I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jr. Eric - Stil & Fason EP Släppt

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-07-24 17:08

Jr. Eric - Stil & Fason EP Släppt

märk min stora förvåning när jag var inne på Blenda idag för att slösa bort lite pengar och ser att Junior Eric har släppt en EP med fyra spår.

Låtlista är som följer:

1. Styrelsen
2. Babylon Spelar Spel
3. Stå Upp!
4. Dom Vill Inte Ha Nån Dreadlock Till Sin Dans

allt producerat av: Partillo

släppt via Swing Kids (elelr i samarbete med dem eller nått).

Lite synd att det bara är 4 spår, men det får man väll ta.
även synd att inte en fullversion av Raggamuffin På Svenska ligger med (fanns del av den, (antar att det inte var hela som låg där), på Gillis mixtape) om den nu inte ligger under annat namn på CDEPn då jag inte hunnit lyssna ännu då min brors CD-spelare inte fungerar att lyssna på CD-Skivor i.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-24 17:21
Ett konstigt val är att han gjort en ny (något sämre) version av Styrelsen i stället för att bara slänga med den som släpptes som MP3a, dock har den en extra/anorlunda vers.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-07-24 21:02
Jag vill ha 3 kilo brajj till middag!
Yes! In Concert — For the love of music

2006-07-25 00:35
och en stor fet spliff innan frukost, tack.

Producent

2006-07-25 12:22
Skivan förkänar sitt namn, och låtarna är klockrena, budskapet är hotta flex...
can't be mad, can't be sad, stor upp...

mvh

Konny Rymes

2006-07-25 13:09
big up!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-07-25 13:35
Gött där Eric
http://www.myspace.com/callep

2006-07-25 16:17
oj då, får inhandlas nu när löning kommer vankandes!
varför står de inte mer öppet på olika sidor?
Twelve Tribes of Israel

2006-07-25 21:39
den e fet nice faktist..
roligt att tillägga e att när jag skulle titta vilka musiker som spelade så stod mitt namn som basist på styrelsen..hade ingen aning om det..hahahah
i remember when originality was the key!!

2006-07-26 10:26
Big Up Jr. Erik!! u know u have it!! Boomm!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2006-07-26 14:15
Längtar till man får lägga vantarna på ett ex! Eric har verkligen utvecklats till en showman! big up!
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq

"Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"

2006-07-31 18:42
jo jag försökte tjate lite att ha med Raggamuffin på svenska men den var/är inte helt klar egentligen men kanske dyker upp i en senare framtiod.

riktigt bra EP detta som snart släpps officiellt ocvkså men tillsvidare finns på gigsen...

//G
www.swingkids.se

2006-08-01 12:30
Gillis

härligt att höra att det var nån som försökte få med låten iaf.

fast jag väntar häldre på en helt färdig version om den inte var klar när skivan skulle pressas.

skivan finns på Blenda (och giggen antar jag).

vet du om det jobbas på ett album eller något?
Skivsamlare

2006-08-05 16:24
Helt okej EP!
Efter en rätt groovy spelning på ölandroots, tjacka jag mig EPn när jag kom hem. Ser fram emot en platta.
Yes! In Concert — For the love of music

2006-08-07 12:04
kapten röd skall komma i höst/vinter

2006-08-08 16:02
Helt grym!

En annan fråga.. på RotRock i Landskrona körde Jr. Eric en låt vars refräng avslutades i stil med "vi vill ha 3 kg ganja till middag.." Vad är det för låt och varför i herrans namn är den inte med på EPn?

Boom!

2006-08-08 19:37
Sjukt fet platta är det! Big up!

Undrar även vad ratmonkey P19 gör på denna tråden? "ser fram emot en Kapten Röd platta" sjukt skillat inlägg under en tråd som heter "Jr. Eric - Stil & Fason EP Släppt"
www.kryptho.com

2006-08-15 18:34
finns snippets på blenda, tänkte länka men hittar de inte nu men
www.blenda.com å leta! lätt värt köp!
Twelve Tribes of Israel

2006-08-15 21:50
125th-street: Cleant inlägg mannen, ingen disrespekt och all heder åt Jr Eric, men kom tillbaka med sådana inlägg när han hållt på iaf hälften så länge som King Andy.
Big up Jr Eric för EPn, damn nice!