I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Junior Kelly - rasta should be deeper

Övrig musik - Reggae & Dancehall

Skivsamlare

2006-07-17 19:41

Junior Kelly - rasta should be deeper

Roots tonic riddim, right?
Är jag helt ute och cyklar att nån svensk reggaeakt kört över detta?

Yes! In Concert — For the love of music

2006-07-17 19:44
kolla på: www.hi-scoremusic.com de har några (någon?) svensk med på 7" releaserna.

sen om jag inte minns fel så var detta en av riddimsen i en av Skawars.nu Riddim-tävlingar vilket lett till att flertal svenska artister kört på den (kan ha varit den andra Hi-Score Riddimen som var i ska wars tävlingen)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-07-17 20:06
Ah, tack Fiyah!
Måste passa på att spana in de andra låtarna nu med, men tror dock inte det va någon av låtarna jag hade i åtanke.

Förmodligen har jag hört något ifrån skawars, vart hittar jag de låtarna? Finns kvar på skawars antar jag, men vart ska jag leta?

2006-07-17 20:39
Det stämmar att vi körde en tävling med Roots Tonic Riddim på Skawars. Många bra cuts var med.

Här finns en tråd som utgör ett slags sammanfattning av de tävlingar vi haft hittils. Jag hoppas att filerna fortfarande går att ladda ner.

http://www.skawars.nu/?p=forum&action=vi ..

Color Blind
Skawars

Skivsamlare

2006-07-18 09:28
Color_Blind, goodie. Det skall spanas upp efter jobbet!

2006-07-18 10:00
ber om ursäkt att jag ljög om att svenskar var med på Hi-Score 7" av Roots Tonic Riddim, det var visst på Leader Riddim de var med, mycket bra Riddim det med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-07-18 16:36
ska kollas upp. du ljög inte helt, papa dee är med på en sjua där över roots tonic ( i shopen).

2006-07-18 17:58
ska kollas upp. du ljög inte helt, papa dee är med på en sjua där över roots tonic ( i shopen).

han är med på en 7" på Leader Riddim, inte Roots Tonic
Skivsamlare

2006-07-18 19:22
Ahhh, det stod visst Leader där precis innan. Mi bad!
Skivsamlare

2006-07-18 23:17
Format - Sätter Av!
DÄR SATT DEN.

2006-07-19 00:28
rytmen i sig är väl också svensk producerad?
DillSound like whoa....
för mer info: maila eller gör nåt annat

2006-07-19 17:32
japp rythmen är producerad av Kekke Kulcha (aka Chilly från Chilly & Leafy) (tror även nån mer hjälpte till att producera men mins inte nu)

2006-07-19 19:02
Det är jävligt mäktigt att det är en svensk riddim. Förstår inte att Kulcha inte satsar mer på att göra riddims, med tanke på vilken framgång det blev med Roots Tonic...

2006-07-20 14:40
tinosmash

jag tror det är det han sattsar på nu,

hoppas det kommer en ny rhythm snart både Leader & Roots Tonic känns rätt gamla nu

2006-07-21 09:42
Hi-score Music har en ny rytm på gång!