I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

har clash scenen i Sverige redan dött??

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-02-08 14:26

har clash scenen i Sverige redan dött??

disskutera....
Typ ingen info efter göteborgs clashen, och typ inga som frågar nånting...har inte sett en enda rundown efter clashen, är det överhuvud några förutom soundboys som e RIKTIGT interesserade av clasher i Sverige?

http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I
Bitty Mclean with Trinity Sound ...

2006-02-08 14:31
Alla verkade hypade efter GBG-clashen, men efter att man börjat fråga efter rundown tappade alla musten. surt!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2006-02-08 15:23
ahhh, jag blev så trött och tankad så jag kommer knappt ihåg vad vi spelad i dub fi dubben, ännu mindre vad topaz spelade... allt är bara en grå jämn tjock dimma...

Minns att Topaz körde:
Tempo - Anthoy red rose
Thruth & Rights - Johnny osbourne
Its a pity - Tanya stephens
Guess whos comming to dinner - Michael rose

Har för mig att vi körde:
Alton Ellis - Let them try
Marcia Griffiths - Melody Life
Johnny Osbourne - Fally Ranking
Toots Hibbert - 54 - 46
Horace andy - Every sound shall bow down

Men rimligt vis borde båda sounden kört fler låtar än så, det var väl 5 var + en extra...

I övrigt så var det ju en jävla massa låtar som kördes...
Trinity körde ju tuck in yuh belly riktad mot alla andra sounds, Vi körde lucky you custom mot topaz(ganska kass sådan...)rastott körde ninjaman som jag tror dissade alla andra sounds, han snackade så inihelvete fort i introt, så det var svårt att hänga med vad som egentligen sades, men coolt var det... Topaz körde ju hip hop dubsen, med dogge & petter, men dom har det ju snackats rätt mycket om redan... Kommer ihåg att jag tyckte flash jugglade jävligt tajt i första rundan också... Kan tänka mig att trinity tyckte det var soft att spela före topaz för en gångs skull, eftersom topaz normala taktik brukar vara att spela bort trinitys stora anthems innan trinity själva hinner göra det... En låt jag tyckte passerade lite obemärkt förbi var topaz sean paul på seasons, det är ingen LITEN låt, och jag tycker inte den fick forwarden som den förtjänade...
Lite, lite snack efter clashen... Ja förutom allt snack om att vi är nummer ett fejk sound då... och det tänker jag inte kommetera här...
Känns som dom flesta är lata, var väldigt fulla och i största allmänhet väntar på audion... innan dom kommenterar clashen...

2006-02-08 15:36
Det finns helt enkelt inte tillrakligt med folk som gar pa clash som vet tune.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter...
*Echo Minnot*

2006-02-08 15:54
Känns om soundsen (vissa) börjar sluta bry sig också.

men kanske så är det ingen som kommer ihåg allt från kvällen. de finns ju bar och man kan gå ut å röka...
 Red Motion Music

2006-02-08 19:07
Efter att kollat lite i vår dub box kan jag bara konstatera at vi antagligen började dub fi duben med brent dowe från melodians, you gonna loose...
Skulle vilja veta vad topaz spelade mer dock... rätt illa att glömma bort vad moståndar soundet spelar i dub fi dub... (Rätt illa för dom också, låtarna gjorde inte direkt något vidare intryck uppenbarligen...)

Clashen var ju fet, det var den mest dissiga clashen i sverige hittils, gillar när det är på sånna lite mindre ställen, med lågt i tak, och små scener, blir mer ladd, folk blir mer cp och allt blir mer kaos... clash är kaos... kaos är soft...

Skulle inte vilja påstå att clash scenen på något vis har dött... Kom igen, det var typ fullt på nef, folk hängde med bra, dom markerade att man inte kommer undan med riktigt vad som helst i tune fi tune, och det kändes som om alla sounds hade laddad upp rejält...

Tror bara att när audion kommer så snabbt som den brukar göra efter clasher nuförtiden, så väntar folk med att diskutera till efter det...

2006-02-08 20:55
clash är kaos... kaos är soft... Klockrent!!!

yeah....hold on for the audio, som skinny säger....de flesta var nog ganska förfriskade så än mer genomgående rundown blir nog lite svårt, men som oxå sagt.... crowden var med bra bra o alla sounds spelade jäkligt bra o det gick uppenbarligen inte att komma undan med its a pity som sista låt så.... bra clash overall!

Lite tråkigt bara att det inte står nåt mer på soundclash.se, eller det kanske beror på att det är topaz crew som hostar den sidan och att dom inte gick hem med pokalen denna gången.... vad vet jag...

anyhow, clash är kaos och kaos är soft så...he he
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2006-02-09 00:48
vare nå ljud inspelning ? ifall det kommer komma upp ljudklipp ? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-09 10:03
precis, finns fler trådar om detta, synd man inte kunde närvara, får ta o bli nått i sthlm snart tycker jag!
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-02-10 09:26
Blendas har DATerna han fick dom direkt efter clashen slutat samma kväll och jobbar på att rippa ner det...
www.swingkids.se

2006-02-11 14:17
Jag tycker det e jäkligt tråkigt att den verkar så död, det är ju inge snack på soundclash.se heller..
Jag bor i dalarna & det är ju inga sound som kommer högre upp än sthlm, bedrövligt att man ska åka till malmö, gbg & stockholm för att se nått.. borde va lite mer intresse för att plocka hit sounden =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-12 14:15
man pallar ju inte snacka där för den sidan är ju så kasst byggd, soundclash.se alltså, men big up för mer clashar
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-02-12 14:26
@ Flash...självklart inte!! Jag kan bara tala för mig själv, jag kommer inte ihåg alla tunes som spelades, förutom de jag själv spelade samt endel andra tunes.
Respect!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2006-03-06 12:56
http://www.dancehall-tapes.de/_html/clas htapes.php?tkey=clash2006&tableheadr=200 6#a726

Går att köpa clashen från geneve nu :)

2006-03-08 15:47
Clash scenen död?! Flash - den har ju faktiskt nyss vaknat! Jag var spiknykter i Gbgclashen och gick igång rejält ändå! Big up till alla sound och promotors som fixar fina partaj åt oss reggaefreaks!

2006-03-08 23:20
True, men det är ju dåligt med snack om clash scenen, så det är väll där den är död

2006-03-09 12:02
eehh, snacka inte skit om att ingen skulle gå på reggae dans i dalarna!?!

stereo steppas har annordnat dom fetaste danserna som någonsin hållits i sverige på sommrarna där, STR8!
yard style, med eget soundsystem, 400 pers fram till 06 på morgonen.

"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2006-03-09 14:56
Stereo Steppas??
Har inte sett ett skit om nått sånt, i vilken stad ?
Skulle vart kul att dra dit då, 400 pers fram till 6 på morgonen :)

2006-03-09 23:23
Jag har själv vart där, Stereo Steppas rule från falun och uppåt...Orre du vet jag är redo när du kör igen.
Some people consider me crazy. I don't like that word.<br> It leaves a acrid taste when spoken.

2006-03-10 08:42
wiked me yardstyle! så d ska vara o alldrig stänga innan 6!

2006-03-17 12:58
Nu är audion klar, ljudet blev inte bästa men fett publikljud iaf.
Du får den gratis om du köper en reggae skiva, surfa in på blenda.com eller kom förbi affären.
Big Up alla sounds och Gillis!

2006-03-17 13:31
fan vad bra...! tack blendas

2006-03-17 13:42
se där ja!!!

2006-03-28 11:05
Vilka Har vunnit Swedish Cup clash genom åren?

1999: ?
2000: ?
2001: ?
2002: Topaz
2003: ?
2004: Trinity
2005: Topaz

2006-03-28 15:13
1994: Viking Hi-Power från Göteborg

2006-03-28 15:31
hehe, Viking Hi-Power, riktigt tungt namn!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2006-03-28 15:42
Viking Hi-Power = goa gubbar!

2006-03-28 15:57
Viking Hi-Power = Stabilt namn!
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2006-03-28 16:20
Viking rule tings!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2006-03-28 19:55
2003: Runn Sound från Holland om jag inte har helt fel för mig!?
twitter.com/dj_shirkhan

2006-03-28 20:32
Wa a gwaan Viking?

2006-03-29 08:40
Nice :) alla dom andra åren då?

2006-03-31 08:18
det här med "swedish cup clash" är ju ganska nytt, det började ju urf 2004. sen finns (eller fanns) ju platinum clashen som inträffar kring jul sedan 2002 (?)

2006-03-31 08:20
föresten fick jag westcoast clashen på cd igår från blenda...
riktigt kul att äntligen höra! rastot kör grymt!
schyst när million vibes får forward för det schysta talet som soulrebel håller. dogge dubplaten var helt grym!

2006-03-31 09:32
yes rastott kommer rula clashscenen snart... ingen kan hålla tillbaks the islands inna da sun! har ju tyvärr flyttat till stenungsund där det är mulet idag men kollar jag bara ut över bron ser jag alltid hur solen skiner.. truly a blessing! hehe

funderade lite över jr gong tunen... dom kom fram till att det var fejk till slut eller? för det väl även samma som dom spelade på clashen som var på jazzhuset året innan?
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2006-03-31 11:09
Tror inte den är fejk... Det gick att ladda wavfilen från deras site för ett tag sedan, det lät som det var en punch in på "millionvibes" kanske men det är nog han som säger det. Det är kanske inte en bra dub men den är nog inte fejk iaf...

2006-03-31 11:17
Clashen var bra och CDn är aldrig fel.

Stor Upp till blenda som ger ut gratis clash-CDs (denna och GBG-kvalet till Swedish Clashen nu)

2006-03-31 12:09
Gurraa: asså. fick för mig att t om million vibes gick med på att den var fejk till slut.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2006-03-31 12:33
RespeKt Sore!!
Big Up Blenda CreW!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2006-03-31 15:04
Angående vår Jamrock "dub"...
Jag har ingen aning om den är fejk eller inte, rätt svårt att avgöra om det är gong eller nån annan, hört massvis med stora sounds som kör punch in dubs med honom, Blackat, Supersonic, pow pow osv...
Också hört en del sounds som inte gör det, tex soundquake, rodigan och one love...
Men eftersom det inte går att avgöra med 100% säkerhet så betratktar vi den som fejk och har slängt den i soptunnan... tillsammans med två andra dubs som vi misstänker att det är fuffens med... Vår målsättning är att inte köra några tveksamheter överhuvudtaget, men med tanke på hur många skojjare det fins därute i dub hustler jungeln är det fan alltför lätt att gå på en nit...
Vi hade helt enkelt blivit lite för avslappnade och lata, för att dubbel kolla allt...
Det finns egentligen ingen ursäkt för sånna missar, bara dåliga förklaringar.

Lättja är en dödsynd...

2006-03-31 22:55
@Poppa...ett bra val. Är en av de andra tunerna som hamnade i soptunnan Combon med Mighty och Bounty?
Jag fattar inte att Black Kat spelar sin JamRock tune? Även denna tune hör man lätt att det är ngt som inte stämmer.. Men som poppa säger det finns riktigt bra voicade Jr.Gong tunes...
Respect!!

2006-04-01 00:07
tråkigt att man ska behöva vara osäker om man fått en äkta dub eller inte =/

2006-04-04 21:53
Jag hade nog inte fel iallafall angående Jr gong dubben... ha ha

2006-07-02 22:11
Bara 39 dagar kvar nu till SOUNDCLASH !, Sen får man stå där med visselpipan i högsta hugg :P
Hur tror ni det kommer gå ? vilket sound blir vassast ?

2006-07-03 01:44
Dublate

Men eran Sean paul ni spelade då ,hur äkta va den då?

2006-07-05 21:07
nähe, kanske vare så att scenen var död ändå..

2006-07-05 21:55
dom ska köra på urf iår igen eller är det något annat på g?

2006-07-06 10:53
www.myspace.com/juniornatural