Aphex Twin - Windowlicker?
I början på videon till Windowlicker så är det ju två snubbar som sitter i en bil och tjafsar, låten som den ena snubben sätter på, vad fan heter den? Vet nån om den ligger på nån platta eller ja, vadsomhelst. tacksam för svar.
Grande Latte Enema
Lär bara vara en remix gjord till videon?
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
GrönaJätten jofan, kan ju iofs stämma... hm, skulle vara kul om den låg på nån platta,jaja...
Grande Latte Enema
införskaffa för övrigt Aphex Twins album "Richard D James" går loss på typ 150 spänn på cdon skulle jag tro
ok, cleant.
Grande Latte Enema
Har hört allt av honom..
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse
Dom breven gjorde richard glad kan jag säga, tycker man den är äcklig fattar man inte vad den går ut på..
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse
Videon är helt underbart :) Fet smäll mot alla bling blings
http://www.subfm.com/
Aphex måste va den mest underliga musikerna som någonsin gått på denna planet!(sorry Michael) sjuuuukt fett de han gjorde med han matematikern från japan eller va han nu va ifrån!
"God damn we can't even afford to die!"
container_åke P18 va? vad gjorde han med en japansk matematiker? berätta!
han matematikern räknade ut hur ljudvågorna såg ut så gjorde dom tillsammans en låt där ljudvågorna(kan se de i ett särskilt program) bildar aphex ansikte, sen gjorde dom en annan låt också där de va en båt eller nått annat man såg, kommer inte ihåg va det andra va för nått. Men iaf så va de svinigt coolt!
container_åke P18 haha. fresh. vad heter låtarna och vart kan man få tag i dom?
vet ytvärr inte vilka låtar de e men har för mig att nån av dom ligger på windowlickerplattan/singeln
hittade den låten på napster för länge sen... kanske finns ute nånstans nu med. Den jag hittade hette "windowlicker intro" klippet e jävlit gött !
The sky always had little fluffy clouds..
Chris Cunningham kan sina grejer, fruktat snygga videos.
Grande Latte Enema
Omnislash F23 Ja men säg då om du nu har hört "allt "
Grande Latte Enema
aphex VAR cool. sen fick han ångest för att han tjänade pengar på sin musik och vart pressad för att han ville ha mer pengar. då gjorde han druqks, som är ett jättelångt kliv bak i hans annars så experimentella karrirär. den låter precis som richard d james fast tråkigare. värdelös.
låten där man ser hans ansikte är första låten på b-sidan på windowlicker... den som bara heter en massa matematiska tecken på rad... och det är faktiskt helt sant... man KAN se hans anskikte i ett spektrogram(tror det heter så på svenska).. jag har testat...
http://www.henrybowers.com
Jag hörde rykte om att han köpte en pansarvagn från andra världskriget
http://www.subfm.com/
mescaline: stämmer, han körde/kör runt med den på londons gator. :) han bor också i ett gammalt bankvalv i centrala london tillsammans med squarepusher, som är också en sjuhelvetes störd musiker. stördare än aphex.
bankvalet han bor i ligger väl i brooklyn? inte london...?
nej, london tror jag bestämt :)
richard james äger, han är fanimig ett geni. och du som sa att du hört ALLT av honom, omöjligt, han har massa osläppta låtar, ibland kan hans kompis sätta på en låt o aphex undrar vem som gjort den när det i själva verket är han själv som gjort den.
cyborgknark P0: Jag haller med dig, det finns ingen charm alls med nan lat pa druqks... Synd assa...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
container_åke P18 Det var nog ingen matematiker inblandad. Finns program som konverterar bilder till ljudvågor.
Finns bild & info på:
www.bastwood.com/aphex.php
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ajt, de va vad ja hörde iaf, men detta verkar stämma bättre!
jet_lag Alla hans skivor fattar du väl, rätt svårt att hört allt när hans intresse är att ligga syrad och göra musik Universal Indicator skivorna och samarbeten med muziq är det inte många som har hört iaf.
ok, så vart får man tag på en/ett spectrograf till winXP? och säg inte google, för jag orkar inte söka runt på massa jävla hippiesidor
hittade det, tack vare google :S