I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

23/8 - CunninLynguists @ Malmöfestivalen

Klubb & Konserter - Skåne

2007-08-26 21:35
oj, vad du reagerade dåligt på det jag skrev. det var inte menat så som du tolkade det , jag bara jämförde med vad jag själv upplevt/tycker.

jag tycker att dom rockkonserter jag varit på varit rätt lika varandra.  framförallt upplever jag det som att publikkontakten ofta är mycket liten när det gäller rock/punk.

att nåt är likt nåt annat utesluter inte att det är bra.

2007-08-27 12:30
lhabia X0

då har du inte sett det som bör ses.. har en del vänner som har fått ett dåligt intryck av hip-hop jams till o börja me. Senare har dom inte gett chansen till dom riktigt sevärda spelningarna.

ett måste är Saian Supa Crew t ex.. dom för en otroligt grym show, utan tvekan 1a i min lista. EPMD och Pharoahe ocskå,  bangin shit!

fugees, KRS-one, The Roots, K-os, Dilated Peoples, Little Brother och vår egen Timbuk är vad jag kommer på nu som har lyckats imponera mig på scen.

ditt missnöje kan ju bero på allt från att du inte är på humör till att du är på fel plats vid fel tillfälle, eller så är spelningar helt enkelt inget för dig. Cunninlyng tyckte jag körde en nice show för att vara kl 17:00 som nån tidigare sa och det var gratis dessutom.

vi behöver mer sånt här! one
http://www.myspace.com/choysmusic

2007-08-27 12:35
choys:

Handlar inte om att jag inte gett några chanser kan jag säga iaf. Jag försöker se hiphop-spelningar så mycket som jag bara kan på festivaler exempelvis. Kanye West och The Streets var riktigt bra live, The Streets i synnerhet. Sen skulle jag väldigtväldigt gärna vilja se The Roots, såklart. Kan nog vara så att jag inte klarar av vissa spelningar, som du säger där i slutet. Vet inte hur mina favorit-hiphopartister är på scen, om de vet vad de gör och så, så jag kanske blir besviken av deras spelningar med.
•pave paradise•

2007-08-27 17:37
det blir mer hiphop om det är gratis, för alla hiphopare är panka ghetto bangers liksom

2007-08-27 17:44
Choys
vart såg du k-os?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-08-27 21:57

Alltså vadfan... Såg dem i Lund förra året och jag får hålla med massaghetto, besviken igen... Jävligt trist, på skiva gör de riktigt bra ifrån sig.

Rethoric
Detta missade du:
Kändes som en kort spelning med inte allt för mycket folk. Kno är den enda som håller uppe den frånvarande stämningen och försöker hålla igång publiken. De kör halva låtarna men tack och lov klämmer de in några av godbitarna från A Piece Of Strange. Rätt tradigt och meningslöst mellansnack, inte mycket rörelse på scen och kontakten med publiken är inte särskilt stor. Under en låt hoppar Deacon The Villain och Natti (är det väl den tredje heter?) ner och kör sina verser i publiken.
De räddar dock spelningen och gör den lite minnesvärd när de drar över tiden och kör lite eget/freetyle. Men det räckte inte, var besviken när jag gick därifrån.

Förresten, var det någon som hängde med i vad som gällde med Bad Taste-grejen?

<br>

2007-08-27 22:12
_Rookie F22

Som jag förstått de kommer Bad Taste Records fungera som distributör av skivan, den släpps på QN5.

Tyckte förövrigt den här recensionen sammanfattade spelningen bra...

2007-08-27 22:19
tråkigt... QN5 gänget brukar alltid leverera! men alla har sina dagar, antar jag.
natti heter han ja.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-08-27 23:14
Ja, den där jävla tröjan han hade på sig.. Skitfult, rätt och slätt..
<br>