I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

låthjälp - jah mason?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-01-22 11:29

låthjälp - jah mason?

helo folket,
undrar om någon kan hjälpa mig med ett låtnamn.
jag och min kompis lyssnade på en sång i höstas som började ngt typ "You need it? I know you need it. Can you feel it? raastafari..."
Jag tror att det kan vara Jah Mason men är inte säker. Någon som kan hjälpa mig?

Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2006-01-22 13:38
Nej det är inte Jah Mason. Dvs om det är den låten jag tror du vill åt: Men han sjunger "Inna mi heart we feel it (wooy), believe it (wooy). We nuh need it (wooy), cant yu see it?"
Diplomat heter han.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-22 13:40
Hans låt på "Real Life" rytmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-22 17:13
Tack för svaret men alltså han sjunger inte.
Han pratsjunger typ det där helt i början sen kommer själva låten.. Det är alltså inte refrängen som går sådär.
Hmm.. nu har jag inte kollat upp dem låten som du föreslog. Men det låter lite fel.

2006-01-22 17:18
Varför jag trodde det var Jah Mason är för att han låter liknande i låten I'm so sure .

2006-01-22 21:28
Jag e rätt säker på att det är "Waiting" med Jah Mason på Addiction-rytmen
Han börjar låten med att säga "You need it? ha... I know you need it...can you see it...Rastafari!"
Så troligtvis e det den.

2006-01-23 13:55
Jaa! Nu blev jag glad!
Tack så helt mycket! Waiting på Addiction var det ju...