Svensk electro (tipsa)
Jag har blivit helt såld på kocky, gillar typ allt som han gör och även famlijen... diggar the knife som fan... Tycker alla dom låter lite samma stuk, vad finns det fler för svenska artister som påminner om tex kocky la vida locash
Electro Banana Band
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Är det dom där som gjort "det brinner" ?
kolla upp The Tough Alliance och Juvelen om du inte hört dem, även TIAC (Three Is A Crowd) gillar jag. hoppas jag inte tipsat tokfel nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just ja "The Tough Alliance" är skitbra också tycker jag!
The Embassy är lite halvelectro, väldigt poppigtAir France är väldigt likt Tough AlliancePacific rekommenderasKalle J är lite blajig electronica men helt okej iblandPluxus började som kvalitativ bitpopakt men deras senaste skiva är mer krautig IDMSMK om man gillar lite smålöjlig bitpop. Deras senaste skiva är mer löjlig trancetechnoAndreas Tilliander är Familjens sidekick på scen. Gör glitchig electronica.Sophie Rimheden rätt schysst electronicaFirefox AK också rätt schysst electronicaHåkan Lidbo har inte hört så mycket så jag kan inte riktigt uttala migBoat Club är västkustspop i stil med Tough Alliance och Air France
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Glömde
Lo-fi-fnk som är råbra electropop
tack för tipsen ska kolla när jag kommer hem
Suck Shaft
www.myspace.com/suckshaft
SUCK SHAFT
Familjen var ju toksköna förfan. Det snurrar i min skalle...
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
HFS får ni icke glömma
http://www.sthlmmd.se
Om du verkligen vill ha ELECTRO så är Hundarna från Söder hyffsat grymma. Annars är det inte många electroartister som blivit nämnda här.
Hmm, eftersom det verkar tipsas om all möjlig svensk electro så tycker jag
MR MIYAGI är värda att nämna. Mina favoriter i sverige, just nu.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Dubbel K han länkade myspacen i nått inlägg för några månader sen, och jag måste säga att det är sjukt bra. speciellt "all we need"
Finns någon rätt okänd grupp (tror jag) som heter "flow flux klan" jävligt bra dom låtarna jag har
Kleerups skiva är fet också
www.myspace.com/hiddenleaves
//b+
seriöst flow flux clan asså :D
ha ha ja har proddat TTA. kolla gärna in oss med www.myspace.com/neocartoonlover
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The Knife och sen har vi Zeigest som media och många lyssnare även spekulerat i om det är Karin Dreijer, dvs sångerskan i The Knife som gjort något sorts sidopreojekt i samma stil som The Knife. Jag tror det dock inte då sångerskan i Zeigeist ser annorlunda ut. Men det kanske är som med E-Type, en som sjunger och en som mimar ;)
Dubstep changed my life!
Producent
2008-06-23 11:27
Men det kanske är som med E-Type, en som sjunger och en som mimar ;) haha
cry me a river! --> thcrew
Producent
2008-06-29 23:20
men plz! lär er att skilja på electronica och electro. vill du ha lite svensk bra ELECTRO, kolla luke ear goggle eller hisingen electro
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
vad är det för skillnad då?
electric funkula
http://www.myspace.com/electroboogiebeats
brock around the clock
Dubstep changed my life!
The Tough Alliance, det skönaste bandet som finns.
ASSID!! Senaste singeln är skön.
Varför just svensk electro? Helt meningslöst.
http://www.myspace.com/electroboogiebeats
Familjen har underbara beats osv men pallar inte med när dom sjunger, låter bara fel.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
MR-J va vare jag sa.. ;)
Dubstep changed my life!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Lo-fi-fnk The Tough Alliance SMK Familjen Lissi Dancefloor Disaster
Tyskarna från lund
The Knife var jag toksålda i en längre tid, enda som spelades ett tag. Familjen som du redan nämnt Johan är också tokbra :)
det är inte sån electro jag gillar isf
If my voice is weak my boys will speak.