I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

24/2 - Jaqee,Little T & Miss Makupa @ KB

Klubb & Konserter - Skåne

2006-02-20 13:04

24/2 - Jaqee,Little T & Miss Makupa @ KB

REGGAEWARRIORS PRESENTS;
DANCEHALL VS HIPHOP R'n'B Part I

LIVE: JAQEE ,Dancehall Queens LITTLE T (DK) & Miss MAKUPA (DK)

Dj's: Rodde (klubbhemlig)
Ibrahim, Gada & Gitonga
(reggaewarriors)

Date: Fri 24th Feb
Time: 22.00 - 04.00
On stage: 23.00
100:- 60 before 23.00

Reggae*Dancehall*Soul*Hiphop*R'n' ;B

www.jaqee.com
www.reggaewarriors.com

Grammynominerade African SoulQueen JAQUEE gästar Reggaewarriors!!! Feat. Dancehallqueens LITTLE T (DK) & Miss MAKUPA (DK)

Sveriges bäst bevarade soulstjärna släppte äntligen tunga debutalbumet Blaqalixious i maj 2005. Sedan dess har Jaquee hunnit bli både Grammis-nominerad och vunnit Manifestgalan för Swedish Independent Music Productions som Bästa Soul/Hiphopact! Först ut var singeln/videon ”Karma”. En fuktigt drypanda klubbvältare med fantastiskt innerlig sång av Jaqee som stundtals påminner om en operett.
Andra videon/singeln till baktaktsgungande reggaehiten "The way U make me feel" spelas regelbundet i P3 och MTV lade upp den som "Fresh -Pick of the week" !

Nu är det dags för Sveriges egen Soul/R´n´B-stjärna att ta sig ner till Reggaewarriors på KB. Uppbackad blir hon av Danmarks Dancehalls Queens: Little T & Miss Makupa !

Little T & Miss Makupa (DK) Född i Köpenhamn, växte Little T upp med sin mammas massiva reggaesamling, och började redan som 13-åring som mc och dj i Köpenhamn med jamaicanska soundsystemet Sky Juice! Efter att ha öppnat upp på en konsert med Macka B och Arriwa Posse i Danmark imponerade hon så på Mad Professor -himself att det ledde till att Little T följde med honom på hans turnee i London och Belgium! Tillbaka i Danmark startade Little T duon ”No name Requested” med soul/r´n´b-sångerskan Mukupa. De uppträdde i Skandinavien och turnerade i London, NY och Jamaica. På Jamaica öppnade de för artister som Ninja Man , UB40 , Lexus , Charlie Chaplin . Little T släppte en 12”promo ”Cover Me” förra sommaren och är nu tillbaka med 7”promo ”Summercute”. Just nu arbetar denna talangfulla dancehall-sångerskan med sitt nya album ”Release” och vi har bara sett början av Little T.s musikkarriär!!

www.reggaewarriors.com

2006-02-20 13:21
www.reggaewarriors.com

2006-02-20 19:18
inte bara duktig...... Hon är jävligt snygg också.....men det kanske man inte får säga

2006-02-21 04:06
OK finanser jag ska kolla bilderna bättre, jag kanske behöver glasögon eller........smaken/baken osv...storleken däremot...... har aldrig brytt mig så mycket.
Men jag håller med om att fake patois är surt.......... vad ska man göra?..........bättre än inget alls tycker jag.....du förstår......
Det fanns en tid (för länge sen) när Ace of Base var det närmsta reggae man kunde komma på P3. Och när det kom lite Ace of Base på radion blev man ganska glad ändå....förstår du?
Vi bor ju liksom inte på Jamaica (och tur är väl kanske det)

2006-02-21 10:53
Är det någon form av förköp eller är det bara först på plats som gäller?
peace, love, unity and having fun
Om man kör dubbelt så snabbt vistas man i trafiken halva tiden och löper följaktligen hälften så stor risk att krocka.

2006-02-21 11:01
det e bara föst på plats som gäller..
www.reggaewarriors.com

2006-02-23 09:41
Kommer nog bli en fet kväll..Vi sess
LOVE IS THE ANSWER

2006-02-23 11:17

Yes...

The ladies are gonna pump it up.. Ser fram emot en kväll i ibrahims regi.
http://www.jaqee.com

2006-02-24 11:58
yes yes oooh yes...den här helgen blir fet..