Job 2 Do - Thailändsk Reggea
Nån som hört Job 2 Do? Är riktigt känd runtom i Thailand, mycket på öarna och i Phuket. Riktigt skön reaggae som sätter sig på hjärnan direkt! Köpte en skiva av hans polare som gjorde dreads på min polare och jobbade på en reggaebar! Riktigt riktigt skön skiva! Eftersom spåren står på Thailändska så vet jag inte vad låten heter, men spår nummer tre är så sjukt bra! Tsunami Aid Concert - Live @ Patong Beach, Phuket Thailand heter den skiva jag köpte! Vet inte var man kan få tag i skivan, kanske kan tanka nånstans, annars får man åka till Thailand och köpa den :) Om ni kan - kolla in!! Peace
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Det borde du! Riktigt riktigt bra! Synd bara att den säkert är svår att få tag i... kanske kan lägga upp ett smakprov nånstans så ni kan lyssna!
låter tropiskt!:) Smulaaan F18 om det är du på din bild (vilket jag antar) så är du verkligen en riktig smula! ;)
http://www.myspace.com/charlychanter
ok, jag vet inte om jag får göra såhär egentligen. Men eftersom man inte kan få tag i skivan utanför thailand så borde en låt inte göra nån skada!
Enjoy (Sorry för soundclick)
har aldrig hört talas om dom trots att jag kommer där i från, ska leta runt och fråga efter skivan
forever feels like home
Sweetish : Det borde du göra! Dom blev tydligen framröstade som bästa nya band år 2000 (läste det på nån sida, vet inte vad det var för award eller nåt).
gahhfe_one <--- hahahah
i get more pussy then panty!
Gogaku P20 2000 hmmm ok, jag har ingen aning. men jag brukar inte åka till Phuket och lyssna på musik. men jag ska hålla ögonen öppna.
forever feels like home
Sweetish : Dom hade det på Koh Tao också, de va första gången jag hörde dom. När jag tatuerade mig i en fett skön reggaetatueringsstudio :) Sen träffade vi deras polare som sagt i PHuket och köpte skivan där! Han sa att dom va kända runtom i södra Thailand och väldigt kända på öarna!
Gogaku P20 jaha, så jag måste vara jävligt efter :P men jag ska inte säga nått, jag visste inte ens att raggae var särkilt populärt i thailand. nej, men jag brukar som sagt inte hålla till där nere. låten låter ju skön och den fastnar :P
forever feels like home
Sweetish : Det finns ju minst en reaggae bar i typ varje stad, så lite populärt måste det ju vara! (Å andra sidan spelar dom typ job 2 do och bobban på alla ställena...) Var nånstans i Thailand bor du föresten?
Gogaku P20 jag bor inte nånstans men jag kommer ursprungligen från bankok så jag är uppväxt bland köpcentrar och inte raggaebar :p
forever feels like home
Sweetish : Ahh jag förstår, där stötte jag faktiskt inte på nån reggaebar. En massa andra barer dock! hehe köpcentrum finns det många av! Och dom är helt galet stora... MBK slår nog det mesta jag sett :)
Gogaku P20 hur många gånger har du varit i Thailand? du verkar vara väldigt bekant med stället. ja usch MBK is heaven :D
forever feels like home
Sweetish : haha bara en gång, men jag va där i fem veckor. Kom hem igår faktiskt :) Det var mycket trevligt! Vi va två gånger i Bangkok dessutom så man var ju runt en del. Hittade så schyssta grejer i MBK, man kan verkligen shoppa rejält där inne asså! :D
Gogaku P20 jaha igår. oj 5 veckor är en lång tid, hur orkar du? :P
forever feels like home
hehe det var inte så farligt, man fick ju mycket olika intryck. Bangkok i fem veckor pallar man inte, men Koh Pangan, Koh Tao, Khao Sok, Krabi, Phuket och Bangkok på fem veckor pallar man :) Tänkte stanna längre, men sen blev det inte så pga pengabrist och en massa andra saker. Lite trist men ändå rätt skönt att komma hem och ha alla bekvämligheter! Sen har man ju en helt ny garderob och filmsamling nu också :D
Gogaku P20 haha det roligaste med att åka till thailand är ju att få köpa allt kläder. jag brukar stanna i fyra veckor och spenderar all min tid i bankok. bankok är soft :P
forever feels like home
Bangkok är riktigt soft, MEN jag tror inte jag skulle palla att vara där längre än en vecka i sträck. Iofs bodde jag bara på Khao San Road, det kanke är mindre hektiskt om man bor nån annan stans. Men där kan man ju inte ens gå och få en matbit utan att tusen Tuk-tuk och taxi-chauförer, försäljare, prostituerade, inkastare etc etc skriker på en. Det är helt sjukt :) Å andra sidan vänjer man sig rätt snabbt... Utelivet i Bangkok är helt galet däremot! Så sjukt bra om man jämför med Stockholm!
confidence jag vet, jag är cool;)
låten va förresten skön!
eller hur? Även fast man inte fattar vad dom säger :) Den sätter sig som fan!
Sweetish, vad säger dom?
confidence P22 direkt översättning: kolla kolla kolla kolla vad du gjorde mot mig hur kan du göra så mot mig? Det var bra innan men en dag stack du allting är kvar men mina Bob Marley skivor är borta jag har sparat länge för att köpa varje skiva det gör ingenting om du tar mina saker eller pengar men ta inte min marijuana-tröja heheh :P
forever feels like home
Gogaku P20 ahhh, khao san road är nice, är där väldigt ofta. gjorde det mesta av mina piercingar på Buddy. ett jävla liv på kvällen, massa folk som springer om kring och drar i en som du sa. jag kan föresälla mig att det är tusen gånger värre att vara turist.
forever feels like home
Sweetish, haha, tack :))
Sweetish : Ja det är verkligen väldigt många som drar i en :) och framför allt väldigt många som skriker på en, ibland bara för att skrika på en typ... Men du har väldigt rätt, Khao San är ett riktigt soft ställe, Shamrock den Irländska pubben typ i mitten av vägen har ett grymt schysst coverliveband, dom spelar allt från Dr Dre till Red Hot Chili Peppers! Lava var riktigt schysst om man vill ha nice klubbhiphop också! Samma sak med stället på hörnet med en Tuk tuk över ingången :) Tack för översättningen också! Kul att veta vad dom sjunger :)
lägg upp igen.
Dom tog bort det för det va upphovsrättsskyddat... Damn it!
yeay dom spelade på ray lay beach när jag var där. jag har en flyer kvar. :D dom ger alltid alla sina pengar till välgörenhet va?
Var på mycket Reggaeklubbar när jag var i Thailand....och fy fan vad jag blev trött på det där förbannade, tråkiga Reggae bandet..no effence :) Såg en massor med grymmt mycket fetare reggaeband ifrån thailand som spelade grymm roots, dancehall och jazzreggae riktigt bra. (Om ni drar till KohLanta checka Reggaehouse på longbeach)
Var på någon festival på ReggaeHouse på Lanta men minns inte artisterna förutom T-Bone som jag fick med några plattor med.. han verkade vara en stor stjärna då iaf.. hehe
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.