I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bort med all reggaeton, ge oss mer dancehall!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2005-12-31 01:27

Nu måste jag få vädra min åsikt...

Förmodligen så älskar alla i detta forumet(?) reggaeton men jag måste få säga att jag tycker det är den mest överskattade musikstilen på länge.. En fluga som vägrar att dö.

Tänkte söka lite medhåll här, men det lär man väl inte få...

Dock så känner jag att dancehallen har försvunnit lite.. eller?
Så himla skön musik, att dansa till eller bara att bli glad till :)

Det finns väl kvar reggaeklubbar osv. som spelar det säkert.

Men allra helst när jag vill gå ut iaf så vill jag ha tre golv, ett hiphop, ett dancehall och ett soul/funk golv.. men men.. :)

Vädra era åsikter om reggaeton och/eller dancehall!

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-12-31 01:29
personligen hatar jag reggaeton! tråkigt upplagda låtar!
festar hellre till skön hiphop eller funk fan.

that´s my opinion..;)
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2005-12-31 01:34
reggaeton är riktigt uselt
Imperial Sounds ! roxxad av kury

2005-12-31 01:36
Håller med. Varenda Reggaeton låt låter nästan likadant, så jävla meningslöst

2005-12-31 01:55
YES! Tack så mycket gott folk.. för lite medhåll :)

tONY-
Du kanske missat att han släppte den låten för en massa år sen.. strax innan han blev inne var det väl.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-12-31 02:49
reggaeton kommer förminska min livslängd!
Borde vara olagligt.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2005-12-31 03:17
Finns väldigt bra, finns väldigt dålig... är inte överförtjust i den hiphop som spelas ute på standard klubbarna i sveriges byhålor heller...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-31 11:23
bort med den!
 i get more pussy then panty!

2005-12-31 14:37
reggaeton är helt hemskt

men jag minns hur folk försökte spela tuffa och insatta på detta forum för typ 2 år sen

då va reggaeton så jävla nytt och fett och superbra och alla som inte fattade det var insnöade svennar...

2005-12-31 14:50
Nutty: det var väl inte mer än några månader sen?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2005-12-31 14:52

jag älskar reggaeton.
d är d bästa jag vet.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-31 14:56
sodoku P17

asså tänker dom som hypade det innan gasolina blev en hit

2005-12-31 16:46
NuttyDread P23

jag skrev nog en av dom första trådarna som handlade om Don Omar o då visste jag inte ens va det va för musikstil tyckte helt enkelt det va grymt o det tycker jag fortfarande... även om det finns mkt skit som innom alla musikstiler som snabbt blir poppulära...

2005-12-31 16:46
Kontrast:
Dock så känner jag att dancehallen har försvunnit lite.. eller?
Så himla skön musik, att dansa till eller bara att bli glad till :)

Håller inte med, man hör ju dancehall hela tiden på klubbar (iallafall i GBG)

2006-01-01 12:29
piss of dancehall bitches reagaeton e fettaste!

2006-01-01 16:19
Larg up 2 all dancehall thugZ!!!!STR8888!!!!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2006-01-01 18:34
regegaton är bara för dansgolvet inget mer , tycker ja

2006-01-01 19:00
Men allra helst när jag vill gå ut iaf så vill jag ha tre golv, ett hiphop, ett dancehall och ett soul/funk golv.. men men.. :)

Då får du nog acceptera svennig musik.

2006-01-01 20:53
nån ska ju tycka annorlunda och de blir väl jag:
är man dancehallfantast måste det väl finnas betydligt hemskare saker att störa sig på än reggaeton?
dancehallen får väl försöka komma med något eget nytt och fräscht, inte bara bli mer och mer lik amerikansk hiphop och ständigt förfäkta sina homofob-åsikter (som de ser ut nu)

sen det här:

Helt missat Sean Pauls hit på Stepz som lirades 24/7 för ett tag sen?

när blev Sean Paul "äkta" dancehall på whoa.nu?
"dancehall now is like a disgrase" säger jag bara...

2006-01-01 23:18
reggaeton e vardelost och dancehall haller absolut inte pa att forsvinna

2006-01-02 01:16
tONY-

ja tycker de e rätt relevant. den stora majoriteten av sean paul-lyssnare i sverige har nog knappat koll på begrepp som dancehall, reggaton etc. därför behöver inte en sean paul-låt som slår vara ett bevis på att dancehall är populärt över lag...

2006-01-02 02:59

Vi alla vet ju vilka som gillar reggaeton mest.....tha ladies!
Så vad händer ? alla djs spelar RT eftersom the ladies styr
utelivet...om tjejerna har kul så har snubbarna kul...så det
funkar....du ser ju knappast ett dansgolv fullt av rakkepsar som
wajnar till RT.....det vore bissart.....

jag är ju inte heller helt galen i musiken, men wtf...
Im happy when the bitches is happy !!

Holla!
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !

2006-01-02 16:09
Det finns bra och dålig reggaeton, det finns bra och dålig dancehall. Sluta smutskasta hela genren.

2006-01-02 16:12
Seriöst, jag hatar Reggaeton, får ångest av skiten, fy fan vad illa det är, det finns bara två musikstilar jag verkligen inte pallar, dansband och reggaeton, :S

Jag har t.om. försökt och det många gånger för jag har polare som gillar det men det är helt kört. Det är ngt med takten, hela skiten känns så ochillat, kan inte slappna av till det, inte dansa nice till heller.

Nåja, smaken är som baken...

2006-01-02 19:21
har tydligen ingen större koll på vad reggaton är, så ge mig svart tack. ev en känd låt eller så

=)
(=

2006-01-02 19:50
Daddy Yankee - Gasolina... är la den kändaste i genren.

Tycker det är konstigt att det finns så fruktansvärt mycket reggaefolk som stör sig på reggaeton... det är ju väldigt likt dancehall - så hatar ni det också.
Visst newbs tycker att alla reggaeton-låtar är likadana, men så säger min morfar om all modern musik. Tänk på det.

I Love It.

2006-01-02 19:56

det är ju typ dancehall på XTC.....
med en dj på crack... haha

2006-01-03 14:58
kinky_jojje P18

Det var ju fortfarande helt irrelevant det du sa. tONY- menade att dancehallen inte hade försvunnit, sen huruvida svenska ungdomar har koll på begreppet dancehall, ja det är knappast relevant eftersom musiken finns där.

California, knows how to party!

2006-01-03 17:16
ay ay ay vilken gubb attityd haters alltid har....

alla har sin smak men att hata på reggaeton känns ungefär lika fresh o intelligent som att hata på dancehall för nåra år sen....eller som att hata på hiphop på 80 talet...

man får nästan lust o säja "it´s a latin thang" men ja vill inte dra "the race card" eftersom ja serr att min publik när ja spelar skivor e 50 % svenskar o dom dansar bootyn som fan...and they fuckin love the rhytm...

sen e d ju så att om man inte kan höra skillnad på låtar bara pga att trummrytmen e (nästan) samma så har man kanske inte så stor musikalitet o då borde man inte yttra sej....sorry guys but it´s like that!

///m

2006-01-03 17:37
lil_joe P16, he he, like that? det är like that och like som dom andra skrivit med. 99% kan inte ha rätt? är det möjligt? nääh?
 i get more pussy then panty!

2006-01-03 18:31
tONY- menade att dancehallen inte hade försvunnit hihi

2006-01-03 19:26
reggaeton e skit!!!! usch!!
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown

2006-01-04 07:45
URBAN-VYBZ P22

haha
ya madsick!

du ser ju knappast ett dansgolv fullt av rakkepsar som
wajnar till RT.....det vore bissart

Så sant. HELT BIZAAAwwR
how you fe av a gyal if yu nuh av a phone

2006-01-04 12:51
du ser ju knappast ett dansgolv fullt av rakkepsar som
wajnar till RT.....det vore bissart

man ser iofs sällan dansgolv fulla av folk som wajnar till nånting i Sverige.

2006-01-04 14:01

oj....du har missat mycket bar klubbar hör jag ;)

hoollla!

2006-01-04 18:24
Vad är Reggaeton?

Jag lyssnar på de mesta, symfoni, rock, reggae, hiphop men reggaeton. Hört namnet aldrig nånsin hört musiken? :/

2006-01-04 23:40
Jag sallar mig till Reggaeton hatarna, fy fan vad denna musikstil suger.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com

2006-01-05 01:43
URBAN-VYBZ P22

okej tippsa mig då:-D

2006-01-05 15:26

jamen asså....så fort jag går ut så brukar folk stå å wajna
på rätt bra.....inte the island-way, men endå...

fan det är ju tillåme wajnar-stuga i västerås när vi har
dh-klubbar här....och så fort man går ut i hufvudstaden
så är det massvis med dansgolv....

kanske bara är jag som har tur.....eller lockar fram det
bästa ur tjejerna....(jag satsar på det sista!)

hoolla!

2006-01-05 20:00
reggaeton är riktig skaka-göt-musik. skulle väl aldrig lyssna på det hemma men på klubben så fyller den sitt syfte.
www.unt.se/musikbloggen

2006-01-06 17:59
Hatar den jobbiga typen(bruden) som skriker dale duro stup i sekunden på allas shit...
...men sen finns det dem bra också som man skäms att man tittat ner på reggaeton från början.

Ni som lärt er reggaeton tack vare svenska klubbar ska vara tysta, då har ni lyssnat på Gasolina lite för mycket och jag förstår att man kan klandra på reggaeton för det då....men ni lyssnar på fel shit och borde söka på egen hand, som allt annat. Visst kan det vara svårt med tanke på att alla dem bra är så underground att dem inte ens står med på samlingsalbums....

...dessutom så har reggaeton funnits sedan jag va liten och med tanke på att jag är 28 så lär den inte försvinna...flugan är här nu i Sverige, men så är det ju med all musikstil...

...vilkas tur va det på sena nittio-talet?? Då var det svenska hiphopens tur att glänsa, mördas och pissa på. Då var den hiphopen lika pinsam som reggaeton kan vara idag men softa ni alla...det kommer mer och mer bra shit...

...2 bra låtar och exempel på reggaton som inte ens har dem ljudeffekterna eller liknande trummor är:

Maestro y Voltio - Llegaron Los Rebuleros
(Los Rebuleros, 2005)
Amaro - Yal
(Los Rebuleros, 2005)

Dessutom, klandra på reggaeton men digga dancehall rytmer.....wtf, är ni halvt döva eller bara helt?
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2006-01-06 22:06
Reggaeton låter alltid likadan, diggar inte alls! Big Up to E-Company Fuel Injection Mix fett måste jag säga- Nickelodeon and Fort Knox, KBC - Famous, Niceness and Million Stylez!!
Holla!!

2006-01-06 22:07
and Stepz Riddim är fett - Assassin - Idiot thing that...

2006-01-06 23:18

2006-01-07 17:25
Jefe P2... Mkt bra sagt där....

2006-01-07 18:22
First Prize - Spragga Benz - Now mi seh
T.O.K - Tonight

2006-01-07 19:58
en reggaetonfråga nu: varför säger de looney tunes i alla reggaetonlåtar som jag hört?
www.unt.se/musikbloggen

2006-01-07 19:58
kan ju bara säga att REGGAETON äger...

2006-01-07 20:37
Jag hatade reggaeon nar den kom till Sverige. Daddy Yankee och den dar skiten. Men efter fem manader i Latinamerika, har jag hort reggaeton som kan vara RIKTIGT fet. Inte alls sa javla stereotyp och forutsagbar som det som finns i Sverige.

2006-01-07 22:36
Jefe P2

jävligt sant. folk som hatar all reggaeton å ska snacka om de e typ på samma nivå som all vänsterfjortisar som hatar "hiphop" för att de har lyssnat på 50 cent å kommit på att han har dålig kvinnosyn.

för varje dålig artist som slår igenom finns de alltid 10 bra under

2006-01-08 02:36
varför säger de looney tunes i alla reggaetonlåtar som jag hört?

En stor anledning till det mesta låter likadant och varför dom säger Luney Tunes i alla låtar är för att Luny Tunes som har producerat det, dom e reggaetons svar på Scott Storch/Neptunes bla bla u name it..
ya hörd mä!