red red wine
De e ju UB40 som gjort den, så varför står det Bob Marley på vissa låtar? jag förstår inte.. har han gjort cover eller? för dem låter ju fan likadana. Har funderat på de här mycke nu :) så tacksam för svar.
JMD, Jag Måste Dansa!
är det bob marley på vissa och ub-40 på vissa? då har väl båda gjort ub-40 gjort en bob marley cover? eller om det står bob marley fast ub-40 sjunger är det någon på dc som driver med dig.
i get more pussy then panty!
haha va?
JMD, Jag Måste Dansa!
haha! har ub-40 gjort en låt, men det finns en till (på nätet?) som låter EXAKT likadan, men det står att det är bob marley som har gjort den? det är samma låt?
Låttitlar och artister är ingen exakt vetenskap på DC...
Baktaktservice Levererar...<br>
confidence P22 ja de e samma låt?
JMD, Jag Måste Dansa!
då har nån bytt namn bara
Shorty F20 Men... för dem låter ju fan likadana. ... ?
California, knows how to party!
haha vafan ingen av dom har gjort den
see the hitman a come..
jaha men varför hör man inte att de e bobban då?
JMD, Jag Måste Dansa!
rasta_oskar Var hittar man Marleys version då? För vad jag vet så har han inte gjort den och han var absolut inte först. Neil Diamond som skrivit låten.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Herregud.
Bob Marley har aldrig gjort eller framfört en låt vid namn Red Red Wine. UB40 har framfört den och Neil Diamond, som Eccan skrev ovan, har skrivit den.
www.allmusic.com
Sen som länken ovan visar så har flera andra framfört den också, givetvis.
vad jag mena är att låtarna som de står UB40 på och Bob Marley låter likadana, så de måste va samma låt bara att de står olika artister. Så de e som jag trodde då? Bob Marley har inte gjort nån?
JMD, Jag Måste Dansa!
google is your friend och du har rätt. 5p!
Det är nån sucker som hör reggaetakter och bara känner till gamle Bobban så självklart döper han filen till Bob Marley - Red Red Wine... "Ahh, det måste ju va Bob!"
rasta_oskar haha klyftigt
http://www.myspace.com/Sifon
haha men det finns ju massor som de står Bob på. hur kan ALLA ha fel? Muppar!
JMD, Jag Måste Dansa!
Shorty F20 Du vet väl hur fildelning funkar? En byter namn, så sprids låten. Till slut finns det massor av låtar med fel namn.
Klassiker är väl ändå Police in Helicopter med Eek A Mouse AKA John Holt.
Intressepenisen hårdnar!
om man är lite händig så lyssnar man på ett ex antal låtar med Bob Marley och känner förhoppningsvis igen rösten tillslut. jag har en reggaesamling där många låtar sjungs av Peter Tosh men det står att det är Bob Marley tjihoo..
Wasteapa: va?! jag trodde det var sizzla som hade gjort den??
haha.. jag har police in helicopter med eek a mouse :D
JMD, Jag Måste Dansa!
det är är neil dimond som skrivit texten men "tony tribe" som gjorde låten 1969 och det är en skinhead reggae klassiker, UB40 är uppvuxna med den typen av musik och gjorde en cover på den. Bob marley har aldrig gjort den i någon form.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När ska folk lära sig att göra lite efterforskning på musiken dom lyssnar på? Eller iallafall lära sig att höra skillnad på Bob Marley och Neil Daimond om man nu gillar dom artisterna.
Shooo bree
ja nu är ju neil dimond inte specielt intresant i reggae sammangnag utan tony tribe kanske borde nämnas åter igen för 5425765 gången. konstigt att ingen lyckas nämna hans namn i otaliga inlägg då det är hans hit som anses vara originalet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Köper man musiken så slipper man (oftast iaf) alla dessa fel :)
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.