Bajtare?
Hittar inget bättre uttryck. Hursomhelst så har jag då och då stött på en artist som låter nästan precis likadant som en helt annan långt mer känd artist. Några exempel: Chronicle >>> Barrington Levy - går att lyssna på lite snippets på Soundquake, det lilla man får höra säger allt. Junior Soul >>> Junior Murvin - exakt samma gälla stämma och sätt att sjunga på. Apache Scarachie >>> Ninjaman - har inte så mycket att gå på, minns inte heller hur låten lät riktigt, men det lät Ninjaman rakt igenom. Fortsätt, motivera gärna.
Intressepenisen hårdnar!
capleton >> turbo belly (turbo belly var först, capleton snodde hans stil, men lyckades bättre..) john mouse >> cocoa tea .. lyssna
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
John Mouse / Donna V / Cocoa Tea Munga / Idonia (Lyssna på Mungas cut på Sweat och Tropical Storm där han snackar om att Idonia snott hans stil)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ugli Man / Pompidoo Ugli man och pompidoo bråkade tydligen till en början om namnet The DJ with the rockstone voice
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
helt otroligt korkad tråd.. men beenie man >> monster twins monster twins senaste "hit", jag kunde ha svurit på att det var beenie man
http://www.klubbsolid.se
Fire links - Rastott
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter... *Echo Minnot*
gjorde ju en sån här tråd förut... turbo belly > capleton > simpleton
natty king - luciano :S synd synd..
påve_one P20 dennis brown > luciano, bushman, prince malachi, natty king
Supercat -> Sean Paul Garnet Silk -> Terry Linen Bounty Killer -> Hitlist Madd Anju -> Vybz Kartel Wayne Marshall -> Mavado Ninjaman, Judas, Ninja Ford, Mad Cobra Och Ricky General lät rätt lika på början av 90talet
Madd Anju -> Vybz Kartel kan verkligen inte höra likhet där sen får man ju inte glömma bountys favvobajtare merciless
nutty: whatever ;) lyssnar du på natty kings skiva så hör du ingen skillnad på honom och luciano.. dennis brown har inte riktigt lika röst.. plus att alla härmar bob marley på en eller annan vänster :P
Don Carlos - Junior Reid - Michael ROse
BLESS REGGAE MUSIC
Dennis Brown / George Nooks
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bajtare bajtare, för min shit e tajtare.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Visst hör man likheter mellan natty king och luciano, men med den betydande skillnaden att natty king är fett mycket sämre sångare, en mer rättvis jämförelse är nog bushamn och natty king... Madd Anju Och Vybz Kartel var nog kanske en mer rättvis jämförelse för några år sen, vybz lät precis som anju när han slog igenom...
Maximus dan (tror jag det är) och bounty! Lyssna på Dan's intro-snack i många låtar.
www.combatsound.com Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!
junior soul och junior murvin e la samma person?
Blendas: Bullseye! Junior Murvin, Mervin Smith, Junior Soul, samma person.
påve_one P20 du ska nog se att jag hör skillnad på luciano och natty luciano är en av d största, natty är en dussinartist
->super cat ->sean paul -> hollow point
se påf an
Intressepenisen hårdnar!
Första gången jag hörde Batch - "zion kingdom come" så trodde jag helt säkert att det var Luciano. Fast ja.. sen var det kanske inte så likt ;-) Men mer bra Luciano-röster åt folket!
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Påve det Nutty menade var ju givetvis att alla de artisterna e influerade av Dennis Brown, inte Bob. dennis brown > luciano, bushman, prince malachi, natty king sen kan ju luciano delvis ha påverkat ytterligare. han va ju rätt tidig på nittiotalet (80-talet kanske). flex
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!
åt vilket håll har ni gjort? trådskaparen gjorde baitare - orginal, medans jag tror vissa gjorde tvärtom. Wayne Marshall -> Mavado <-- åt vilket håll?
i get more pussy then panty!
Bounty Killah och Hit List asså, shit... Jag blir inte förvånad om alliancen bustar en cap i Hit Lists ass...
twitter.com/dj_shirkhan
hupp!!
i get more pussy then panty!
bounty killer / merceless contery bwoy wanna be never gonna be
im never yet sober
Tycker inte att Merciless liknar Bounty Killer altför mycket, ska vara den mörka rösten ibland, men inte till sättet eller så... :S
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P18 dom låter ju inte identiska, men warlord->warhead ???
sen kallade (kallar?) ju vybz sig för war angel och elephant man för war begger (i en låt iallafall) men dom e ju rodneys kompisar
... ja just därför...
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
Bascom X kan låta jävlig mycket sizzla emellanåt....fast va väl mer förr känns d som...
Jag gillar King Kong, men jag måste ändå säga att han låter nästan exakt som Tenor Saw ibland.
Intressepenisen hårdnar!
Bob Marley - Ziggy Marley
http://www.myspace.com/Sifon
KarlKadaver jo.. men ziggy e väl värst.. sen stephen som tvåa.. julian en delad trea me ky mani kanske
http://www.myspace.com/Sifon
burro banton - buju banton