I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Martin ... - Kär igen

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-11-22 15:09

Martin ... - Kär igen

Ser på den just nu på Ztv svenska ljud. Riktigt fräsch låt, sköönt flyt har han. Aldrig sett snubben förr, han är nu va?

Martin B någonting med kär igen

Den är riktigt sköön soft rööst

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-22 15:13
e de Martin Bentancourt (krångligt efternamn) ???
och..???

2005-11-22 15:17
inte dilba-martin dårå?
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-11-22 15:20
Martin Bentancourt var namnet :) Riktigt sköön låt. Har han någon hemsida eller någon skiva ute?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2005-11-22 15:53
www.martinb.net är officiella hemsidan.

Lyssna på "Alkohol" låten...daaaamn vad det svänger.

Checka nästa Kingsize som släpps 18:e december för mer om Martin Bentancourt!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-11-22 15:54
Okey tack tack :) Fick tag på supermikrofon och en annan låt han gjort med petter. Han har sköön stil.

2005-11-22 22:48
Åh, fan va coolt. Dansade förut på nåt ställe, Martins tjejpolare var danslärare, då fick vi dansa till hans låtar.. Bländaren bla annat. Flera år sen.

2005-11-23 09:44
GonzalesJr
instämmer.. sooft röst ;)
kärleken till pengarna är roten till problemen.

2005-11-23 09:52
söta tjockis tjejer i videon! sehr gut!

2005-11-23 11:58
Lördagen den 26 november besöker succé-duon Martin Bentancourt och Dj Capo klubben The Session. Vi tog därför tillfället i akt och ringde upp Martin för en snabb intervju.

Johan: Du och Oliver (Dj Capo) har jobbat ihop ett tag nu. När startade det samarbetet?

Martin: Jag och Oliver "Dj Capo" började jobba ihop i början av året då han hyr ett rum för sin studio där även jag har min studio. Jag behövde någon som skulle hjälpa mig mixa klart mitt album och han ställde upp. Jag kände ganska direkt att Oliver var en snubbe som jag ville jobba med. Han är inte bara en väldigt duktig musiker utan en väldigt ödmjuk och trevlig människa. Vi klickade direkt helt enkelt.

Johan: Om ni ska beskriva den musik som ni spelar på era klubbar för en person som aldrig har hört er spela, vad säger ni då?

Martin: Latinamerika i klubbformat. Vårt svar på Hiphopen, alltså reggaeton, är enligt mig den bästa vad gäller klubbröj idag. Men vi drar oss inte för att köra sambaprylar och massa annat från kontinenten.

Johan: Ni körde succéklubben Elementos på Matador. Varför slutade ni med klubben?

Martin: Jag personligen måste koncentrera mig på min albumpromotion och bokande av gigs så jag har helt enkelt inte tid på att driva en klubb under denna tid tills albumet är ute. Den kommer den 18 Januari 2006. Vi kände helt enkelt att vi blev tvungna att prioritera. Eftersom Oliver ska följa med på gigs mm så tog vi beslutet att stiga av Elementoskarusellen.

Johan: Är det någon skillnad mellan klubben Aqua och Elementos?

Martin: Enda skillnaden är att Oliver och jag bara blir bättre djs ju mer tiden går, som vin. Musikmässigt så är Klubb Aqua inte lika inriktad på reggaeton. Mer variation.

Johan: Martin du har släppt två singlar nu under hösten, när kommer ditt efterlängtade album?

Martin: Albumet "Ghetto Favoriter 111.1 fm" släpps den 18 Januari 2006.

Johan: Tack för intervjun och vi syns på The Session den 26 november!

Källa: http://www.clubstockholm.se
California, knows how to party!

2005-11-23 21:50
Oj oj oj man tackar för alla svar :) Ska checka lite om denna artist nu. Det jag hört med han är lovande faktiskt.

Sköön musik

2005-11-23 21:58
Finns 2 musikvideos på hans hemsida om ni vill lyssna :)

Första generationens svenne & Kär igen

Yaggaayoo

2005-11-24 11:29
riktigt skön är han
If a war is holy, wat does den di anholy stand for!?

2005-11-24 17:53
"Den är till blattarna, men ändå till svennarna."

.....how do you say Nigga Please in Spanish?
www.Myspace.com/ElephantWise
www.ElephantWise.net

2005-11-29 01:52
han e tung den snubben , diggar forsta generationens svenne , kar igen groov den me

2005-11-29 17:57
De går ganska ofta på Ztv såg jag idag :)

Första generationens svenne sen kär igen kommer efter varandra.

Tycker han låter lite som kalle baah på första generationens svenne

2005-12-06 22:44
bländaren! nostalgi! älska den låten
shit happens, just look at me

2005-12-07 03:25
Har ingen åsikt, men SWAMI var rolig, haha.. :)

Ska bli spännande att höra iaf... En av de mest omtalade personerna inom svensk hiphop måste man väl säga.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-12-07 09:55
Kontrast, är han hiphop?
 i get more pussy then panty!

2005-12-07 13:46
confidence
Han var definitivt hiphop förut, nu vet jag inte riktigt.. har inte hört som sagt ;)

2005-12-13 15:28
Tjejerna i videon var nasty.. :/

2005-12-14 10:56
Håller med hans "gamla stil" var mer hiphop, har inte hört så mycket med han. Men nu är det blandat med andra stilar. Men jag tycker det låter sköönt.