Matisyahu - Youth
tycker de ja hört av skivan låter ruggigt skönt asså! inte kommit igenom hela, men vibbarna är kärlek för hela slanten! va tycker ni?
Twelve Tribes of Israel
Jag brukar inte tycka om Matsiyahu men detta är funky shit!! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
time of your song å jerusalem spelas ofta här hemma
see the hitman a come..
har hela skivan släppts än? eller bara promo skivan på 10 låtar
see the hitman a come..
kalonji: ja ligger inne med 13 låtar. ska dock köpa själva plattan så fort ja ser den eller när ja vet att ja kan beställa den så ja vet inte om det är de hela.
Twelve Tribes of Israel
Skivsamlare
2006-03-03 14:47
Time of your Song samt What I'm fighting for är sjuukt grymma. Dom andra växer nog på mig, det gjorde typ alla de engelsspråkiga låtarna på förra skivan. Riktigt riktigt skönt att han har skippat att ha med sånadär låtar på hebreiska/jiddisch eller vad det är. Hade svårt för dom på Shake off the dust... Arise.
Matisyahu - Youth Vad är det för grupp/artist?
hacke: en judisk reggaesnubbe helt enkelt! grymt värt å spana in.!
Twelve Tribes of Israel
Nja, inte min kopp med te direkt. Det är något med hans röst som jag inte gillar, men musiken är helt okej.
hacke: de är hans röst som ja verkligen gillar.. när han tar i från tårna så blir de tugnt.. det är dom tillfällena som får mig att sjunga.!
Twelve Tribes of Israel
i get more pussy then panty!
Vilka är dom där Hasidicerna då? nån slags fredliga judar som sjunger en massa om ja fattat de rätt?
Är det någon annan än jag som tycker det låter lite tuggummireggae?
tycker att skivan va grymmt mysig
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Skivsamlare
2006-03-14 10:17
Första gången jag hörde Youth blev jag lite besviken, efter ens stora förväntningar sen man repat sönder Shake of the dust.. Arise! Men ju mer man lyssnar, desto mer växer skivan. Tycker att Youth är ett komplett album!
Yes! In Concert — For the love of music
Shade, nix, det är bara du.
Shade. Jag tyckte det lät så förut men detta tycker jag är trevligt! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Vad är det för låt han kör på filmklippet?
"As a ninja you obtain certain responsibilities such as kicking asses and looking cool and tough."
sjukt bara platta!
.:Raiders of the lost fultjack:.
shit... när jag gjorde en tråd för kanske 3 veckor sen och frågade vem gästrapparen va på ett spår från skivan så fick jag inga andra svar än "skivan suger" och "så jävla kass!" vart va alla ni då?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Shade P23 det här nya e ju fan mer hiphop över rytmerna (det lilla jag hörde på sidan) sången e det väll inget fel på direkt... vet inte direkt vad du menar med tuggummireggae, men riktig reggae e det väll inte direkt:)
http://www.myspace.com/charlychanter
riktigt fet skiva... låten youth på skivan är as fet... alla spår e feta! BIGUPS MATISYAHU!!!
Kan inte sluta lyssna på Matisyahu, har fixat alla album som går att köpa..beställt och trixat för att få hit dem :) Men fan vad gött att lyssna på det i bilen...hehe..och festa till de låtarna får en att le och festen blir bra till slut :)
Att man inte ska kunna lära sig kicka nåt då, men är ung än..Ta en sup och hör sen
Läste en recension igår som gav den 2 av 10. Stod att musiken var kass, som av ett rockband osv. Är den verkligen så bra? Tycker han verkar mer hypad än bra, iaf från första skivan.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
håller med om det sore...fet hypad utan anledning(enligt mig)... tycker att det låter som ett rock band som försöker spela 70 tals reggae utan nån känsla...kommer garanterat gå hem hos alla hippie rastas:)
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
ORD på det!
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
URBAN ta ur fingret ur örat så kanske du hör ;)
tsss....hehe!
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !