I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rocksteady/Soul ful reggae

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-02-09 12:23

Rocksteady/Soul ful reggae

vilka är era favorit bland det gamla skolan av hjärt skärande vocalister? här tänke jag mig allt från tidig RnB, rocksteady och soul från ön. allt som har lika mycket hjärta som alton ellis och andra.

har vagat in i en ny rocksteady period då skan får stå tillbaka en stund. så just nu blir det mycket alton, ken boothe, freddie mckey, gaylads, tennors och justin hinds.

ni har inte några egna ni tycker står fram lite mer än det andra?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-09 12:31
Justin hinds e ju nice

2006-02-09 12:45
Chosen Few är galen nice.
You want lobster
I'm thinking Burger King

2006-02-09 13:10
freddie mckay är grymt nice..

2006-02-09 14:07
Kan rekommendera samlingsskivan "Greatest Jamaican Beat" från Tresure Isle. Techniques, Phyllis Dillon m fl.

2006-02-09 15:17
själv gillar jag mer karaktär i rösten. behöver inte vara så mega smörig. freddie är cool för han låter vräkligen helt sjukt underligt i bland. fins ju ton med skysta akter man kan posta men som sakt så var det inte menat som en tips tråd på det sättet.

vad föredrar ni då, tidig RnB (typ 58-62) rocksteady eller soul reggae låtar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-09 16:57
vem e de som gjort den där "let me sleeeeeeeeeep,please dont wake me now, let me dream of you my love, oh where can i find true love again"

sorry kom på den nu bara men kommer fan inte ihåg artisten, rätt soulig
see the hitman a come..

2006-02-10 18:26
Ken Boothe som du nämnde är riktigt riktigt bra...

2006-02-11 01:25
För tillfället är jag jävligt hooked på Justin Hinds. Sån underbar röst!

2006-02-11 07:14
angående frågan vad jag helst lyssnar på mellan soul, tidig R'n'B, rocksteady eller (soulful) reggae är det just nu soul, men jag lyssnar väldigt mycket på rocksteady och (soulful) reggae.

tidig R'n'B har jag inte hört så mycket av, har ingen större koll på det genret, tyvärr..
vegan power

2006-02-11 07:45
det tidiga RnB från jamaica är väl artister som många ser som ska artister. laurel aitken har ju gjort massa RnB. fins en hel trojan box som jag starkt kan rekomendera. men som sakt så var RnB mer dominerande på jamaica innan ska tog över den rollen mot 64. många tror säkert att det tidiga RnB låtaran är ska men och har inte reflekterat över det. men lyssnar på man tex fats domino och sen slår på någon gamal laurel låt från 59-61 så hör man klart att det är RnB och inget annat.

2006-02-11 07:55
Slim Smith var grym, synd att han tog sitt liv :<

2006-02-11 08:25
ja många av det stora inom den scenen har slutat rätt tragiskt.

2006-02-13 16:36
storpajsarn; och den trojanboxen heter ..? :)
vegan power

2006-02-13 16:42
trojan RnB boxet

så enkelt var det.