Uk cup clash 2006
Hallå! Är det inget Uk cup clash i år? Hittar ingen info på irish and chin, om det är, när i så fall?
http://soundcloud.com/skv18 http://soundcloud.com/olski-dnb
Är det Irish & Chin som fixar UK cup clash, trodde det var Valerie "V-Rocket" som var promoter... eller?
Blir fett som fan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror att Di Faaar east rulaz kan ta det där
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Trooper är en bra selector!! Mighty Crown är vilda och har ofta nuff diss tunes. Bass Odyssey har en djup dubbox. Det samma gäller Lp. Frågan är vem som håller i micen för Bass Odyssey? Det sägs ju att SQUINGY har Aids och är svårt sjuk. Dock är deras nya mic man helt ok.... Sentinel gick det ju bra för i senaste WC och de lär ju göra endel custom tunes tillm UK Cup... Tubbys kanske spelar sin Burning Spear dub:) och floppar? Respect!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
Vilket av dessa sounds är från UK?
Shit! låter som en riktigt tung och svårtippad clash! Ska bli kul och följa...
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
Trooper kommer floppa rakt av som vanligt, Mighty Crown kommer antagligen göra sitt sista döttsryck men kommer inte komma hela vägen. Jag tror på LP, Sentinel & King Tubby's om inte Bass odyssey har gjort ett lyft med sin selection. Sjukt tråkigt att höra ett stort sound som Bass Odyssey spela samma tunes om och om igen. If ouno want to hear a new bounty say "BOUNTY", if ouno love Bass Odyssey Say "Bounty"! Play a new Bounty killa fi all a di bounty killa fans dem. Respekterar dem som fan men liiiiite roligare selection får de allt se till att ha.
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |
Tall_Tree: King Tubbys är från UK
Trooper floppa som vanligt?! Tru, han brukar kanske inte vinna men jag tror inte att jag hört honom floppa.. Håller med om att tex Bass Odyssey borde ha lite mer variation i sitt selectande, dom har ju möjligheten till att ha det.... Hoppas bara att det spelas lite Garnett dubs..då blir iaf jag nöjd.. Bless
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
rastott: med tanke på senaste riddimclashen och LP´s selection så lär man få höra ganska mkt garnett!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq "Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"
Trooper floppade stenhårt i Deathbeforedishonor 04 och i riddimclash 03 om jag kommer ihåg rätt. Tycker att han bara gått utför sen han lämnade Jaro... Men det är ju bara min åsikt. Samma som att mightyCrown alltid kör exakt samma saker, och då menar jag inte tunes. Men att bara luta sig tillbaka på att svära hela tiden är tröttsamt. Matterhorn vet hur man kritiserar på riktigt! Väntar bara på när Adonai tar sig in i spelet, då smäller det!
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |
Adoni:) Ja det var ett tag sedan jag hörde ngt om dom. Tror du att dom kommer börja clasha på den "stora scenen"? Vad jag vet är det väll ett "juggling" sound? Jag vet om ngn clash med dom men det är nog bara 2 st, Båda från 1999. Adoni vs Swatch och Adonni vs La Benz. Om vi nu pratar om samma Adoni, fast det borde vi göra? Fast det är ju mer än mkt möjligt att de finns clacher med Adoni som inte finns som "regular soundtapes" En clash jag gillar med Trooper är WC 2k2 En annan är Black Kat vs Trooper Deeside (ok dom har ngt år på nacken :) @fudgadeliq.....det har du rätt i.. Respect!!
nån mer än jag som åker till london den helgen för att gå på clash? link up?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
jag lar ju lett dra dit...var? datum? info allment om nan vet hade varit fett som fan...peace
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
ja vilket datum är det hela. hade kunat tänka mig en sväng.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
Här är lite fakta om hur det har gått på dom senaste World Clash... WORLD CLASH WINNERS World Clash U.S. 1998 - Kilamanjaro (Jamaica) 1999 - Mighty Crown (Japan) 2000 - Kilamanjaro (Jamaica) 2001 - Bass Odyssey (Jamaica) 2002 - Rebel Tone (Canada) 2003 - Black Kat (Jamaica) 2004 - Black Kat (Jamaica) 2005 - Sentinel (Germany) World Clash Jamaica 2001 - Bass Odyssey (Jamaica) 2002 - Tony Matterhorn (Jamaica) 2003 - Tony Matterhorn (Jamaica) 2004 - Black Kat (Jamaica) 2005 - Bass Odyssey (Jamaica) U.K. Cup Clash (World Clash England) 2002 - Mighty Crown (Jamaica) 2003 - Tony Matterhorn (Jamaica) 2004 - Black Kat (Jamaica) 2005 – Mighty Crown (Japan) World Clash Antigua 2005 - Mighty Crown (Japan) World Clash Canada 2005 - Black Kat (Jamaica)
Rastott, vart i hela friden har du hört att squingy har aids??? Det senaste jag hörde var att han chillade i miami, efter strålterapi för sin strup cancer som ska ha gåt bra... Och han snart ska va tillbaka på the machine...?
@poppa.....mm, så kanske det var? Tror jag såg ngn tråd på DHR men det är mycket möjligt att det var cancer..... Respect!!
han har aids, iallafall om man tror killarna inne pa dancehallreggae.com som pastar sig kanna honom
Mabuhay!
orre jag har planerat att dra dit,venue?
Alla dancehall superstars har väl fan haft aids nån gång... Elephant man var väl den senaste...
Någon som vet vart i London det är och hur mycket det kostar?
Some things nah go how we plan, but according to Jah Jah plan... Glory be to the most high! Blessed love.
exakt!
THE UK CUP CLASH WILL TAKE PLACE AT STRATFORD REX CENTRE STRATFORD. EAST LONDON. UK THE EVENT WILL TAKE PLACE ON SATURDAY 8 APRIL 2006 Doors open @ 10pm - Clash starts @ Midnight Tickets in advance: £30 + bkg fee DJ LINE UP LAST YEARS WINNERS From Japan - Mighty Crown Representing Jamaica The world famous killing machine - Bass Odyssey Also from Jamaica The infamous Ricky Trooper - Sound Trooper From Germany - Europe the biggest sound outta Germany - Sentinel Representing the USA The BIG sound - LP International From the UK representing London King Tubbys from London From Birmingham UK The ready for anything - X-TA-C 4X4 Crew
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Fan va nice att LP är med! Hört mycket om dom!
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Chris Boss - Kolla upp Riddim Clash dvd´n på blenda. Där spelar dom riktigt fett (förutom i one for one i mitt tycke...)
Ok. Will do!
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!