Big Daddy Kane eller Ice Cube den 16/4?
Både Cube och Kane spelar ju den sextonde april i Sthlm. Frågan är vem man bör se. Missade Cube i somras, och det har man ju ångrat ända sedan alla utropade den som årets spelning... Skulle ju vara trist att missa igen nu när man har chansen. Iofs är det väl ganska golden att få se Big Daddy Kane i Stockholm också. Jag har beslutsångest. Hjälp!
you'll probably never see again, somebody so deadly via the pen - jigga
Alltså, det finns flera faktorer som spelar in. Stället dom spelar på är ju fett viktigt, kan tänka mig att Big Daddy Kane skulle kunna spela på Berns och jag skulle knappt gå på en spelning där även ifall Gud själv skulle uppträda. E så sjukt dåligt ljud. Personligen så tror jag att Ice Cube gör en mycket roligare show men antar att Big Daddy Kane-spelningar är mer sällsynta och du kanske inte får en till chans att se legenden. Men... Om jag skulle välja så skulle det nog bli Ice Cube i alla fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kane spelar på Kägelbanan. Hade han spelat på Berns hade jag inte behövt fundera eftersom det är 23 års åldersgräns där. Cube känns lite roligare ja. Mer aktuell om inte annat. Men jag har inte lyssnat speciellt mycket på någon av dem. Vill bara inte råka missa något som kanske kan bli sjukt bra.
Ifall du inte är ett fan av någon av dom så skulle jag satsa på Ice Cube. Lär ju va roligare stämning också med tanke på att 90% av dom som kommer gå på Big Daddy Kane kommer va skäggiga 30-plusare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yes. Blir säkert Ice Cube. Var lite mer inne på det från början, och nu är jag det ännu mer :)
Skämtar du med mig eller? BDK var här 1989 sist. Ice Cube var här 2008 sist. Ice Cube är i Europa lite då och då... det är inte BDK. Jag förstår verkligen inte hur man kan välja Ice Cube... Även om han var bra i somras så var det lååångt ifrån det bästa jag sett om man säger så. Det var okej typ.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Kontrast P24 Inte för o försöka va lustig men det var väl typ senast han släppte en singel också? Jag poängterade ju det också, att det är mer sällsynt men är man inget fan så spelar det ju ingen större roll. Tycker att spelningar gamla avdankade (med brist på bättre ord) rappare oftast brukar va ganska tråkiga. Jag kan däremot tänka mig att det är ett jävla röj på en Ice Cube-spelning. Plus, om jag inte ska va så diplomatisk och objektiv så är fan Ice Cube det självklara valet. Jag lärde mig fan att svära på engelska när jag var ca 4-5 år tack vare NWA, hahahaha
Funkenteller Jovisst det har du rätt i... Men jag är väl "partisk" eftersom jag tycker att Big Daddy Kane är den absolut bästa rapparen genom tiderna (som lever nu kan jag tillägga). Men jag tror att BDK ger en bra show just för att Ice Cube kommer göra exakt samma trötta show som sist men BDK har inte kört på ett tag och är därför hungrig!
aaaah, jag blir alltid lika glad när en whoa-diskussion inte slutar i arga ord och personangrepp. hehehe, nu när jag tänker efter så känns ju trådskaparen som en liten instigator. Hela tråden är ju helt upplagd för bråk. A ja, hoppas att du (lilbridge F19) har fått ut det du ville av den i alla fall... Ps. Gå på Ice Cube, hahahaah ;P
Haha yep, word på den :P Ps. Vi syns på Big Daddy Kane!
Haha, jag vet faktiskt inte. Är lite kluven, men Ice Cube känns nog mest trolig. Men jag vet inte. Kommer hem från New York samma dag som spelningarna är, så jag lär ju inte ha tankarna på westcoast direkt... Äsch. Det får visa sej hur det blir helt enkelt. Och jag försökte inte skapa en bråktråd! Haha, skönt att det inte blev något :) Hade varit onödigt.
Haha det blev alltså en egen tråd om Ice Cube vs. Kane. Gå på den som betyder mest för er helt enkelt. Ni som såg Cube i somras eller 93 går på Kane, det tänker jag göra.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
grass P31
dom som kommer gå på Big Daddy Kane kommer va skäggiga 30-plusare. Förlåt! :D
Får nog raka mig och låna lillebrorsans leg.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Det är inte möjligt att big daddy kane kommer mera gånger till Swden men det är mycket möjligt att ice cube kommer mera gånger till Swden så missa inte Big daddy kane.. peace
Som sagt, BDK är en av de tyngsta i hiphopens historia, lär nog bli en av de sista om inte sista chansen och se honom live.
wiie jag ska gå på BDK! så jääääävla nice!
Blev så arg när jag fick reda på att det inte blir någon BDK konsert i gbg ...
*snaark*
Hmm det här gjorde ju valet enklare. Inställd i Stockholm också. Ice Cube som läste whoa tråden o betalade Kane o ställa in? :<
Precis, nu slipper ju folk välja. Nu är det ALL IN på Tyrol som gäller! Ice Cube & Henok Achido ... fan vad fett! :)
Hittade ingen Ice Cube tråd, så jag frågar hära.
Ice Cube, torsdag 16 april 2009, kl 20.00 Tyrol - Gröna Lund, Stockholm Ice Cube återvände till Sverige efter 15 år för en exklusiv och utsåld spelning på Kägelbanan i Stockholm i juli förra året. Nu är det dags igen. Ice Cube startade sin karriär med en av hiphopens mest inflytelserika grupp N.W.A. Den första soloskivan AmeriKKKa s Most Wanted släpptes 1990 och förra sommaren kom det kritikerrosade nionde soloalbumet, Raw Footage . För er som var på Kägelbanan och för er som missade - nu har ni chansen igen. Ice Cube på Tyrol den 16 april. Åldersgräns 13 år. Det står 13 år som åldersgräns. Nu är jag väldigt nyfiken hur dem kommer göra med alkohol försäljning? Kommer det vara så att du måste ha med dig målsman om du är under 18, och dem faktsitk kommer bjuda på festdryck med alkoholhalt över 2.25%? Eller kommer det ändast finnas hallonsoda och bröstmjölk i baren? Någon som har information om detta?
Love Music And Dance
om spelningen är på grönan behöver du inte oroa dig för alcohol, finns resturanger osv du vet
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
Ice Cube biljett köpes!
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee