I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Raphael Saadiq konserten, bra eller bra? Bäst.

Klubb & Konserter - Skåne

2005-07-08 11:49

Raphael Saadiq konserten, bra eller bra? Bäst.

I got blown away by his performance. Det var sjukt värt dem 320 jag betalade för att komma in.
Plus att det var såpass intimt och svettigt..såsom det ska vara..me Loved it all.

Vad tyckte ni andra som va där?

Chicks with Dicks don't belong In The Mix...

2005-07-08 12:52
Jag tyckte folk var tråkiga. stod nästan helt stilla. man blev ju ändå svettig. lika bra att dansa sig sy-blöt som jag.
men raphgael var klockren. lite sega och orepade intron och lite mycket gitarr-runkande emmelanåt. keyboard/synth solot var dock fett! tyckte de skulle kört vidare på p-funk stuket å gjort p-funk versioner av raphaels mer funkiga låtar (som han körde i slutet).
men annars var det bra. den mannen verkar ha fullt upp så det är lite lite förståeligt att det var lite vajjande, men ändå för 320 spänn. då vill man ju ha en snortajt spelning.

rifle love var helt klart bäst och när han där sjöng vidare på ask of you på rifle love-beatet. tyckte han borde kickat den efter på riktigt.

saknade detroit girl som många andra!

tyckte också de skulle haft sån fet 40-tals scenklädsel som raphael har på as ray ray omslaget.

men men det var en fin kväll. lucy perl låtarna va finemang också!

lauryn hill och john legend nästa!

2005-07-08 12:53
dy-blöt ska det stå i andra meningen.

2005-07-08 12:54
ursäkta alla stavfelen. men jag är på jobbet. rasten börjar tyna ut...

2005-07-08 15:49
Klassisk konsert gjorde han.
Skönt att han tog de gammal Tony Toni Tone låtarna i slutet, man märker att den yngre generationen inte är så familjära med de klassiska låtarna.
Bra musiker hela högen.
Ren funk var det hela kvällen både i luften och i öronen
"I applied for the jobb of Rappin, but was overqualified"
-Big Pooh LB

2005-07-10 01:02

Jag tyckte det var ett jävligt bra set han körde, kan inte påstå att jag är jätteinsatt i Saadiq och alla hans låtar, men jag gillade hela grejer, tyckte det var lite dryga downtemopauser här och var, men all in all så var det jävligt tight!
It's all alright!<br>