Death before dishonour 2006
aka jamaican worldclash. det sägs att ricky trooper tog hem det i år! var tydligen david rodigan och sound trooper i dub fi dub... om någon är intresserad......
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Man kan ju hoppas trooper spelade Sizzla i tune fe tune: ME IS A BLACK MAN NOT A NIGGER YOU IS A WHITE MAN YOU A CRACKA hahaha om man vet, vet man.
Rodigan är galet stabil i clashandet.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
Va det inte ricky trooper som förra året va helt kaos?
Red Motion Music
trooper gör ju comback och roddigan är stabil!
Sound Trooper a badd selectah!! Har alltid varit och kommer alltid vara.....
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
Någon som kan svara på min fråga?
Red Motion Music
jo, trooper var helt kaos på en death before dishonour, men jag undrar om det inte var förförra året, när black kat vann... death before dishonour road to athens...
det var 2004 road to athens. på dvdn skäller han ut sin selecta jors o tvärs o är allmänt bull
twitter.com/dj_shirkhan
2005 var det gick snett för han. jag såg dvd'n förra året Iaf. Han måste verklingen ha kämpat ett helt år från att allt knasa till att vinna! fett
Red Motion Music
Enligt rapporterna som kommer in på dhr, så var det en hel del kontrovers kring denna clash... Publiken begärde en extra 10 min runda, för att rösta ut nån av bass odyssey, rodigan och trooper, chin vägrade och flask kastning och enligt vissa rapporter skottlossning utbröt, så dj mark från bass o, sa att dom drog sig ur clashen...
banarne, Håller med om att en bra selector skall kunna fixa Clash och Juggling... Självklart föredrar jag Trooper då han var med i Jaro. Men han har fortfarande ngt som jag gillar. Tycker tex om hans rundor i WC 2K2 även om det nu är ett tag sedan. Har inte hört överdrivet många juggling tapes med honom. Det skall bli mkt kul att höra Audion. Det samma gäller Audion från Poppa Downbeat & Poppa Roddi clashen... Bless
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
banarne.. kolla in dancehallreggae.com forumet, där finns det massa trådar om det här..
enligt min mening så e trooper e en av dom bästa på micen när det gäller clash, även om hans dubs nu inte väger en 100 del av dom han hade när han var med jaro
banarne, jo, men på uk cup clash var ju jag i huset, jag var ju inte på death before dishonour..... okej, jag postar lite på engelska från vad somm finns på dhr.
snyggt av trooper faktiskt att slå roddi trots han var så igång efter seger både mot mighty crown och tony screw.. ska bli kul med audio!!
http://www.klubbsolid.se
mazzive...
http://soundcloud.com/skv18
Rah Rah Rah!! En mycket nice clash!! En av de bättre på ett bra tag! Kul att Fada Roddi och Trooper kom till Dub fi Dub.... Bass O counteraction på Troopers Call di Ambulance var nice!! Att sedan Trooper hade ytterligare en kontring på Bass O tune gjorde det hela ännu bättre..... Sedan blev jag lite förvånad över att Rodigan spelar Bonti och Buju i DFD..... Men detta är väll bara ett ytterligare bevis på att många spelar DJ tunes i DFD. Respect!!
2 di man dat dont rate Sound Trooper.. Lyssna på Death Before Dishonour och Uk Cup Clash 2k6.... Trooper wiiickid clash selectah!! Dessutom har han nu mera en välfylld box....
Det enda som jag inte gillar med Trooper, och för den delen gäller detta många andra, att dom inte har så mycket att säga på micken förutom att dom inte slickar fitta, inte gillar bögar och att alla andra sounden kan gå hem och suga sin mamma. Lyssna på Rodigan, han har verkligen något att säga och kallar inte andra massa saker.
...och det är det som gör rodigan enastående i sammanhanget!
Roddi ber inte de andra att suga sin mamma men han säger inte så mycket annars heller. Han säger "Vintage selection" och så pratar han om sin clash med Barry G.... Tro nu inte att jag inte Hyllar Rodigan för det gör jag.... Han är en levande legend tillsammans med Tony Screw.. Å andra sida är även Trooper en levande legend dock lite yngre... Vad vore Jaro utan Troopers "Jaro period"! Respect!!
Rodigans dubplate på Baby Chams "Ghetto Story" är den bästa jävla dubplate jag har hört på tusen år känns det som... "Rodigan member those days when ska was the sound..." WHEEEEL DAT TUNE! Jag höll fan på att dö när den började. Härligt :)
don't get chumpatized
jo, men rodigan har en förmåga att bygga upp en stämning innan han droppar en tune, han är bra på inledande tal. tex. när han ska introducera johnny osbournes "dubplate playing in the ghetto tonight", och börjar; "in 1964 john lennon wrote a song called (och sjunger själv) "black birds singin in the dead of the night", I give you a exclusive jamaican version - Johnny osbourne hear this! och när man hör den där grymt skeva, gnisslande melodin och heavenless basgången rullar igång och osbournes grymma röst - "dubplate playing in the ghettooo toniiiiiight.... så är det garanterat sätt att få en stor forward, man riktigt hör hur han har publiken fångad. ...vilket han inte hade fått om han sagt "öh, ricky trooper du har ju typ en bögkompis och black kat du är ju tjock och har tighta byxor.."
Ja, Rodigans Baby Cham tune är mkt nice...