I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ny tjej-reggaegrupp

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-07-20 13:38

ny tjej-reggaegrupp

Igår (tror jag) läste jag i metro om två tjejer som hade startat en reggaegrupp. Dem skrev deras hemsida och så, men kommer inte ihåg vad adressen var. Nån som läste?

JMD, Jag Måste Dansa!

2006-07-20 13:58
Om det är den gruppen jag tänker på så är hemsidan:

www.aktakarlek.se
Om jag tar på din kuk älskar du mig då?

2006-07-20 14:38
jo det är Äkta Kärlek som var med i metro.

de har släppt en EP/Demo-skiva (gick att köpa på General Knas release fest), dock finns de låtarna och några till på deras hemsida.
de har även gjort en cover på Släpp Fångarna Loss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-20 17:02
finanser: du är hemskt fel ute. de tjejerna vet vad de hålelr på med! Forward!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq

"Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"

2006-07-20 23:02
mm dessa suger faktiskt kuk. dags för reggaesverige att inse att alla inte e bra.
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com

2006-07-21 00:37
merc P17

dags för reggaesverige att inse att alla inte e bra.

word!
http://www.myspace.com/Sifon

2006-07-22 19:34
Tycker de var mycket bättre live än på skiva.
Legion=sötast

2006-07-23 16:36
alltså de gör inte något anspråk på att vara en "reggaegrupp".

så ni kan hålla inne med keep it real-snacket.

2006-07-23 20:50
word JonErik!
jag sitter här på jobbet & knegar för nån vd i malmö...

2006-07-23 20:55
Dom är riktigt, riktigt bra!!
Har lyssnat på dom ett tag och har fastnat för dom..
Underbara röster och bra gung..
Tyvärr så kan tydligen inte folk öppna ögonen eller öronen och släppa in något nytt..
Bara för det inte låter som den reggaen som ni lyssnar på så betyder inte det att det inte är reggae!!
Sluta var så jävla blåögda!!
Livet är en hora och du har inga pengar!!

2006-07-23 21:15
det handlar inte om att öppna några blåa ögon...
dom är enkelt röööötna...
Mabuhay!

2006-07-24 00:45
Alltså... Paris Hilton e ju åtminstone snygg...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-24 03:24
crap
Fexidus

2006-07-24 11:43
har inte hört något -än men vad ska alla göra egentligen tycka samma sak?

ditta o dattan

2006-07-24 13:00
kommer dom från götet eller?
Pleasant, andra lördagen varje månad!!

2006-07-24 13:10
Nickelodeon P26

ja dom kommer från Göteborg

2006-07-24 13:14
såg dom i förrigår. på svenska vare lika pinsamt som allt annat, men när dom körde på engelska senare nääre var typ sound som spelade lät de riktigt bra
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-07-24 13:18
aldrig hört dom på vax men live tycker iaf jag att de låter fett.
Rock out with your cock out!

2006-07-24 14:24
nej...tyckte inte detta va bra ,men det e bara för jag e halv militant roots-man som helst bor ute i skogen på gotland.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-07-24 15:39
svar till alla::::
NEJ vi finns inte på vinyl!
och som jonerik sa så gör vi inte anspråk på att vara en reggae-duo, men nu när vi kört live har i kört på reggaerytmer för att det är gött! vi kommer från Göteborg ja, och vi håller på att spela in låtar och det kommer komma en skiva.. och fan vad jag blir glad Chicken när du säger så- och jag håller med, folk verkar vara gengre-galna här!!! men det är inte vi.
äkta kärlek!!!!!!!!!!
www.myspace.com/masterkatten

2006-07-25 13:37
ja ni ser ju faktiskt rätt söta ut på bilden...
synd bara att det e så mkt mycket....akademien på nå sätt
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-07-25 14:01
ProsaQ - konstigt att man drar paraleller mellan SA och äkta kärlek, men blir dem sämre för det? nej. dessutom, om man ska tänka som du gör så kan det aldrig startas mer än ett band i varje genre.
äh, jag tycker det låter fint, och jag lyssnar inte ens på "den typen av musik" (mer pk än såhär blir det inte). big up!
baeng
Skivsamlare

2006-07-25 19:39
Kvittar vilken genre de hamnar i, de är ändå rätt värdelösa.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-07-28 15:34
hmm..inte riktigt säker på att min tanke gick fram ,menade att det blir för mkt "svenskt" liksom och DET e bara inte MIN melodi...

sorry om man offenderade ngn...

peace...
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-07-29 04:02
bra jobbat på pustervik tjejer, var det lite nya beats som dök upp där eller?.. kännde inte igen dom nämligen.. förutom den sista då.. ;).. Synd på skivspelaren i början men det vände ni snabbt och allt blev liksom gött!!!

Jag trivdes som fesken i feskekörkan liksom!

/ big up!
jag sitter här på jobbet & knegar för nån vd i malmö...
Skivsamlare

2006-07-29 05:40
FiFi, bara för att man ogillar en grupp sitter man knappast o dissar i ett dygn.. Finns mycket bra musik, men hur mycket fdu än tänker hypa Äkta Kärlek så är de enligt min åsikt helt värdelösa.

bara för att man inte tycker om en grupp, utesluter det inte att man har ett liv.. jävla sopa.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-07-31 18:47
Smaken e som baken men ni som inte har diggat Ä.K. tycker jag hellre skall bege sig ut i det fina vädret och lyssna på sånt ni gillar istället för ägna massa energi åt klanka ner...

Jag tycker Äkta kärlek är bra men vill aldrig jämföra artister med artister. Alla har olika stilar som vissa gillar mer än andra...

www.swingkids.se

2006-07-31 20:37
äkta kärlek gör det fett!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-07-31 22:33
not likely..FiFi
Fexidus

2006-08-02 13:13
Frågan är stående, varför måste folk dissa i detta forumet? själv har jag blivit lärd att man biggar upp om man tycker att något är bra, är det dåligt då är man tyst för folk har helt olika åsikter om vad som är bra/dåligt. Jag biggar upp Äkta kärlek för jag tycker de gör sin grej bra. Ni som dissar kan ju tänka på att tystnad är en större diss än att gnälla i något forum, ju mer ni gnäller desto starkare och mer promotion får Äkta kärlek. Så ni får gärna klaga för jag ser gärna att dessa tjejerna blir ännu större!

Big up ALLA som kör.
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |

2006-08-02 13:55
Flip_ P18 : nejnej, men det kan ju vara konstruktiv kritik och inte "Alltså... Paris Hilton e ju åtminstone snygg..."

men du har helt rätt som säger att alla har rätt till sin åsikt, och det tackar vi gud för. Men det handlar om hur man lägger upp den tycker jag. Jag talar ur mitt perspektiv, sen om det är rätt eller fel får man ju tycka precis som man vill.
| www.latenightmunchies.se | www.myspace.com/Ziontistsound |

2006-08-05 14:00
som säkert tusen redan har sagt:
Äkta Kärlek har aldrig utsett sig för att vara en "svensk reggae duo"
Dom turnerar i sommar som en del av roots diciples riddim band showcase (som inkluderar bla Governor Andy, General Knas, Jr Eric, Jaqee, Kapten Röd och Äkta kärlek) där dom har kört låtar över dancehall och roots rytmer, men annars är det allt från joddling till triphop så ta det lungt med kammen.

Sen e det väl inte direkt första gången som just whoa tycker det är jobbigt när en grupp inte går vägen via audio forumet på whoa innan dom får uppmärksamhet i media!

BIM BIM ta det lungt med kammen som sagt!
http://www.myspace.com/kaptenen
http://www.kaptenrod.se

2006-08-06 23:28
ratmonkey - vem e d som tjatar då? har du inget mer konstruktivt att säga i ämnet så är det väl bättre å inte säga nåt alls? nog sagt om det, jag tänker inte sjunka till din, och dessvärre många andras, nivå i det här forumet.

vad jag däremot skulle vilja göra är att ge lite vettig kritik till Äkta Kärlek, men eftersom jag bara kunde få hem "släpp fångarna" från hemsidan (jag tror inte det är för att jag sitter på en Mac, filerna verkar ju inte ligga kvar?) och jag inte vill bygga kritik på en enda låt, som dessutom är en cover, så tänker jag vänta tills jag har hört mer. Tills dess kan jag bara säga att det är jäkligt kul att ni håller på, för alla som hjälper till å försöka bygga en vettig musikscen i sverige, inte bara reggaescenen utan alla genrer, är guld värda.
www.Bassline-Express.com

2006-08-08 10:10
Hur kul skulle forumet vara om det bara hyllades och prisades i varje tråd ?

2006-08-08 11:42
men hur jävla dum får man vara...alla har rätt till en åsikt givetvis...om du inte tycker om det kan du ge konstruktiv kritik, vad du tycker att dom kan göra bättre...att prisa och hylla folk gör vi alldeles för lite i det här sammhället...tala om för alla vad du uppskattar så är vi fan på rätt väg...

äkta kärlek tycker jag gör något jävligt bra!
How many special people change
How many lives are living strange
Where were you when we were getting high?

2006-08-08 12:38
Ratmonkey! E du 19 år? hade inte gissat på en dag över 13..
å nej, nu kommer du lägga en hård diss tillbaka.. shit! jag ändrar profil nu!! äkta kärlek e sjuuukt feta!!

2006-08-08 19:28
Big up språjten P22 garvade länge åt inlägget! Asså varför blir folk så jävla sketafräcka som råttapan när dom sitter på internet? Växer du som person när du trycker ner andra? eller vad är grejen med att pissa på och trycka ner folk som brinner för något och som fanimig viger sina liv åt vad dom sysslar med? Så länge det inte skadar någon är det väl för fan bara att hålla käft eller? Vet inte om du är uppvuxen under förhållanden där dina föräldrar skrattade ut dig för vad du lyckats åstadkomma i bilden eller slöjden i skolan? OM det är så kan jag fatta ditt behov av att trycka ner istället för att biga upp ur en rent freudiansk synvinkel.... helvete vad förbannad jag blir på folk som dissar asså! håll det för er själva och håll käft om det inte är konstruktivt! Äkta Kärlek är grymma människor som brinner för något! Och det är det enda som räknas enligt mitt synsätt... sen att musiken råkar tilltala mig med är ju en grym bonus! BIG UP!!!

Måste naturligtvis även tillägga att det finns miljarder artister och andra kreativa personer som jag tycker suger nått kopiöst men jag skulle aldrig drömma om att skriva inlägg/artiklar om dom med enda syfte att trycka ner och såra... dom åsikterna håller jag för mig själv och mina vänner!
www.kryptho.com

2006-08-09 10:13
fick bara igång släpp fångarna loss och den va riktigt dålig har pajat hela min morgon och kan bara säga dom e dåliga tills jag har nått annat att gemföra med

2006-08-09 16:08
fett med PR nu iaf..

Å DE E JU BRAAAAAAAAAA!
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-08-09 21:05
Fick bara syn på ett inlägg och det var sjukt felstavat, pajade hela min språkpolisbariär och kan bara säga att du skriver som en kratta tills jag sett dig skriva nått mer som jag kan JÄMFÖRA med :P

Stil!
www.kryptho.com

2006-08-14 14:39
och fason

2006-08-14 16:42
tar vi
www.myspace.com/masterkatten

2006-08-14 22:48
Alltså förlåt, men sånt här låter så billigt och fel så det går inte.

Allah help us all.

2006-08-24 15:53
dom är inte så bra live men på skiva ..... dom duger
www.myspace.com/juniornatural

2006-08-24 18:46
tell dem junior_N P1!!
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-09-01 12:02
PostMastah P29

blev du ledsen nu? förlåt om jag sa min åsikt och inte stavar helt perfekt när jag precis vaknat eller annars heller.. Nu har du nått att JÄMFÖRA med

2006-09-01 12:03
och låtarna funkar fortfarande inte..

2006-09-01 18:10
haha... bra stavat men du funkar fortfarande inte! Tycker fortfarande du verkar vara en bitter surjävel!

Sen tycker jag du har galet tunga argument på din profil "Älskar man gud älskar man också alla hans skapelser... "
innebär detta att du trots allt älskar äkta kärlek? Eller är dom inte en guds skapelse?

Stil and Bun di haters! För det ska vi! Ja vi ska ju det!
www.kryptho.com

2006-09-03 19:23
PostMastah

har väll inte sakt nått ont om personerna? bara för jag inte tycker om musiken betyder de väll inte att jag har nått imot människorna som personer eller?

tycker du om all musik som gjorts? om inte så e du också en hatare

2006-09-03 21:52
Hänvisar till mitt första inlägg i tråden...
www.kryptho.com

2006-09-04 09:07
jag skrev ju iofs inte mitt inlägg för att såra utan att jag tycker att den låten inte va bra och att dom ska fixa dom andra låtarna så man har nått att jämföra med.

men varför får man inte säga att nått e dåligt? om du pratar med nån som säger nått som du tycker e helt fel så säger du inget för han /hon kanske blir sårad? eller du tänker bara så när de gäller musik?

skitsamma vill ändå dom ska fixa dom andra låtarna så jag har nått att jämföra med