I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Robinho till Manchester City!!!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-09-02 07:14

Robinho till Manchester City!!!

Jo det är sant, helt sinnessjukt och jag tror fortfarande att de skämtar.

Länk till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/england/article3226896.ab

http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-09-02 07:20
det var det värsta. sjukaste någonsin. Robinho är så sjukt dum i huvudet. att gå till från La Liga till PL är som att titta på Öster. Det är pinsamt.
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-09-02 07:56
all for the money.

äckligt

2008-09-02 08:36
Pengar Pengar Pengar Och Mer Pengar

2008-09-02 10:01
NYA CHELSEA HAR SKAPATS, tacka olje shejkarna
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-09-02 10:15
City är liksom inte ens bäst i stan, Utd hade jag förstått, Liverpool också.. men city???
Admin

2008-09-02 11:05
Konstig övergång rent sportsligt. Robinho var väl inte direkt bänknötare i Real? Att gå från spanska mästarna till ett lag som aspirerar på en fjärdeplats, det låter bara konstigt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-09-02 11:24
Han hade ju grävt sin grav i Real med alla uttalande och Chelsea kunde väl inte hosta upp de pengarna som han kosta så misstänker att han inte hade mycket till val. Man City kommer nog värva ännu större i Januari fönstret.

2008-09-02 12:42
Anledningen att det blev just City är väl för att Real inte ville släppa honom till Chelsea eller någon annan klubb som spelar i CL.
Vi har...

2008-09-02 13:53
att gå till från La Liga till PL är som att titta på Öster. Det är pinsamt.

PL håller nog högre klass än La liga...

2008-09-02 14:51
det är nog precis som dryice säger

Real ville helt enkelt inte sälja till chelsea eller så kunde de inte hosta upp pengarna men iallafall så blev det ett dilemma för robinho

Stanna i Real där förmodligen alla lär hata dig nu eller gå till City?

Jag hade nog också valt det sistnämnda och sen gått vidare till chelsea eller whatever något storlag.

2008-09-02 16:45
roligt med lite spelare till city, blir mer intressanta derbyn att se fram emot! och stjärnorna väller bara över till PL, om fem år har PL 6-7 topplag som kan vinna CL
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-02 17:18
City lär ju bli det nya chelsea. Dom nya ägarna hade mindre än 24 timmar på sig nu och fick robinho. Undrar vad som händer i januari..
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-09-02 18:00
det som jag av princip inte förstår är hur robinho kan påstå att han inte kan bli världens bäste, som han aspirerar på, i real, men väljer att gå till city?! som om det laget kommer ge honom större möjligheter? på sikt kanske, beroende på hur pengastark ägare man har och vilka värvningar man kan få till och skapa ett topplag av, men frågan är om robinho verkligen valde rätt (sett ur sportslig synvinkel, om han nu aspirerar på sportsliga framgångar). känns mest som han slösar bort ett par år av sin karriär på mitt-i-liga-tabellens-harvande. men jag har gladeligen fel! kul är det iaf att det händer något.

2008-09-02 22:19
Fotbollsförstörare!

PL kommer falla av från tronen inom snar framtid dock.

2008-09-02 23:52
alltså... klubbfotbollen har totalt förlorat spänning? undra hur klubbarna ser ut om 30 år

2008-09-03 00:35
Klubbfotbollen är nästintill död.. det är tragiskt att se hur PL snor alla stjärnor, utan någon struktur utan bara supersvinrika totalt fotbolls-ointressanta, pengamaskiner, shejker, oljedårar, krigsförbrytare köper bara för att sälja tröjor och liknande..

Jävla mångmiljardsindustri..

2008-09-03 01:08
visst är det tråkigt att det blivit såhär.. men rent sportsligt sätt är det långt ifrån dött, snarare trärtom.. nu blir det fler konkurrenter istället för dem vanliga två-tre topplagen och vilket lag som helst kan vinna, lite som allsvenskan kanske.. frågan är om det är nyttigt i längden med en sån framtid, men att lag köper upp sig och blir bättre betyder inte att klubbfotbolen är förstörd... men själva själen ur fotbollen kanske försvinner, om alla spelare i ett lag består av pengahoror
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-03 01:54
R.I.P
Engelskfotboll
Dötts datum 1992

2008-09-03 02:21
Word^^

Engelsk klubbofotboll har varit död ett bra tag o då snackar vi inte om de lägre divisionerna.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-09-03 07:56
cash rules, speciellt i PL
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-03 11:41

2008-09-03 15:01
skönt att se hur folk bölar över premier league. visst pl har mest pengar och därför köper pl bäst spelare och blir världens bästa liga.

varför är det så konstigt att robinho går till city? dom har apmycket pengar och kommer att fortsätta värva till jul och även om de inte vinner ngt i år så är det på sikt bra för pl om nån utmanar the big four ordentligt. den lilla ankdammen börjar växa sig större och city håller på att skaffa ett bra lag.

det finns intresse i england och därför lockar det dit pengar. när publiksnittet är högt och det finns pengar att tjäna kommer investerare. kul att se så många avundsjuka serie a fans som bara önskar att någon skulle vilja köpa deras klubb och köpa lite nya spelare.

problemet i sig är pengar och för att lösa det problemet så krävs det nog jävligt mycket mer än att sitta å gråta på ett forum

2008-09-03 16:32
Det hela känns lite som IT-bubblan, någon gång måste det spricka och sen spelar Ronaldinho i GAIS.

2008-09-03 16:42
Bara Arsenal som är äkta av topplagen!

2008-09-03 19:38
jag skrattar åt den här tråden, mest åt hyenan.
soundcloud.com/iloice

2008-09-03 22:27
Haha, hyenan made my day
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-09-04 01:21
tycker det är jävla tråkigt att citys ägare uttalar sig som han gör, det är ett stort fuck you till allt vad engelsk ligafotboll går ut på och handlar om, dvs passion, arbetarklassen som kommer upp och dem starka lokala förankringarna.. men å andra sidan ska det bli ROLIGT som fan att få lite hetare derbyn mellan manchester united - manchester city.. med undantag från förra året så var det lite dött då vi spöa dem varenda jävla match utan något större motstånd.. nu kan det bli två stora lag i manchester, även om alla vet att united alltid kommer va störst.. det ser jag framemot iaf

2008-09-05 00:46
Varför inte Buffon för 670 mille?
Vi är överallt!

2008-09-05 02:55
det är ett stort fuck you till allt vad engelsk ligafotboll går ut på och handlar om, dvs passion, arbetarklassen som kommer upp och dem starka lokala förankringarna..

Det där existerar inte längre tyvärr inte inte i premier L i vart fall.. Tyvärr handlar allt numera om pengar i PL, Höga priser utförsäljning av klubbar, hårda "supporter lagar" , arenor som flyttar utanför städerna osv osv har lett till att många av de "riktiga" supportrana skurits av från den sanna fotbollen och dess passion.

2008-09-06 15:30
Precis! Arsenal är den enda laget som inte ha sålt sig! Engelsk fotboll lever fortfarande bara ett antal som har horat sig dvs chelsea united liverpool city..
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2008-09-06 16:17
Fly emirates..

2008-09-06 17:05
ja dom sponsrar arsenal och arenan heter emirates stadium för att de inte direkt är lätt att punga upp 5 miljarder bara sådär.. fly emirates är inte direkt något som kommer vara relaterat till arsenal i all framtid.. så vad menar du?
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2008-09-06 17:23
Att sponsra ett lag och att äga ett lag är i min bok inte samma sak. IFK Göteborg är inte en del av ICA´s sortiment..

2008-09-06 20:28
Vad har dessa typer med fotboll att göra?!?!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-06 20:51
Jag menar inte att de enbart har sålt sig till enskilda personer eller företag utan jag menar att klubbarna har sålt sin själ det finns inget heligt i PL längre

Här har vi en liten video som förklarar lite vad jag menar även om inte den är optimal..

2008-09-06 20:51
IraQ

Nej jag vet det är den utvecklingen det går mot, men med Engelsk ligafotboll syftar jag även på dem lägre divisionerna!

f.ö undrar jag varför det alltid dyker upp arsenal fans som måste ståta med att dem är äkta och är det utsatta fattiga laget som håller det äkta.. emirates säger typ allting, sen kan ni gå in på vilken valfri sports traveling företag som helst och jämföra biljettpriserna på tex Fulhams hemmamatcher och Arsenals hemmamatcher. En normal enkel biljett för Arsenal-Manchester U går på runt 6000 kr om du hittar billigt.. Dessutom var det år och dar sen en spelare från london från arsenals akademi kom in i startelvan, och i princip hela laget består av utländska spelare som man köpt in från utlandet.. ändå ska deras fans (inte alla) gå runt och säga att det är dem som håller den engelska ligafotbollen vid liv.. jo men tjena..

2008-09-07 12:15
TopDogz147 P19

"Jämnföra biljettpriserna på tex Fulhams hemmamatcher och Arsenals hemmamatcher"

de där kan ju ha varit årets, bästa jämnförelsen på länge!

du vet mycket väl att de är dom andra i top-4 som har prostituerat sig och inte Arsenal.. jag förstår att du har komplex men kom gärna med lite bättre argument.. "dom har bara spelare från utlandet" jo men du vet vi har ingen fet jenkare eller ryss som sitter där med sina pengar och är sugen att punga upp 300 millar för tex SWP. varför köpa stjärnor när man kan göra dom själva för en symbolisk summa? kan säga att hela Arsenals startelva köptes nog in för mindre pengar än vad tex Carrick och Berbatov gick för till united..
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2008-09-07 15:21
hahahaha ska JAG komma med bättre argument? snälla människa gå igenom din text en gång till, den dryper bara av hat och avundsjuka, du har jue inte ens ett enda argument att bistå förutom på sista meningen?

Förstår inte vad som är så roligt med jämförelsen? Du säger att Arsenal inte sålt sin själ men gentemot många andra klubbar i PL så har dem betydligt högre biljettpriser...

sen måste du få ett pris för årets dummaste ovetenskapliga icke bevisade påstånde-citat:
"du vet mycket väl att de är dem andra i top-4 som prostituerat sig"

Tydligen så vet jag INTE mkt väl att dem har gjort det, kan du förklara för mig hur jag ska veta detta? DU säger något men kommer inte med något som backar upp din tes.. Det är som att säga "du vet mkt väl att arsenal haft tur i fem år" eller "du vet mkt väl att manchester united har bäst kantspel" och sen lämna det där..

ska du skriva något, kom men exempel, argument och annat som backar upp det du säger, släng inte ur dig en kommentar och förvänta dig att alla håller med dig din ärta...

"varför köpa stjärnor när man kan göra dem själva för en symbolisk summa?"

Ni har inte gjort stjärnor, ni köper jue dem från andra akademier.. när det sprutar ut lovord om fabregas i barcas ungdomakademi så är det inte så svårt att köpa han för en symbolisk summa och påstå att han är egen produkt eller hur? och du har fortfarande inte förklarat hur det är NI som håller engelsk fotboll vid liv då ni direkt motarbetar engelsk ungdomsutveckling genom att strunta fullständigt i att fostra engelska spelare och istället bara köpa från utlandet..

Kolla på det engelska landslaget idag, endast spelare från liverpool, chelsea och manchester united.. dessa har antingen blivit fostrade i dessa klubbar eller kommit från tex tottenham, west ham, leeds och andra engelska klubbar. Arsenal har inte bidragit till engelsk fotboll på något sätt alls...

här är förresten våran Champions League trupp och som du ser så värnar vi om våra engelska spelare;

Målvakter:
1 Edwin van der Sar
12 Ben Foster (fostrad i England)
29 Tomasz Kuszczak
38 Ron-Robert Zieler *
40 Ben Amos *

Försvarsspelare:
2 Gary Neville (egen produkt)
3 Patrice Evra
5 Rio Ferdinand (fostrad i England)
6 Wes Brown (egen produkt)
15 Nemanja Vidic
20 Fabio Da Silva
21 Rafael Da Silva
22 John O'Shea (egen produkt)
23 Jonny Evans *
36 David Gray *
39 James Chester *
42 Richard Eckersley *

Mittfältare:
4 Owen Hargreaves
8 Anderson
11 Ryan Giggs (egen produkt)
13 Ji-Sung Park
16 Michael Carrick (fostrad i England)
17 Nani
18 Paul Scholes (egen produkt)
19 Daniel Welbeck *
24 Darren Fletcher (egen produkt)
28 Darron Gibson *
33 Sam Hewson *
34 Rodrigo Possebon
35 Thomas William Cleverley *

Anfallare:
7 Cristiano Ronaldo
9 Dimitar Berbatov
10 Wayne Rooney (fostrad i England)
26 Manucho
32 Carlos Tévez

* Spelare på B-listan, ALLA EGNA PRODUKTER

Visst köper vi ett par spelare för dyra summor, men vi är iaf medvetna om det och försöker samtidigt bevara lite engelsk nationalitet i truppen...

Jag har INGENTING emot vare sig chelsea som ett "köplag" eller arsenal som ett "utländsk lag".. jag bryr mig faktiskt inte, alla får göra som dem vill, det som irriterar mig är att du jämt och ständigt i flera olika trådar ska få arsenal att framstå som en fattig klubb som räddar engelsk fotboll.. Jag har inte sagt att united är räddaren av engelsk fotboll, jag vill bara få dig att inse att arsenal knappast är det heller.. och fattiga är ni inte heller precis, 6e rikaste klubben i världen..

lämna din bitterhet utanför våra diskussioner.

2008-09-07 15:28
Haha Arsenal enda äkta laget... pajas... dom är ju fan lika dåliga som alla andra, snor U-16 spelare från sina moderklubbar och lockar med feta kontrakt.

Också den enda klubben som ställt en trupp helt utan engelska spelare i P.L. PINSAMT!

2008-09-07 16:30
Och arsenal och emirates stadium så har dem en tjänst där man kan messa närmaste ordningsvakt så kommer han upp o slänger ut eller säger till snubben framför dig om han ens ställer sig upp.
äkta eller ej.
soundcloud.com/iloice

2008-09-07 16:41
1910 såldes aresnal till en äffarsman Sir Henry Norris. hahah Fast jag vet inte riktigt om det räknas.. hahah

2008-09-07 18:13
Skit samma äkta eller inte. Arsenal är ingen äcklig köparklubb. Sen om det är utländska spelare eller inte spelar för mig ingen roll. När Arsenal mötte Chelsea för ett par år sedan så kostade två spelare på Chelseas bänk mer än hela Arsenals startelva.

2008-09-07 20:46
Blastboy, Emiliano, Topdogz och Iraq
visst finns det en tjänst, sen att tillämpningen på den inte är som du beskriver den är en annan sak. kommer det spursare till emirates tycker dom om att pissa, bajsa och vara jävliga i allmänhet och ser man att nått sånt händer kan man rapportera det, allt för att spursaren som gjort skiten ska kunna ställas till svars av den egna klubben som är ytterst ansvarig för betalningen av eventuell skadegörelse.

biljettpriserna är höga, jaha, so what, jag har aldrig varit på en finare, modernare arena än Emirates stadium, den är totalt ny och efterfrågan på biljetter är otrolig och därför är priserna höga, det kallas marknadsekonomi och det var inte arsenal som hittade på den! istället för att gå back varje år som vissa ej nämnda klubbar så har arsenal policy att inte köpa tokdyrt och att hålla lönenivåer nere så gott som vi kan. det finns pengar i klubben att köpa spelare för men arsenal gör det inte till idiotpriser. detta är fakta.

när vi köpte en ny arena kunde vi inte hålla kvar spelare eller köpa engelska spelare med tanke på överpriserna av engelska spelare. istället för att gå i konkurs som den otroligt engelska klubben Leeds så för att klara av att vara topp 4 i england köpte vi unga utländska billiga spelare. vi har även skaffat en del engelska ungdomar som är på väg nu (walcott, wilshere, randall, ramsey osv.). om barcelona vetat hur bra fabregas skulle bli hade de aldrig sålt honom och oavsett vad folk här inne har för klubbsympatier så vet ni att det är gambling när det gäller unga talanger och att man inte är färdig när man kommer till en klubb som 15åring.

sen till prostitutionsdiskussionen så horar alla lag så gott dom kan. arsenal har inte blivit uppköpt av en tokrik ryss men tar emot fetfetapengar från emirates och när emirates är ute ur bilden (om x antal år) så kommer vi skaffa oss en ny sponsor eller kanske sälja ut klubben för att klara klimatet. jag tänker inte sitta och hymla och skjuta upp arsenal högre än nån annan klubb när det gäller pengakarusellen (förutom inom transfercirkusen där vi skött oss lite bättre de sista åren) för vi klarar oss bra ekonomiskt om det nu beror på höga biljettpriser eller sponsorer så whatever. sen behöver man inte gilla det och det är det väl ingen som gör egentligen men man ska passa sig jävligt noga för att bara se andras skit och inte se om sitt eget hus, det gäller alla, gooners som reds och blues

2008-09-07 20:52
en fråga då.... hur många är för ett lönetak?

2008-09-07 22:05
Priyan
wenger har sagt att han kan tänka sig nått sånt. jag håller ingen koll på andra klubbar så mer vet jag inte. jag är på.

2008-09-08 00:56
mike_

Jag är inne på samma bana som du.. Anledning att jag börja "attackera" arsenal var för att underklassbarn jämt och ständigt ska få arsenal att framstå som ett oskyldigt lag och alla andra lag som prostituerade lag..

alla klubbar gör sin grej och jag sågar verkligen ingen, alla gör som dem vill, men går du ut och säger att "arsenal är det enda äkta laget" och att dem "räddar engelsk fotboll" så måste du ha väldigt bra argument att backa upp det.. jag har aldrig sagt att united "räddad engelsk fotboll" och det kommer jag aldrig att påstå, vilket är synd men det är bara att gilla läget, take it or leave it...

men lite big upp ändå till fools, arsenal och oss själva som byggt upp sina lag och sin ekonomi via biljettförsäljning, tröjförsäljning och dylikt istället för att en ägare köper inte klubben och pumpar in pengar.. men men

2008-09-08 00:57
att en ägare köper klubben*