Sommar reggae
Vilka anser ni vara den somrigaste reggae låten? nu när det börjar närma sig? :) En som jag förknippar med sommarn och alla dessa härliga kvällar är Red red wine med Bobban, vet inte varför men den är riktigt härlig.
^ Smart sagt.
WHAT?!?!?!?!?!?!?!
Christ love!
vi har alltså att göra med en riktigt rookie...red red wine är ju så långt ifrån Bobban man kan komma, endast en dåre hör inte skillnad mellan Bobban och UB-40.....men jag ska inte bara klaga utan även ge dig tips...riktigt bra sommarreggae låt Alpha Blondy - Sweet Fanta Diallo
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
ziggy marley - one good spliff....... utan tvek
Don´t judge a book by it´s cover, cause it´s story is as fucked up as any others.
Men OMG, bobban har gjort en låt som heter red red wine....
^ Smart sagt.
eller snarare ub 40 och bobban
^ Smart sagt.
Ub-40 har gjort riktigt feta tunes med uk-mc's som kört på Saxon så underskatta inte. Sommartips: Dennis Brown - To The Foundation plus alla andra låtar på min pres.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
det är för fna tony tribe som gjort red red wine 1969 och varken UB40 (som gjorde ne cover på den) eller bobban som vad jag vet inte ens förskt splea in en version på den. det är skinhead reggae klassiker och UB40 bör skjutas på plats för sin slakt på just den låten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha hårda bud!
Den vanligaste missuppfattningen är ju att Eeek A Mouse gjort Police In Helicopter för tusan=)
Är det så? Fan då hade man fel då. hahaha
Yeah!
hahaha ni e för söta.. bounty killa - west indies fragga ranks - tings kina funny merciless - di remedy
see the hitman a come..
mario och buju banton - you should let me love you (den tyska remixen)
sample
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
gregory isaacs & makka B - mr cop <--bästa versionen! peter tosh - reggae mylitis peter tosh - pick myself up culture - natty never get weary
http://www.myspace.com/charlychanter
bobban har inte gjort red red wine punkt slut.. bara nån dåre som har döpt om låten och delat ut över internet
vikken jävel... =)
^ Smart sagt.
visst är det så att folk är jävliga när dom byter namn...men du poker_face, lägg på red red wine och lyssna på sången, och sen lägger du tex get up stand up för av välja en ofta förekommande låt och lyssna på sången och jämför rösterna..tycker du verkligen att dom ens låter det minsta lika? //blessed
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
En typisk generalisering är att folk överhuvudtaget av nån okänd anledning alltid blandar orden "reggae" och sommar" i samma mening. Alltför ofta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svenska akademien - tänkande människa soft låt till sommarn.
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Third World - 96 Degrees In The Shade. Har hört att både Bobban och UB40 är med på låten så den ska ni verkligen inte missa om ni vill höra lite "sommarreggae". Det är ju trots allt nu på sommaren som man kan lyssna på denna knark- (alt. invandrar-) musik utan att behöva skämmas för sina svenska vänner. Det är ju trots allt välkänt att det inte går att lyssna på reggae på vintern. Man vill ju ha lite karibiska rytmer att svänga sina stela höfter till på sommaren, kanske känna sig lite sexig om man får dricka ett glas vin också. Och när dom spelar på oljefat, ja då är det verkligen helt omöjligt att stå still. Ååååh, tänk när man kan grilla lite haloumi och lyssna på "Lady", "Red Red Wine", "One More Reggae For The Road", "Tide Is High", "Raising My Family" och inte minst "Wild World". Man får dock se till att det inte finns några haschrökande knarkare i umgänget bara så att man inte får någon stämpel på sig som man inte kan stå för. Jag menar, jag köper faktiskt mina livsviktiga livsstilsgrejer på Room. Det går faktist inte att kombinera. På vintern är det Velvet och Thåström som gäller helt enkelt, på sommaren är det reggej.
Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.
Producent
2006-05-11 12:47
Richie Spice - Earth a run red Tony Rebel - If Jah Tony Rebel - Celebrate Life Israel Vibration - Jammin' Mycket med Svenska Akademien och Kung Kodum. Dessutom så har Bobban INTE gjort Red Red Wine. det är UB40, verkligen inte bob!
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
skez P16 fan är folks fel! läser du aldrig trådar? och hur orkar du vara bessevisser när du gör det mäst sveninga felet som fins vilket är att tro att UB40 gjort red red wine eller att specials ens gjort en femtedel av sina låtar, fan är grejen.
jo klart man har även om det nu är mass slakt på den i det här falet mer än gjort den. dock så tycker jag skaparen av låten borde crediteras lite då vi ska rätta folk i att bobban inte gjort den. vist bobban har gjort mycket reggar men han är inte den ända och UB40 vill jag inte ens diskutera vad jag känner inför. räker väl med att alla reda är bort glömda snart, väre vore väl om vi crediterade alla låtar till engelska hobby musiker med plast syntar som gjorde covers av allt på 80-talet. ska man rätta någon om vem som gjort en låt borde det väl ändå vara den som "gjort/skapat" låten som borde nämnas som rättelse och inte alla som gjort versions på red red wine.
Och vilken blir sommarens låt då?? funderar, funderar...
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Det som slår mig mest är att folk verkligen blir sura över en sån här liten grej.. Spread da love istället säger jag!
sur ner tröt ja
Skrewface Och vad är det för fel att blanda reggae och sommar i samma mening? Och JAAAA, jag har fått reda på att bobban har inget med låten och göra och även varför jag fått för mej det, så var vänliga och lägg inte in fler kommentarer som "OOMGG INTE BOB OMG OMG UB 40". Håller med carajo P22, vafan orka bli sura över det...? Föfan langa lite sköna låtar eller skapa din egna lilla tråd om vem som har gjort låten red red wine..
^ Smart sagt.
Tobbelito P28 kan stäma men först rättade jag personen och andra gången var jag tröt på att en till skulle tillrätta visa personen genom att besservissr sig men inte ens läste tråden. och sen är det väl inte obskyr info att tony tribe gjorde originalet och inte häler att bob dylan gjorde knockin on heavens door. det är vad jag kallar basic allmenbildning. så jag hade rätt till på en gång och sakt boban men sen kanske lakt in en barsk lap om att det antagligen är guns låten personen sökte. det fins redan tillräkligt med missförstånd om vem som gjort vad och just i det här falet så borde tony får mer cred för den låten en vad han får med tanke på att UB40 snor allt. sen är hans version mil bättre. när det gäller bob så har han nog fåt mer cred än någon muisker någon son kan dröma om redan så han lider nog inte att alla gör covers på hans låtar och folk i visa fal tar fel på dem. i den här tråden tyckte jag det dock var på tiden att sätta ner fotten för att få stop på allt gnällande om UB40 och deras synt slakterier av reggae historien.
japp hand skakad.
Producent
2006-05-11 18:39
storpajsarn P23 , kalla mig inte besserwisser, jag skrev så för att Danang P29 skrev att han hört att Bob också var med på låten. Men nu blev jag ganska osäker, du sa att Tony Tribe har gjort den, jag lyssnade på låten och det verkar vara originalet, men eftersom det är Neil Diamond som skrivit den så blev jag osäker som fan... Sen att du har något emot dom och tar ut din ilska över dom som skriver att det är dom som gjort den istället för att direkt påpeka att det var Tony Tribe som gjort den, är inte vårt problem, men ganska jobbigt.
Producent
2006-05-11 18:45
*skrev fel där med "när" du skrev tony tribe
känns bara som det var avklarat långt längre upp.
neil dimond skapade inte reggae låten men det kan tyckas skit i samma. neil dimond har gjort många förlagor till reggae låtar men även så beatels som skatalites snode frisk från m.m. men i slut änden är UB40 den sista som borde nämnas i ett reggae forum då det är som att creditera hitler på ett museum för judar.
Producent
2006-05-11 18:53
enligt discogs är det iallafall Neil Diamond som skrivit Red red wine, ifall han har spelat in den är väl en annan sak, för det tror jag inte han har gjort.
Producent
2006-05-11 18:54
känns bara som att jag inte vill bli kallad bessewisser för den saken... =)
det lätt som du ville läxa upp honom senare i en tråd som redan spårat ur och där andra redan inläget redo gjorde att så inte var falet att det var bobban, mit aggro liger inte mot dig eller någon annan utan mäst mot UB40 i stort. sen googla tex förfatare är menings löst men att ge UB40 cred för red red wine är jag bara tröt på. det har kännat sina miljoner på den låten redan.
Producent
2006-05-11 19:46
OK, jag trodde faktiskt att det var UB40 som gjort originalet, men det verkar inte så =) man lär sig så länge man lever lol =P jag vet inte vem neil diamond är men det verkar som om det är han som har skrivit den iaf =S
neil dimond är gamal stoffil som hängde runt med barbera straisand under 70-talet. riktig smörig lirare med mycket hår både på bröstet och huvudet.
Producent
2006-05-11 21:57
okej :P sån som alla hatar då? spelade han reggae? =)
nej han gjorde mycket smörig skit musik ala broadway/las vegas stucket.
Producent
2006-05-12 00:32
oke, craaaap :P
allt med gentleman:D o helt off
Producent
2006-05-12 14:05
helt off definitivt ^^ och sture alléns dansorkester =)
kvällar är det ken boothe och derrick harriott som gäller
JUNIOR KELLY - RASTA SHOULD BE DEEPER!
har en låt jag startar varje morgon med Bob Marley - Three little birds
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids
håller me deca PO
www.myspace.com/juniornatural
Itals - Ina Dis Ya Time! Congos - Solid Foundation Ijahman Levi - Are We A Warrior Jacob Miller - Silver & Gold Peter Tosh - Here Comes The Sun dat is deh troot maan
och om någon bytt namnet till bob marley, han borde väll fatta att det inte är bobbans låt!!!!! ps. det är Sizzla som sjunger YMCA
och vem fan är du?