ex. Hockey eller Fotboll.

Bild1(teamplay som sagt): www.forceofnature.com

Bild2(Inte skogen utan det kan spelas på fotbolls planer med uppblåsbara värn(skydd)):www.forceofnature.com

Bild3(det finns ingen gräns för hur nära du får skjuta ut någon på, dvs. ser du han SKJUT ;))www.forceofnature.com

Om ni vill testa på SPORTEN Paintball kan ni göra det i de flesta städer i Sverige, det är ju ändå den tredje största extremsporten i VÄRLDEN och det är fortfarande den snabbast växande.

För platser och mer info gå in på www.paintball.se , www.samuraj.nu , www.forceofnature.com mfl.

Tänkte också visa en liten film som är gjord av ett lag som heter Powertrip (Svenskt elit lag) Ni behöver Quicktime eller nåtgot codec/progam som klarar .mov format:
hem.bredband.net

Om ni är lite mer nyfikna eller vill veta nåt att det bara att PMa mej eller svara i denn tråden :)

ha det gött grabbar så ses vi på planen ;)

När jag va liten lärde jag mig 2 saker: att gå och att inte pissa på mina händer...