är det nån annan än jag som tycker att sizzla inte är så jävla grym? det verkar vara sizzlapsykos i sverige, många som jag känner som nyligen upptäkt reggae tycker att sizzla och gentleman är bäst och det verkar stämma in på sjukt många. men är han så jävla fet egentligen? jag har aldrig riktigt fastnat för sizzla, nån enstaka tune då och då är ju bra, men jag tycker att han är fett överskattad som artist.... håller någon med?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
haha Orrre, jag har fan fastnat för länge länge sen. Lyssna på hans live cd från birmingham typ från 1999 eller nått sånt, enligt mig bland det bästa jag hört. "Words of truth" heter skivan.. Nu för tiden är han lite väl urflippad men gör enligt mig fortfarande en hel del bra låtar, mi nah rape tex.
Pleasant, andra lördagen varje månad!!
Yeah, sizzla släppte äckligt feta grejjer i slutet av 90-talet! Som "royal son of ethiopia" eller "black woman and child" albumen.... oj oj oj!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /
Egentligen måste Sizzla vara galen. Han spelar in typ 3 låtar om dagen, då är det inte så konstigt att de flesta bara blir skit, men, han kan fortfarande när han verkligen vill och anstränger sig. Jag menar även på senare år har han lyckats med några av de bästa reggae låtarna på 2000 talet, från Da Real Thing och Soul Deep som står sig extremt bra i konkurrensen om de bästa reggae albumen på senare år. Hade han inte varit så manisk med sitt låtskrivande och bara släppt grejer när han hade något a klass att släppa så...
-:Slowmotion better than no motion:-
Ja Sizzla är en av de största! En av de bästa Conscious artisterna!! Men hans storhets tid har nog tyvärr redan varit..... dock såg jag den "gammla" Sizzla i albumet "Da real Thing".. Men det är som Tantorious säger lyssan på "Black woman and Child" andra bra album... "Praise ye Jah", "Good Ways" (-99) "Words of Truth" och "Bobo Ashanti (-00) som är uppföljare till "Royal son of ETHIOPIA".... Låtar tex "World shall see", "King in the Jungle", "Babylon ah Listen" "Praise Ye Jah", "Holding Firm" etc etc Jag köpte Lpn "Black woman and childe" när den släpptes. Hade bara hört lite singlar med Sizzla innan det.... Efter att lyssnat på skivan var det kört... Pure fyah!! Detta var när sizzla var ung...och hans röst var absolut en av de bästa!!! Detta är SIZZLA för mig!! Men han gör fortfarande bra tunes...och han kan fortfarande sjunga bra....synd bara att han inte gör det oftare.... Respect!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
han hade nog sin top under 90talet. som de flesta artister. men han är ju värd att se för de låtarna han gjort innan. han kan ju verklingen döda shit. nån som minns en länk där man kunde se ett uppträdande med sizzla som var typ 15min? han körde sten hård dancehall :)
Red Motion Music
Han är oförtjänt nerskirven på grund av allt skit han släpper men att hans storthetstid skulle vara över verkar överdrivet. Da Real Thing tycker jag var det bäästa han någonsin släppt, till och med bättre än Black Woman & Child och Praise Ye Jah som alla tydligen måste tycka är det bästa bara för att det var back in the days. Soul Deep från förra året var dessutom ett prov pån att han fortfarande kan och säkert kommer fler och ännu grymmare grejer.
-:Slowmotion better than no motion:-
Heaven an' Earth........en grym låt..........skiter i vad han sjunger om, bara det svänger. En gång i tiden (i detta underliga Sverige) var Clapton förbjuden att uppträda pga Cocain-låten som var hans stora hit. Jfr. Doherty nu. Med en järnhand styrs media-Sverige av "gaymaffian". Artister och konstnärer kan de få svårt att styra. Det retar skiten ur dom. Betänk också att de mest homofoba anses vara de som ligger närmast till hands att vara gay själva utan att våga erkänna det.......???? Hmmm......Information på den här nivån har uppenbarligen ingen spridning på Ja. Riktigt tuffa killar tror jag inte ser batty som ngt hot och skiter i andra.......eller har jag fel? Det kanske blir tjatigt att bara hugga på babylon och politician man. Hugg på Bush och ta en terrorist-stämpling så får vi se.......men Nej det ligger för mycket dollars i vägen.......... Man får väl knappast några brudar genom att hacka på sissies........
är så jävla less på klagar om batty hit och batty dit, om ni inte gillar när de sjungs/toastas så lyssna inte på dom låtarna lr artister.. men ni behöver inte klaga på de med 100 trådar, fan folk blir ju less.. ni klagar inte över massa nazimusik mm och jag klagar inte heller för att jag tycker att de är sjukt de dom gör men låter dom sjunga va fan dom vill jag kommer då inte lyssna på de..
det mellan yared och sten är personligt. Denna "konfilkten" uppstod redan innan URF 2005.
Natty_Ganja varför ska dom som är i mot homofobi sluta anstränga sig .när folk med homofobi dropar trådar om det ,. det gäkller faktist båda sidor,.
csavargo från ruff runkers
sen till er som säger att man ska sluta lyssna på reggae för man inte är homofob.aså det är inte coolt att vara homofob,det är mer synd om er,. men aså homofobi har inget med reggae att göra,.utan med tron att göra,.så jag tycker ni ska lära er skilnaden inan ni ytrar er,. sizzla är fan kass ,.
DK3 men läs ordentligt! vi menar att de som klagar på att de skriv sådana texter inom reggaen kan la ta å lyssna på annat! inte dom som inte är homofober ska lyssna på annat!! jag behöver inte vara homofob för att lyssna på reggae, och jag klagar inte heller. fattar du nu?? du behöver inte tycka synd om oss.
Red Motion Music
Junior-Maze P60 ja det var fan det jag skrev ,.fan kan du inte läsa ,. aså fuck man ,.du säger imot dig själv nä men det värkar ju som du tog illa upp av det,.
DK3 P25 Frågan är nog ifall du kan läsa, skriva eller ens stava?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han har ju gjort en 'Greetings URF'-video som linkas på hemsidan.
California, knows how to party!
Om Åke Gren fick hålla sina predikningar så bör Sizzla få spela. Eller?
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
Sjukt trött på såna här diskussioner.. Jag säger som Beenie Man: "A battyman is not a gay, a battyman is a man who a fuck a likkle bwoy." Så nu kanske man borde bojkotta honom för att han attackerar pedofiler..
" permit fi bury and di license fi kill..."
öl F23 - Hahaha... Du e änna rolig du! Jag hoppas du skriver mörda alla böghatare! med glimten i ögat! Med den sylen är du lika trångsynt som alla böghatare. Hat föder tydligen bara hat o tanklöshet! Såg Szzla senast i Kingston på hans födelesedagskonsert "Rise to da occasion Sizzla party", Satan va tajt det var!snubben har stor respekt. Ca 40 av jamaicas största artister var där och spelade. sån line up kan man nog inte få någon annanstans än i Kingston. Efter den kvällen kommer reggaehappenings i sverige aldrig bli som förr. Sizzla - Give jah thanks and praise
BANG BANG
tycker det har varit ovanligt tyst om den här frågan med tanke på att sizzla kommer hit...
Pleasant, andra lördagen varje månad!!
Nickelodeon - Jag har också tänkt på samma sak, det var ju ändå lite snack om det nu när Buju var här. Men om Sizzla har det varit skrämmande tyst.
www.unt.se/musikbloggen
fan vad sur man bli r när folk kallar än homofob för man inte gillar bögsex, jag diggar inte analsex med en brud eller titta på analsex porr, diggar inte när brud slickar mina fötter, jag har iofs allas fötter, e jag fotfob då eller? det handlar om sex å folk har olika smaker, jag kallar inte dig namn för du inte diggar när folk kysser dig i örat.. sne man kan bli..
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
TeKoNe - Det är helt okej att inte gilla analsex, men det är en stor skillnad mellan att ogilla analsex och att säga att de som gillar det ska dödas. Det är även en stor skillnad mellan att säga att de som gillar analsex ska dödas och att säga att bögar ska dödas (i och med att det är ett gäng i hetero-gruppen som gillar att pumpa rumpa samtidigt som det finns en del inom homo-gruppen som inte gillar det). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag vet inte om ni har tänkt på det, men när tex Buju Banton och Sizzla säger att de ska döda bögar betyder det ungefär lika mkt som när random whoafjortis säger "jag ska kötta dig" i sin disslåt till klassens tjockis. Iaf vad ajg har lärt mig. Sjutk i vilket fall som helst. säger bara en sak: GAY RUDEBOYS UNITE!
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
fantalight - En radda skillnader, olikheter och perspektivspikar: Det inte är en enda person som utsätts för hotet / hatet från buju / sizzla och liknande. Det är inte heller en enda person som utsätter de andra för hatet. "Klassens tjockis" och mobbaren har en närmre relation än Buju och exempelvis Mark Levengood i och med att de förra träffar varandra dagligen medan de senare troligen träffas mer sällan än två gånger per livstid. Mobbaren & "tjockisen" har en lärare som ska se till att det inte förekommer någon mobbning. Främsta likheterna mellan de olika företeelserna du jämförde är väl att det är ungefär lika motiverat och intelligent, samt att den påhoppade mycket väl kan ta det på allvar i och med att tidigare exempel har visat att vebala påhopp kan föregå fysiska angrepp (se exempelvis wp-musik, samt i viss mån även den norska black metal-scenen för ett gäng år sedan). Du kanske missade det, men apropå fjortisar och disslåtar så var det väl nån 16-åring som blev dömd för att ha gjort en disslåt till en tjej i klassen (el. dyl.) häromsistens. Så oavsett om han var jätteseriös och verkligen trodde att hon utförde sexuella tjänster mot betalning eller "bara skämtade" så var det inte acceptabelt att han kallade henne hora m.m. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
tycker det är lite skumt att Nah Apologize inte uppmärksammats något... sen snackade han ju om battys och chichi på andra ställen också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja, hörde en del faktiskt. Men på Nah Apologize så lät han ju faktiskt publiken fylla i där han var tyst, inte för att så många förstod men ändå.
Mabande P29 jo tack jag vet, dock snackar jag om folk som kallar folk homofober nu, typ om en kompis håller på "gaya" sig å man säger till han å sluta för man tycker de e äckligt, så säger han va fan e du rädd för bögar eller, dom som e homofober e oftast bögar. jag vill inte bli kallad något för jag inte gillar det. de var de jag ville komma fram till men jag fattar vad du menar
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
meckishen, jo det är klart. Men hade jag varit Sizzla hade jag gjort samma sak? Palla riskera schvenneåtal för hets mot folkgrupp?
RASTAMAN DONT APOLOGIZE.. "SIZZLA KALONJI NAH APOLOGIZE TO NO BATTYBWOY..IF YUH DISS BLACK OOMAN MI AGO GUNSHAT YU BWOY.."
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI