U20 VM Fotboll (Kanada)
Någon som har följt tuneringen so far? Idag möter Chile, Portugal i 8 delsfinal. Portugal är nog det bästa laget av de som kom 3a i sin grupp så det kommer att bli en svår match. Men efter det ljuva spelet vi har spelat och sedan vunnit våran grupp så borde nog vi ha vårat självförtroende högt uppe, 2-1 chile tippar jag :)
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter "
har följt Mexikos matcher och det ser bra ut än så länge :)
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Yes och jag hoppas se er i semifinalen ;) lite revanchlusten efter copa america
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Alexis Sanchez och Arturo Vidal gör mål för chile ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vidal gjorde sin, och Sanchez var nära ett flertal gånger. Fan vad Sanchez har imponerat på mig, man visste redan att arturo hade det i sig, men att Sanchez har blommat ut är otroligt skönt och se. Nästa Nigeria, de bör vi vinna mot sen blire kalla kårar. Antingen Mexarna eller argentinarna...svårt
aa skit nice att dom vann, jepp nigeria e nästa på söndag om jag inte har fel. Vi har bra chans att vinna mot nigeria. det är bara vänta och se :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fyfan vad sanchez har imponerat på mig.. han va sjuuuk synd bara att det med hans axel :/ VAMOS CHILENOS
(b)Who are you trying to get crazy with eseee? Don´t you know im locooo?(/b)
och Hoppas Sanchez blir bra från sin axel skada och kan spela!
Go polen!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
e polen kvar i cupen? :P
Nja tror dom förlorade mot argentina, men ändå.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Ben Starosta, Sheffield U, spelade varje match för Polen :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Arturo Vidal min homeboy !! jag önskar honom all lycka i Framtiden!!
BLESS REGGAE MUSIC
spanien och usa ute ur cupen stor överaskning tycker jag :/
arturo vidal och alexis sanchez missar matchen mot nigeria som börjar om ca 1 timme i eurosport:) men hoppas de går bra ändå!
Såg andra halvlek och övertiden, Chile spelade stundtals bra, och försvarade bra som de har gjort under hela tuneringen. 0-0 under fulltid ,en 4-0 under den halvtimman, iofs så släppte Nigeria in oss efter 1-0 och det öppnades mkt hos det nigerianska försvaret. Nästa Argentina som slog ut mexarna med 1-0. Vinner vi mot de, vilket vi har en bra chans eftersom våra storspelare ska åtvervända från sina skador samt avstägningar, så tar vi hem hela skiten.
Chile spelade bra mot nigeria, hade chanser att göra mål innan övertiden men dem vann 4-0 ! imponerande, Sanchez spelade första halvlek sen gick han av plan pga sin skada tror jag. Det blir svårt mot argentina men det finns stor chans ! Matchen spelas på Torsdag ! viva chile :) !
var är sverige?
shimmy shimmy yo
sverige kvala väl aldrig in? :P
Chile har imponerat som fan..helt oväntat..mycket bättre än det äldre landslaget..Vamos chile mierda!
Enigma has spoken!
ViKKe P20 Jag håller med! problemet med det äldre landslaget är den deffensiva delen där e dom för dåliga, backarna e sämst, man kommer förbi dem för lätt, men det finns bra spelare som spelar uppe så som fernandez, suazo, valdivia och så ... Hoppas Chile vinner mot Argentina och går vidare till final!
det som är grejen att chiles rikta lag är ungefär U20 laget. Chile är unga och det fattas fortfarande att dem ska knyta skorna lite hårdare så är dem uppe o slåss med resten av världen. Om 3-4 år är Chile ett bra lag.
jag hoppas att landslaget lär sig av sitt u20 lag nu :D och nu när 6 utlandsproffs är avstängda, att dem yngre får chanser jag hoppas bara att acosta får kicken han har gjort sitt :)
Tjeckien vidare till Final med en säker 2-0 seger mot Österike. Tjeckien har visat sig vara väldigt svårslagna efter vinster mot USA och nu Österike. Men idag avgörs om vilket lag mellan Chile - Argentina som tar sig vidare till final. Synd att inte Eurosport inte visar matchen live ikväll, även om det börjar runt 02:00 tiden. Annars kan man alltid se reprisen 18:30 imorrn. blackmetal Om du kollar på åldern på alla spelarna i argetinska U20 laget så är alla antingen 19 eller 20. Det är inte så ofta man har yngre spelare,om inte de är extremt duktiga, undantag har gjorts innan och även iår. ta t.ex. Freddy Adu som är 18 och Aguero som är 19 om jag minns rätt. Så alla spelarna från förra U20 mästarskapet har alltså blivit för gammla
Klarar försvaret av Aguero och Moralez så blir det inga problem. Martínez och Suarez borde klara av det. Fortfarande inte klart om Alexis Sanchez är med från start, hoppar in eller inte spelar alls. Förmodligen så vill dem bara förvirra Argentinarna lite.2. Toselli är 5 minuter från att slå rekord på att inte släppa in nåt mål, rekordet hålls av Claudio Taffarel som ligger på 485 minuter. 5 minuter borde Chile klara av iaf. fast än under Chiles fotbollshistoria så kommer man aldrig längre än kvartsfinal, sist var ju OS med u-23 landslaget. Jag tror iaf att laget som vinner idag(Chile-Argentina) borde ta hem bucklan eller?
TeeOn P20 målvakten har redan slagit det rekordet, det gjorde han i matchen mot Nigeria :) jag tror också att de lag som vinner idag vinner hela :D hoppas på chile :D VAMOS CHILENOS :D
hoppas Chile vinner idag mot Argentina !
Såhär kommer det antagligen se ut för start elvorna :
CHILE: Christopher Toselli; Hans Martínez, Cristián Suárez, Nicolás Larrondo; Dagoberto Currimilla, Arturo Vidal, Gary Medel, Mauricio Isla, Gerardo Cortés; Mathias Vidangossy; Nicolás Medina. DT: José Sulantay.
ARGENTINA: Sergio Romero; Gabriel Mercado, Federico Fazio, Matías Cahais, Federico Insúa; Ever Banega, Claudio Yacob; Maxi Moralez, Angel di María, Pablo Piatti; y Sergio Agüero. DT: Hugo Tocalli.
jäklar vad mycket chilenare det fanns i whoa då haha
vart kan man se matchen????????????
I need femine venoms in the system, in order to function in the rhythm
eurosport2 mannen ca kl 2 :)
AdvanceD_ P21 Toselli slog rekordet idag mot argentina, jag är mer än 100 % säker de sa de till och med live.
0-3 är fan inget jag förväntade mig :S fuck it brons känns inte riktigt som en cheer up precis :(
Spelarna fick stryk av snuten efter matchen. It's all over the news. :O Jag grät igår, det var en domarskandal. Samtidigt hade chile den sämsta disciplinen jag sett. Särskilt jubelidioten Vidal. Tkr synd om Toselli, han kommer bli en världsmålvakt en dag.
synd att Chile förlorade, Matchen va knas! Argentina spelade bra, samtidigt som Chile spelade dåligt. Två röda kort blev det för Chile, onödiga kort. Gary medel dela ut en spark när killen va på marken, och argentinaren fejka att han fick den i fejjan, men det var helt onödigt. Sen domaren han gjorde inte det bästa jobbet men. Inget snack om Toselli han gjorde en bra turnering! Det var inte heller den matchen jag väntade mig men grejen e så.
Fortfarande så kan inte Chile komma längre :( Vi får väl hoppas på en 3e plats återigen. Vi kan klaga mycket på domaren men vi ska va tacksamma att Arturo Vidal fick vara kvar på plan han gjorde allt man kan göra för att få ett gult kort till. Jag tror när de gäller för Chiles sida att möta Argentina är det mycket psykiskt, så har det alltid varit för Chile mot Argentina och Brasilien, låt Ecuador, Paraguay eller Uruguay vara på toppform så är det aldrig samma sak. Visst man kan klaga på domaren men som sagt samtidigt ska man vara tacksam för han lät Vidal göra allt man kan göra för ett gult kort. Och så vart det kaos efter matchen, men hallå, helt ärligt, vi Chilenare kan bli lite jobbiga o stora i mun när nåt gör snett?HAHA
Fyfan va chilenarna gjorde bort sig mot Argentina. Speciellt den där rödhåriga indianen Vidal han var ju fan livsfarlig. Var väl egentligen bara deras vänsterback ( som jag glömt namnet på) och mittbacken Suarez som inte klagade på varje domslut. Argentina spelade dåligt men slog ändå ett överladdat Chile med 3-0, skönt! :D
Argentinarna filmade mycket, domaren var inte övertygande och chile borde vårdat bollen bättre. På förhand såg man fram emot matchen, men efter 2-0 blev det pinsamt.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
varför disskuterar ingen om misshandeln som de chilenska U20 spelarna fick efter matchen av de kanadensiska snutarna. Efter att ha sätt intervjuer med spelarna och filmklipp så fick ja uppfattningen att Chilenarna var på väg till sin buss men när de var på väg in så var det en massiv folksamling av chilenska supportrar som sjöng och hyllade det chilenska landslaget. När dett skedde så valde vissa spelare att gå ut till publikhavet. Där blev de stoppade av ett antal snutar som direkt använde våld för att få in spelarna i bussen igen. När detta skedde så gick en del till spelare att gå ner och försvara sina medspelare vilket resulterade sedan ett massivt tjaffs och misshandel där snutarna använde elpistoler mot vissa spelare, samt så slänge de in tårgas på spelarna. Alexis Sanches vart omhändetagen av 5 poliser som även med fötterna tryckte ner hans huvud mot marken, Grondona vart misshandlad av över 10 snutar, samt fick han och en del andra spelare elchockar med elpistoler av snuten. Man är klar att snutarna använde övervåld och behandlade de chilenska spelarna mer som terrorister än som fotbollspelare. En annan punkt som gör mig upprörd är att inget har sagts i media kring den här händelsen och FIFA väljer att strypa massmedia kring händelsen och inte ta händelsen på fullaste allvar. Sanningen är att detta kommer tydligen att sabotera inför matchen på österike på Söndag, man har ännu inte anget vilka spelare som inte komma kunna delta på grund av den här insidenten/misshandeln.
Ooops sorry lite stav fel :D
Riktigt roligt att kolla på :D platt match för chile i semin :/ fett synd att USA åkte ut för jag gillade verkligen Freddy Ady och Zizzo!!!
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
Och några chilenska spelare blev arresterade också.
Vilken kanal visar det här? Har missat de totalt.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Varför målas Chiles spelare upp som offer för, kolla hur dom betedde sig under och efter matchen fan, jag tror verkligen inte det var så oskyldigt som du beskrev det.
eurosport 1 och 2 brukar vara ganska sent på natten. Såg insidenten med misshandeln och så. Det är ju tråkigt för det tar ju på spelarna speciellt nu när man ska möta Österrike. Canadensarna är inte vana med folksamling och stora evenemang så bönderna visste inte vad de skulle göra och använde "elpistoler" som självförsvar mot fotbollsspelare som är födda 88 och 87, så töntigt. Såg videon spelarna gjorde absolut ingenting från det vanliga, fattar inte vad polisen höll på med. Dåligt att FIFA inte går ut med det, det var nästan bara Chilensk media som gick ut med det, skam! Bronsen blir vår återigen iaf=D
fan vad jag är lessen :(
?
Gary medel dela ut en spark när killen va på marken, och argentinaren fejka att han fick den i fejjan, men det var helt onödigt. Sen domaren han gjorde inte det bästa jobbet men. Han sparkade på bollen inte på spelaren som argentinaren roffat åt sig. Blev väl sur för målet bakåt minuten innan & tron att han maskade, övertänt och typiskt jävla U20. Störde mig på att linjedomaren inte såg helheten, domaren förstörde ju matchen. Gult kort max.
att han sparkade på bollen.. hmm han träffa inte ens bollen, men han träffade inte argentinaren heller. jag tror också att han ville kanske träffa bollen men varför fortsätta att vifta med fötterna när bollen redan var utanför planen? liksom det är bara att låta han kasta sin inkast och sen bara köra istället. Jag tycker absolut inte att han borde fått röd kort iallafall men som du sa domaren såg ej helheten.
Det blev brons för Chile iallafall! :)
Mexiko kommer vinna nästa gång U20 spelas. Helt övertygad med dom lirarna dom har på gång!!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"