I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GBG 9/7 D.U.B.A.R. #3 Maskeradklubb

Klubb & Konserter - Göteborg

   

2005-06-27 15:42

GBG 9/7 D.U.B.A.R. #3 Maskeradklubb

D.U.B.A.R. är Göteborgs enda maskeradclub. Idén kom upp en tröstlös söndagkväll vintern -05, livet behövde muntras upp. Maskerader är ALLTID roliga och bristen på roligt var uppenbar. Göteborg behövde maskerad!! Över några öl på lokala haket växte idén och blev bättre och större. D.U.B.A.R. föddes!

D.U.B.A.R. # 3 kommer hållas Lördagen 9:e Juli 2005. Temat den här gången är Krig! Tänk nu inte: "Öhhhh jag ska dra på mig feta kammos och rocka min AK47:a!" Nej nej, temat är så mycket mer än så. Tänk vilda västern (indianer, cowboys och kor), Star Wars, Sagan om Ringen, Robin Hood, medeltida krig, amerikanska inbördeskriget, Bumbibjörnarna VS Igthorn och hans monster, franska revolutionen, romarrikets krigande (Obelix, Trubadix, Idefix och alla andra ixar), moderna krig (vietnam, världskrigen) och giiiivetvis Rainbow Brite som bekämpar Murky Dismal och Lurky som tar alla färger från världen. Brainstorma vidare, och jaaaa ni får komma i kammokläder.

Vi vill att musiken skall gå hand i hand med temat i den utsträckning det fungerar. Vilket vi får erkänna att det oftast inte gör, därför kör vi bra musik istället. Dj finns alltid på plats. Manne från The Sacred Sailors (www.thesacredsailors.tk) ska denna gång få våra lurviga att svänga.
Tidigare har vi fått musik levererad av Painfield's basist Dj Burton, The Sacred Sailors sångare Dj Präst och en av rapparna i kollektivet Fuckin Wit Gunz, Dj Bagheera.


www.dubar.se

Står iofs i stort sett samma sak på hemsidan men kolla in bilderna från tidigare gånger och skriv upp er på mailinglistan alternativt holla på oss i gästboken...

www.fucksolar.com

FUCK SOLAR