I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2/5 The Rumble feat, Diplo, DJ Benzi, MC Donnis, Boy 8-Bit @ Inkonst

Klubb & Konserter - Skåne

   

2008-04-22 22:48

2/5 The Rumble feat, Diplo, DJ Benzi, MC Donnis, Boy 8-Bit @ Inkonst

Japp, jag vet att vi precis festade med Jesse Rose (bilderna finns här), men jag får mail från Luleå, Umeå, Linköping och alla undrar eftersom det stått på Diplos myspace i en månad: Super Rumble på fredag 2a maj. The Rumbles största kväll hittills!

Ni vet alla vem Diplo är och ni vet att förköpet kommer att sälja slut. Det har var 15 månader sen sist, men nu är han här för fjärde gången - fyra gånger dyrare att boka och 40 gånger mer känd. Det är knepigt att få hit honom nu, det är i stort sätt festivaler som Coachella, Sonar och så The Rumble - enda spelningen i Sverige.

Sen sist har Diplos skivbolag Mad Decent vuxit till sig, Bonde do Role blivit stora, ett antal nysignade artister, Diplos beat 'Paper Planes' på M.I.A.s album blivit största hitten (kolla Diplos klipp->). Musikresor till Angola och Australiens inland. Ett helt gäng remixer och edit och tolvor på egna bolaget och Money Studies, inspelning inför andra albumet med Switch och sångare på Jamaica.

En av Diplos nysignade artister är Londonkillen Boy 8-bit. Tvistad electro, dubstep, bas och primitiva syntljud mixade med finess. Remixer för Burial, South Rakkas och Black Ghosts har gjort Boy 8-bit så het just nu! Tolvan 'Suspense is Killing Me' kommer snart på Mad Decent. Boy 8-Bit är i Sverige för första gången.

I Boombox gästas vi av DJ Benzi är mixtapemästare från Ann Arbor, USA. Kolla listan med egna mixtapes: 'Refix' med Pitbull, 'Summer Madness' med Ying Yang Twins, 'We Go the the Remix' med The Clipse, 'Blackout' med Twista, 'Get Right' med Rick Ross, 'Motivation' med Mic Boogie och 'Fear and Loathing' i samarbete med just Diplo kommer snart. Benzi är straight up hiphop!

Donnis från Philadelphia har en hemsida så man kan tro att han är Kanye West. Så blir det när man bor i Tokyo. Donnis har värmt upp shower i Tokyoför såväl Snoop Dogg som Pharell, och framför egna låtar och MC:ar till DJ Benzis show.

De som är med i "Rumblers" på facebook vet att de första 50 rabatterade biljetterna redan är släppta på Combination. 80 kr för ovan line-up är det billigaste jag någonsin bjuit på! 225 biljetter till säljs för 100 kr på Combination/Storgatan och 75 biljetter på Esposito i Lund.
När biljetterna är slut kommer det att finnas 400 platser i dörren för 120 kr, och kön blir lång. Om du nån gång skall lyssna på mitt tjat om förköpsbiljett är det nu :)

The Rumble fredag 2a maj kl 23-03 på Inkonst:
Detox:
Diplo (Mad Decent/USA)
Boy 8-Bit (Mad Decent/USA)
Sweet Fred (The Rumble)

Boombox:
DJ Benzi (USA)
MC Donnis