I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-10-28 14:21

UFC 105 / UFC 106


UFC 105

Randy Couture vs Brandon Vera - Randy såg bra ut senast mot Minotauro men tror ändå han kommer få det jobbigt mot Vera. Känns som Vera verkligen är på väg upp i HW-divisionen och en seger över Randy ser jävligt bra ut i CV't när man börjar prata titelmatcher. Känns som Cain är nästa man efter Carwin att få en titelmatch, Vera efter det kanske? Vad tror ni?

Mike Swick vs Dan Hardy - Sjukt synd att Swick blev pulled från Kampmannmatchen, ska bli roligt att se honom igen. Hardy är obesegrad i UFC och jag tror inte Swick kommer springa igenom honom för sin femte raka. Tror på en jämn match där Swick till slut drar längsta strået.

Michael Bisping vs Denis Kang - Bispings första match sedan han blev jätteknockad av Henderson. Tror stenhårt på Bisping i denna matchen även om Kang väldigt sällan bli knockad. Bisping har bra juijuitsu och bra standup och tror han blir för mycket för Kang som är en ganska liten middleweight.

Värt att nämna är också att svenska Alexander Gustavsson är med på kvällens undercard!

UFC 106

Tito Ortiz vs Forrest Griffin 2 - Innan Anderson Silvamatchen skulle jag säga solklar Griffinvinst, men nu vet jag verkligen inte. Forrest var pinsamt dålig i sin senaste match och jag tror Ortiz är sjukt hungrig på sin UFC-comeback! Frågan är bara om han fortfarande håller på absolut toppnivå.

Josh Koscheck vs Anthony Johnson - Johnson övertygade på 104 men man ska ha i åtanke att han inte klarade invägningen. Koscheck såg ruggigt bra ut mot både Lytle och Triggs men hade stora problem mot Paulo Thiago. Tror på en riktigt, riktigt bra match där Koscheck vinner tack vare sin överlägsna brottning.

MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.