Låtar om Jah
Peaz n bless folket! Jag är på jakt efter riktigt softa låtar om Jah. Någon som kan ge mig lite tips?
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Nej varför??
jah children med bobban e ju skön
im never yet sober
Oki tack! Luciano har ju en del oxå. Han har iaf minst en sång på varje album. Någon som har några fler tips?
Satta Massa gana med The Abyssinians en alltime-classic
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
Forever Loving Jah ! Vafan, varannan låt handlar om Jah, lyssna lite på Sizzla, Anthony B, The Congos, Bob Marley alla sjunger om JAH! Praise HIM!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Jo det är klart att varannan låt handlar om jah men kanske inte alla är lika? Jag letade nu mera efter lugna riktigt bra låtar.. och ville bara höra vad det fanns för favoriter. flåt om jag uttryckte mig lite dåligt. var nog lite otydlig.
Borde förstås ha frågat: Vilket är din lugnaste favoritlåt om Jah?
Fixa Dezaries första skiva "Fya"
Forward ever, backward never!
Max Romeo - The Coming of Jah
peter broggs - jah jah voice is calling
see the hitman a come..
kan nästan inte komma på någon jamaicansk reggaegrupp som inte nämner Jah?
Rastaman vibrations, yeah!
Skaffa några låtar med Sizzla, Jah Cure, Gentleman så får du garanterat ett bra gäng "JAH-låtar"
stil är stil, fason är fason.
Får man fråga varför just "JAH" är så viktig för dig i sammanhanget.
Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all. Shakespear is my man......
Tony Rebel - If Jah Den akustiska versionen är extremt jävla najjs!
Ha schysst! Ska checka upp allt! En del har jag redan... @ Coste : Egentligen är det inte jag som tycker så mycket om låtar om Jah utan en kompis.. varför? Ja, säg det.. får väl fråga;-) Men jag tror det har lite att göra med att han tycker om när visar respekt mot Gud (Jah) i musiken. @Puttovic: Håller med dig ganska mycket där! Den e grym! E nog en av min favvos..
Horace Andys "Every tongue shall tell" Kanske inte nått i Jah men texten... Riktigt riktigt fet
Max rome - litte more time for jah
REVOLUTION I DIN VARDAG!
haha! shit vad soft!!
Uppsala Roots & Culture Uppright Musicant
Wayne Jarret Jah Jah I Zion Judah Oh Jah Michael Rose Jah love hot otroligt heta!
love jah med leroy smart
ARE U READY FI DI ROAD
Tack for alla schyssta tips! Ni ar bast!
Judah Eskender Tafari - Jah Light Ras Michael (& The sons of negus) - Jah Giveth Life
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
Jah made them all - Yami bolo Gärna den digitala version där han är aningen äldre, Överfet!
Prince Malachi - Jah Light + akustiska versionen
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
hmm..bob marley give thanks and praises??
Fexidus
Heart and soul med junior byles.
Pablo Gad - Hail H.I.M Tuuuuuuungt.
bara att söka på JAH, HIM, Selassie m.m tror det är ovanligare med reggaelåtar som itne handlar om jah eller liknande
Kolla in den grymmaste (enligt mig), superreligiösa Ijahman . Zion den eller något liknande, fast som någon nämnde tidigare "varannan lår handlar ju om..." Om du vill bara ha lugna låtar eller typ medetativa så bör du nog skriva det. "Om jah" låter lite väl barnsligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ijahman levi- jah heavy load Capleton- Jah jah city
Nininini
Bob Marley - Jah Live
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
"Om jah" låter lite väl barnsligt. ? jaja
Uppsala Roots & Culture Uppright Musicant
@ kiljano, souldjah, SergeiZubov: Ledsen att jag skriver så dåligt ställda frågor... varför kan man inte redigera sina inlägg här på whoa? Dock igen biggaste uppet till allt folk som gett tips! fortsätt ;-)
Två låtar som redan nämnts måste jag framhålla: Tony Rebel - If Jah IJahman Levi - Jah Heavy Load