I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

7" Slipmat eller singelpuck??

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-05-17 17:55

7" Slipmat eller singelpuck??

Vad säger ni, någon som kör med 7" slipmat?
Funkar de eller ...

FRSound

2006-05-17 18:21
jag kör med det.. funkar skit bra =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 18:22
Verkar skit jobbigt, Man måste trycka dit singeln skit noga för att den ska fastna på den inbyggda singelpuken(i alla fall på dom jag provade) + att dom rekomenderade att ha singel puck också...
Sen är det ju två hål i skivtallriken som ligger ungefär i utkanten av 7" formatet på 1200 spelare...
Jag har provat dom 12" slipmatsen som det är massa hål i, och tyckte det var skit jobbigt att spela 7" för med mitt hand grepp fick jag en liten "stöt" eller putt i finger topparna varje gång hålet i skivtallriken passerar under fingrarna.. (klurigt att förklara, hoppas du fattar...)

Men dom ser ju coola ut i alla fall, funderar på att skaffa en giga pack med såna "clip on" mitt pieces som man kan få på gammla soul singlar ibland om man har tur, och sätta på alla singlar jag brukar spela...

2006-05-17 20:33
Om du får tag på ett jättelager clip on´s så hojta!!! Hade ju varit sjukt smidigt! Aja tror jag håller mig till reläja middlepieces..
FRSound

2006-05-17 20:52
måste vara grymt mycket smidigare med 12" slipmats och en riktig puck
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 22:42
Måste vara svårt att köra med 7"-slipmat om man spelar mycket JA-pressar med skeva/för små hål och grejer, som man får trycka ner på pucken annars.. En sak jag undrar över är om man inte töjer ut hålet i 7"-slipmaten, så att den inte riktigt ligger på plats - händer ju med vanliga mattor liksom...

2006-05-18 12:54
När vi ändå är inne på ämnet. The no. 1 combat-puck
Har ett par stycken kvar i lager för er som vill köpa.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2006-05-19 12:21
jag tycker alla borde äga ett par combat-puckar!!! ett RIKTIGT hantverk...BRAP!
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I
Bitty Mclean with Trinity Sound ...

2006-05-19 13:50
Combat-puckarna is the shit.

Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.