I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

17/5, Million Vibes presents Civalizee Foundation(BEL) @ Retro, Malmö

Klubb & Konserter - Skåne

2008-05-12 14:43

17/5, Million Vibes presents Civalizee Foundation(BEL) @ Retro, Malmö

Reggae / Rocksteady / Ska / Dancehall /Digital

Million Vibes med Civalizee Foundation från Belgien

Som tack till alla gäster som dykt upp under ett och ett halvt år och gjort kvällarna på Retro oförglömliga bjuder vi denna kväll på Belgiens soundsystem nr 1, Civalizee Foundation från Antwerpen. Sedan 2000 har dom spelat på de största reggaescenerna i Europa och vunnit ett gäng soundclashes.
Vi menar på att Civalizee är Europas mest intressanta soundsystem just nu.
Som vanligt är inträdet alldeles gratis och vi kör från kl 2300 till 0300

Tidig ankomst förespråkas, då det kommer flyga bigtunes ur högtalarna från första till sista skivan!

Million Vibes med Special Guest - "The Royal Sound" - Civalizee Foundation(Antwerp)
Retro
Norra Skolgatan 24
23.00 - 03.00
Gratis Inträde

www.civalizee.com
www.myspace.com/civalizee
www.myspace.com/millionvibessound

Reggae / Rocksteady / Ska / Dancehall /Digital

2008-05-12 19:10
bung bang! jag är där for sure!
måste hype-a lite med detta:

Civalizee, Blunt Posse, One Love HP, Bong Productions & Ivory Sound. I Belgien för några månader sen. Ladda ner!http://www.megaupload.com/?d=RBHG2YIU
twitter.com/dj_shirkhan

2008-05-14 12:25
Tungt! Det hade man velat se.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2008-05-17 03:23
braaaap!

2008-05-17 14:37
Det ryktas om bashment galore i afton! Lätt man är där!
Boss Sounds - Reggae Scorcher.

2008-05-19 00:11
fy fan vad vidrigt jävla dåligt skit fick sånn jävla avsmak på retro efter att ha satt min fot där i lördags jag trodde att det var meningen att man skulle kunna dansa till musiken som spelas på klubbar inte att det står nån jävla vit tönt o skriker på patua (ursäkta stavningen) o förstör varje låt efter mellan 30-45s. Tycker folk verkligen att det är fett? Jag var fan arg, jag tror aldrig att jag har gått från en klubb innan sådär bara men det var verkligen det sämsta jag nånsin vart på....

fast om det är nån häftig ragga/reggea grej som jag inte förstår mig på o som man inte ska dansa till så får ni ursäkta att jag inte är upplyst nog, men som underhållningsvärde får den där jävla belgaren som skrek o gormade 0/5 i betyg

2008-05-19 08:58
haha.. du sade det själv, det där är en häftig ragga/reggae grej som du inte förstår dig på.
Boss Sounds - Reggae Scorcher.

2008-05-19 13:57
Hmm, ja det kan ju vara en ide att ta lite reda på vad det är man går på innan...
Jag vet inte om det var du, men det var någon, lite äldre herre som inte direkt hanterade situationen på ett speciellt snyggt vis heller...

2008-05-21 00:53
Hur var det? Rundown tack.
poor and clean

2008-05-21 12:03
Det var inte jag iaf är rätt snäll hehe

Retro är ju gratis så jag gick dit i brist på annat...får väl kolla om det e wack skit på g nästa gång

2008-05-21 13:20
Kort rundown:

Dom körde den hårda soundsystem stilen, första timmen stricly dubplates, Shabba till höger och vänster osv, tror dom körde max 35 regular tunes under hela kvällen resten dubs, största forward: Damian Marley - The Mission på dub

Sjukt samspelta och tighta, dyr booking, men lätt värt det...

2008-05-21 13:21
vi spelade in det, men audion blev uppfuckad...

2008-05-21 13:39
Synd om det var en dyr bokning var faktist inte så mkt folk där den kvällen...undra varför brukar vara röjjigt o fyllt o då är det bara vanliga kvällar

2008-05-23 21:42
nej de är synd att kasta pärlor...
http://www.twitter.com/sammyksafari