I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Det blev ja till lagförslaget"

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-06-15 23:28

"Det blev ja till lagförslaget"

budo.se

Om jag ser Bosse Ringholm på gatan blir det ingen tårta den här gången...

Stor sorgedag för Kampsport och oss kampsportare/fighters/supportrar etc.

Deprimerade hälsingar. out.

2006-06-15 23:38
Storebror har gjort det igen...

Beklagar till alla er Kampsportsutövare där ute.
Sittin sideways...

2006-06-15 23:58
Alltså så stor ändring mot 200 000 utövare utan kunskap och med trångsynhet och moralkakor.

Ni vet vad ni inte ska rösta på nu i alla fall.

2006-06-16 01:36
fyfan, det är förjävligt!
men tyvär Serqses, kommer rösta rött ändå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-16 01:41
vaa vadå?
Vad innebär detta?

Kommer jag inte få gå fullkontakts matcher?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-16 08:23
härligt! kampsporter suger rejält!

2006-06-16 09:07
haha rösta emot rosarna bara för att ni inte får slå mot huvudet? Vilka är det som har ofunktionerande gråklumpar bakom pannbenet?

2006-06-16 11:15
En svart dag.
strength

2006-06-16 17:04
kan någon svara på min fråga?

kommer man inte kunna tävla full kontakt nu?
kommer alla tävlingar gå bort?

2006-06-17 02:47
värt att tillägas för alla som propagerar för högern, det inte bara sossarna som var för detta,, i princip varenda artikel jag läst har det stått "Vänsterpartiet och Moderaterna reserverar sig mot beslutet" , då kan man undra vart fp, kd och c hållt hus om man nu ska välja att att rösta borgligt på grund av detta beslut...
expressen.se

2006-06-17 02:47
Moderaterna och vänsterpartiet reserverade sig mot beslutet. Vänsterpartiet menar att reglerna förmodligen innebär att professionell boxning, och andra kampsporter, inte kommer att få tillstånd. Tillståndsprocessen blir då helt onödig och kostnadskrävande. Partiet framhåller också vikten av att idrottsrörelsen, inom givna ramar, får utforma sina egna säkerhetsregler.

2006-06-17 02:58
Vadå finns det folk som röstar på sossarna?

Trodde det var en myt... För ingen kan väl vara så dum?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-06-17 04:08
al3

Du kommer förmodligen kunna fortsätta tävla men då med huvudskydd, benskydd, tjockare handskar etc. Tävlingar som K-1 och Vale Tudo-tävlingar utan skydd är det som försvinner.

Detta är inget jag är säker på men jag antar det eftersom om alla sporter där det förekommer slag mot huvudet skulle förbjudas så skulle även amatörboxningen försvinna och det skulle aldrig kunna hända..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-06-18 11:53
Vad jag har förstått så är de så att prispengarna i K-1 kommer från staten.

2006-06-18 12:24
Snarare sjukt att skattebetalarna ska berövas av sin frihet utan grund.