Lanskrona reggae festival
någon som vet nått om den vilka artister som kommer ditt pz out
Skivsamlare
2005-07-23 16:37
http://www.landskronareggae.com/ RotRock 2005 presenterar idag väldigt stolt detta års lineup, den helt klart hetaste någonsin för festivalen; RotRock Festival: Peps med Blodsbandet (Swe) Kung Kodum (Swe) Kultiration (Swe) Sambassadeur (Swe) Sibyl Vane (Swe) RotRock Efterfest: Lady Saw (JA) Festivalen hålls lördagen den 6:e Augusti i Teaterparken mellan 15:00 - 24:00 och har fritt inträde. Efterfesten hålls på Rhett, Ödmanssonsgatan 4 mellan 23:00 - 03:00 och kostar 100:- och har 18-årsgräns.
Yes! In Concert — For the love of music
hahaha och säger man inte (JAM) och inte (JA)?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lady Saw kommer att spela på Rhett, allt är bokat och klart. Spelningen ligger uppe på hennes officiella sida nu också, om någon nu skulle misstro. RotRock har inte för vana att gå ut med saker som inte är färdigbokade. I övrigt kommer det bli en grym kväll med Peps och gänget i Teaterparken fram till 24:00 ungefär och sen efter det soundnight! Välkomna!
Boss Sounds - Reggae Scorcher.
vem e lady saw?
Upp med tummarna!
Lady Saw är typ the Queen of dancehall! Hon är grym, så missa inte henne vad du än gör!
Håll huet högt!
Ja, klart man kan vänta två veckor, betala en tågbiljett på 144:- till Malmö för att se henne och sen sitta hemma och gnälla att det inte händer något i Landskrona.. det verkar vara en bra plan.. Nu är det ju inte bara Lady Saw vi har utan även gratisfestival med Peps med Blodsbandet, Kung Kodum och Kultiration. Den lineupen ser du inte gratis någonannanstans.
ska ändå sticka ditt kan bli off the hook pz out
Hur kan man klaga när konserten kostar som att gå ut på ett vanligt ställe, och dessutom får man se den största kvinnliga dancehallartisten som finns?
det är ju rätt grymt ifall lady saw dyker upp..men jag tvivlar, hon har ju varit bokad och "klar" för men ändå inte dykt upp...men antagligen sticker man dit och iaf :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vi förstår Er misstänksamhet efter alla sena avbokningar på sistone.
Jag vill därför från vår sida - Backup Production, som manager i Europa för Saw och bokningsbolag bekräfta att spelningarna med Lady Saw ingår i den Europaturné som görs
5-30 augusti av vår QUEEN of Dancehall,
för första gången i Europa sedan albumet Striptease släpptes..
STRIP TEASE TOUR : EUROPE 2005 : Aug 5 - 30th.
Aug 06th - SE: Landskrona @ Rhett Aug 07th - DK: Copenhagen @ Grå Hal (Rub-a-Dub) More dates & info about venues coming very soon...
mer info på: ww
w.ladysaw.net resp
www.backupproduction.com Självklart finns det olika fördelar att välja en klubbspelning eller festivalspelning men dom är svåra att jämföra.
I Landskrona blir det en tajt stämning nära publiken med DJ(selector) som kör dancehall riddims.
Malmöfestivalen blir med backing band inför kanske 5-6000 personer.
Bra att ha valmöjligheter hoppas vi!
More Love!
http://www.backupproduction.com
fuck att man missar detta! e uppe i kalix!!! shiiiit! skjuta sig själv e vad man vill!!
jag e så RAK att du blir SNE!
Det kommer bli grymt... Grymt jobbat av LRF... Big up!
Checka! www.331wernamo.com Följ @wernamo & @331wernamo på tweeter
hhahhahaahahah tico du kan se hon i malmö endå pz mannen
ses i Landskrona grabbar:D
Graffarna är samhällets hjältar:)
Vi har nu uppdaterat med schemat. Kan dessutom meddela att Bosse Skoglund är frisk igen och kommer med bandet och spelar på lördag!
RotRock Festival:
23:00 Kung Kodum (Swe)
21:00 Peps med Blodsbandet
20:00 Sambassadeur (Swe)
19:00 Kultiration (Swe)
18:30 Sibyl Vane (Swe)
RotRock Efterfest:
Lady Saw (JA)
Festivalen hålls lördagen den 6:e Augusti i Teaterparken, Landskrona mellan 15:00 - 24:00 och har fritt inträde.
Efterfesten hålls på Rhett, Ödmanssonsgatan 4, Landskrona mellan 23:00 - 03:00 och kostar 100:- och har 18-årsgräns. Eric från Millionvibes vänder plattor.
http://www.landskronareggae.com
Hur tar man sig dit från gbg??
pizzaman vitlöksman
Det finns tåg som GBG-Malmö som stannar i Landskrona vissa avgångar. Kolla med SJ.
det ser ut som det kommer regna på lördag :(
Hanna-gee Bull! Det kommer att bli fint med sol å 30 grader...
Lucho_lalo P23 ptja, man kan ju alltid hoppas att det blir det
strålande sol eller ösregn, gunget och det glada humöret infaller ändå =)
Håll huet högt!
Moderator
2005-08-05 00:10
Klart vädret kommer vara strålande. Är teaterparken den där som ligger utanför citadellet eller nått? var i stan ligger parken? Lucho, jag räknar med att du ringer glad i hågen och redo att dricka öl med lite helsingborgare :)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Nej, Teaterparken är den som ligger precis vid Landskrona Teater. Mitt inne i centrala Landskrona.
Lego... you bet!
e det långt från da trejn station?
www.myspace.com/furiousbeats1 www.myspace.com/headlikeorange
Ta buss nr 3 (trådbussen) från Stationen till Centrum, hoppa av på Rådhustorget och därifrån bör du höra festivalen.
Ingen som känner någon shaman som kan hooka solen tills imorgon? Hade varit jävligt soft..
Moderator
2005-08-05 17:21
Det löser sig. man kan alltid fråga locals. och landskrona brukar vara ungefär så stort att man kan se vart det händer ändå :) Perfekt Lucho. får se när vi dyker upp men vi drar väl när bakfyllan blir mottaglig för mera öl.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Gott folk!
en liten uppdatering, det är ju självklart fler datum än ovan
www.ladysaw.net är ju en bra källa för intresserade.
Lady Saw - First Lady of Dancehall / The Grammy Girl
STRIPTEASE Tour : EUROPE 2005 : Aug 6 - 30th.
fler datum efter hand
Aug 06th - SE: Landskrona @ Rhett
Aug 07th - DK: Copenhagen @ Grå Hal (Rub-a-Dub Sundays)
Aug 12th - SE: Stockholm @ Mondo (Club Studio One)
Aug 17th - IT: Galipolli
Aug 19th - BE: Brussels
Aug 20th - SE: Malmö @ Malmöfestivalen
Aug 21th - DE: Übersee @ Chiemsee Reggae
Aug 25th - NL: Amsterdam
more dates to follow...
Ses i Landskrona imorgon då! ?
Bless'
http://www.backupproduction.com
För alla tvivlare kan vi meddela att Lady Saw anlände till Landskrona igår. Välkomna till Landskrona och en oförglömlig klubbkväll!
Håll huet högt!
Paulinka... Ta du dina hundra bannaner och gör wha ever... jag kommer att ha en fet helg i Landskrona... Solen lysser och allt är i sin ordning... kommer bli grymt... Lego... Jag bor på Hotel Öresund...
det var skit fett där :D:D ROTROCK :D
Graffarna är samhällets hjältar:)
Peps va tung som faaannnnnnnnnn
du som ville spara futtiga 100kr får vänta å se
I-Ration Records & Events // www.i-ration.se
Saw va riktigt het, så jäkla bra va de! Trodde ju aldrig man skulle se henne på ett ställe som landskrona..;P riktigt fett...
Okej, nu går jag!
hahaha, jag visste att jag skulle glömma bort det! kom hem från jobb å gick å la mig och kom inte på förrän idag att jag kunde tatt en sväng ner om teaterparken...
Upp med tummarna!