Ni har Tauer, så ni är inte direkt clownfria heller ska ni veta. Men jo, Örlund var ingen höjdare idag. Däremot var Bojan det men av DIF-spelarnas tacklingsglädje mot GAIS att döma lär ingen gå av plan hel eller utan rött kort på torsdag.
•pave paradise•
Det blir nog bra tillslut...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
Får Atta spela mot dif är det iaf skandal. Gjorde den killen någonting bra mot götet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dummy: gör han särskilt mycket bra över huvud taget? Får Pierre inte spela blir jag sur.. Patrik Karlsson var fan inte bra mot götet. fan vad jag tjatar om Pierre i alla trådar men han har fan övertygat.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Är det inte i princip slutsålt på både södra och norra?
DIF!
bob: 31 122 biljetter sålda. Så..jo, jag antar det.
•pave paradise•
Var Pierre Bengtsson bänkad mot Glenns? Av de få aik matcherna jag sett är han definitivt en av dom som spelat bäst. Vassa hörnor har han också.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare: Inte ens uttagen var unge Bengtsson. Tvivlar på att det var för att vila honom till derbyt men Norling går ju inte direkt att lista ut så enkelt...
•pave paradise•
lhabia: jag undrar också varför han inte ens var med i truppen.. ska Norling inte ens våga ge honom förtroende i år när han har imponerat grymt?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Jag har ingen aning faktiskt, vi får se om Norling vågar ta med honom imorgon. Gör han det så får Pierre tacka för förtroendet genom att fortsätta spela upp sig.
•pave paradise•
Vi syns i humlan några timmar innan och tar sedan tuben från stadion circa 19.00! Vi är från STOCKHOLM!
Can't break necks in boxes
En fråga till Djurgårdare, bara sådär för sakens skull: Vart kommer Manchester United ifrån och Everton ifrån?
•pave paradise•
Haha vad snackar du om?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
ikväll kör vi, 2-0 till dif bröderna!!!!!!!!!!!!!!!1 raja en balja och sölvi en balja
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Fick feber igår, ingen lysande torsdag. Blir till att lyssna på radio istället. 2 - 1, Bojan gör två mål, och Arnefjord ett självmål.
Vi är överallt!
Walking the street of dreams
Så länge som man är skåning så skall man låta gröten tysta mun!
DIF!
biran i kroppen full som en gris, på väg in mot solna nu, nu kör vi över apjävlarna, AIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TJALALALALALALA AIK!!!!!!!!!!!!!
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad äre som klättrar i buren? Vad äre som låter som djur? Vad äre som stinker så jävligt? Jo det är en apa i bur! Djurgårn, Djurgårn, Djurgårn, fulast i stan!!!!
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Bob Jag är söderkis, men tack ändå.
Jävligt kul att få följa matchen från en pissig internetuppkoppling i tanzania på aftonbladets live-bevakning. "19.51 Nio minuter till avspark. Vi får se om det blir några tifon i dag – det senaste derbyt bjöd ju bara på någon sorts manifestation mot förbundet om vi nu inte räknar mp3-spelarna, golfbollarna och tändarna som något sorts... nej" Den här jävla idioten ska jag lyssna på nu 2 timmar.
Anima Sola
Sådär ja, 1 - 0
Vi är överallt!
Jävligt kul att få följa matchen från en pissig internetuppkoppling i tanzania på aftonbladets live-bevakning. "19.51 Nio minuter till avspark. Vi får se om det blir några tifon i dag – det senaste derbyt bjöd ju bara på någon sorts manifestation mot förbundet om vi nu inte räknar mp3-spelarna, golfbollarna och tändarna som något sorts... nej" Den här jävla idioten ska jag lyssna på nu 2 timmar.
Anima Sola
Super-Rajalakso sliter sönder försvar efter försvar. Tur att vi fick se honom mot riktigt motstånd idag. EM? hahaha
Fan vad härligt med kvitteringen. Clownen Örlund ute och flaxar som vanligt, vilken jävla revansch med den räddningen iaf! Jag är nöjd med en poäng och AIK kan nog lyfta lite om Mendes och Obolo håller dagens klass.
Fan aldrig gillat Mendes, tycker han är för långsam för allt och för klen för allt, men målet var snyggt!
Jävligt snygg straff, synd att örlund tog den där på slutet.. såg rätt illa ut i första halvlek så oavgjort känns ändå hyffsat bra såhär efteråt.
shimmy shimmy yo
Fint av Djurgårdarna här att åtminstone erkänna att de ska vara nöjda med en poäng...det är vår oskärpa som ställer till det igen. Liksom...högst 1 minut innan det blir straff blir Mendes överraskad av att få bollen vid fötterna och missar. Mål där och matchen är död. Suck... Jävligt glad av att se Tommi Vaiho inne på Råsunda hos DIF. Blir riktigt stolt.
•pave paradise•
Är sjukt missnöjd med vårt spel i 70 minuter. När straffen satt så kändes så fruktansvärt skönt. 1 poäng ska vi vara mycket nöjda med. Vi producerar många farligheter i slutet dock och skulle kunna ha vunnit. Att vi inte kan hålla en jämn hög nivå utan underpresterar ofta och släpper in många mål tidigt i matcherna får tränarna ta på sig.
och juste. Förra derbyt så gjorde supportrarna självmål, i dag var det polisens tur. Oerhört dumt att visa att man inte kan särskilja på olika typer av supportrar och att man går så brutalt fram. Speciellt då supportrarna själva tagit ansvar för att det inte ska bli bråk:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=764195
Släpp aldrig in sölvi ottesen på en fotbollsplan igen.Iaf inte för Djurgårn. Värre träben får man ju leta efter.fyfan.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Jag fattar inte grejen med att inte lira quirino från start:S mittfält = rajalakso - komac - ottosen - jonson antall = dahlberg - quirino varför inte????? enrico va ju värdelös på sin kant, fattar inte att dom inte bytte ut honom!?!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poliserna var riktigt rabiata igår... Gillar framför allt att när de puttade och slog på oss (som stod 100 meter ifrån polisvåldet) att de inte visade hänsyn för tjejer heller.. trots att de inte hade nåt med saken att göra så väljer de att använda våld först och ord sen... Kanon. Matchen i sig var ju en besvikelse, större delar av den iaf... Katastrofal första halvlek, som jag iofs tror skulle se annorlunda ut om inte AIK fick ett så tidigt mål. Sen ska vi vara glada att vi får 1-1, men efter utvisningen så borde vi ändå ha kunnat få in 1-2. Ingen förlust iaf...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
AIK måste väl leda "utvisningsligan" nu iaf? :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Tauer är så jävla ful! HAHAHAHHA
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Ja hörde att ordningsvakterna inte drog sig för att svinga batonger rakt i ansiktet på tjejer vid södra efter matchen.
DIF!
Vilken överraskning.. :/
bob P19 Jag hörde att ordningsvakter slog på en liggande tjej varav en kille slänger sig över henne för att skydda henne. Ordningsvakterna börjar då istället slå på killen så att han spräcker pannan o behöver åka in o sy.
Inlägg hittad från flashback:
"jag har precis kommit hem efter tjänstgöring i solna som ordningsvakt.
efter att ha jobbat i 9 år på matcher så tog den här priset i våld ! fan har vevat med aspen så många gånger jag har ont i axeln haha och t shirten kunde man vrida ur svetten efter.
tack aik och djurgården som bjöd upp till denna tillställning och visa dom är solklart dom jobbigaste lagen för polisen att hålla reda på.
lite synd om dom som vart skadade men ger man sig in i leken får man leken tåla.
ps. var polisen 2a eller 3a på alla saker som hände ikväll eller ? haha"
http://www.flashback.info/showthread.php?p=10960443#post10960443
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
den vakten som skrev d borde ju hängas
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Linged P19 Det hoppas jag att han blir också. Ryktas även om att en DFG snubbes dotter ska ha blivit oskyldigt missandlad med batong även hon och att DFG vet vem denna vakt är.
Nyheter Djurgårdens supporterorganisation Järnkaminerna går efter torsdagens derby mot AIK till skarp attack mot klubbens egna säkerhetsorganisation, och utpekar den som ansvarig för misshandel av flera djurgårdssupportrar.
Scenariot är horribelt och Djurgårdare av alla slag slås till marken av DIF Säkerhet när de besinningslöst slår efter folk varav det absoluta flertalet inget annat vill än ta sig bort från tumultet.”, skriver fansen i ett öppet brev på sin sajt.
Foto: Tobias Lundgren / SCANPIX
Det hela började, enligt supportrarna, när Djurgårdens klack skulle hållas kvar på Råsunda, för att förhindra sammanstötningar mellan de båda lagens fans. Till slut blev trycket för stort och ett antal personer skadades då av vakternas framfart - bland andra tonårstjejer och äldre män, enligt vittnen. - Även om en klick supportrar vid ett tidigare tillfälle hamnat i konflikt med ordningsvakterna är det batonglängder värre när myndighetsutövande personer misshandlar vanliga, starkt engagerade åskådare och besökare, säger Magnus Öhrman, Järnkaminernas ordförande, till Dagens Nyheter. Enligt uppgifter till City är flera av Djurgårdens nuvarande ordningsvakter personer som tidigare arbetat åt Hammarby Fotboll, men som där inte fått fortsatt förtroende efter flera incidenter med de egna supportrarna. Djurgårdens ordförande Bosse Lundqvist säger att klubben nu ska starta en utredning av händelserna, för att ta reda på vad som hände efter att slutsignalen ljudit över Råsunda. City har försökt att nå Djurgårdens säkerhetsansvariga för en kommentar. Kristofer Andersson
Senast ändrad: Fredag 25 April 2008 kl 15:45 Publicerad: Fredag 25 April 2008 kl 08:55
DIF!
Fick nyligen reda på att en polare har vart på sjukhuset hela dagen för att han vart omkullknuffad och höll på att bli ihjäl klämd igår, och pajade ryggen, känns lite Norrköping över agerandet igår.
DIF!
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
editknapp, tack Det där var alltså ordningsvakter/polis som varit framme, inget huliganjidder eller liknande.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
Vad föreställde aik:s tifo? Synd att vi misslyckade med att få upp Stockholmssilutten där nere. Det måste ju varit den som var det svarta längst ner på södra?
DIIIF
KB-Raggs P18 Precis det var det.. Blev inte så bra när råsunda personal tvinga oss attta ner den flera gånger för att dom skulle fixa med reklamen.
gnaget_90 P17 Förjävlig bild! För övrigt så fick snubben utslagna täner, brutet käkben, bruten näsa och krossat okben. Pratar verkligen sitt tydliga språk.
länk asså vilka jävla grisar fy fan va ja e glad att ja slapp de där.
Fy fan, önskar att alla jävla vakter och poliser som skötte det hela så jävla dåligt dör. Killen brevid mig blev brutalt nedslagen av ordningsvakter trotts att han var helt oskyldig och enbart försökte gå hem. Såg flera andra få smaka batong trotts att de var helt oskyldiga, själv har jag fortfarande skitont i bröstkorgen och det känns som fan hela tiden när jag andas efter att ha blivit mosad mot ett stängsel när ordningsvakterna jagade iväg folk med batongerna i högsta hugg. Ser jag dessa personer nästa match vet jag inte vad jag kommer göra, har aldrig varit våldsam och går alltid på matcherna för att se på fotboll/stötta mitt lag, men nu vet jag inte längre, hade otrolig tur som slapp bli misshandlad av dessa vakter, ser jag dessa på matchen mot ljungskile så vet jag inte vad jag gör.
Ja, jag har dyslexi.