I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-09 13:11

Million Stylez

Hahaha

Kom å tänka på att Million spelat på både Summerjam och Splash i år men är inte bokad till nån reggaefestival i Sverige det är fan lite sjukt..

Pleasant, andra lördagen varje månad!!

2006-08-09 13:18
Kan man lungt säga. Sover svenska reggaearrangörer?
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2006-08-09 13:33
Katastrof att han inte är bokat till urf, dom har ju bokat massa andra svenska artister och själv tycker jag faktist att million håller högre klass än dom flesta andra svenska reggaeartister.. inte för att dissa någon men han har mest potenciell att bli stor utanför sverige, lr han är ju redan stor men tyckte ändå att dom kunde bokat in han till urf så får han visa de svenska folket som inte sett han vad han går för...

2006-08-09 13:54
Sag han i Belgium med Soundquake.
Tyvarr kunde man knappt hora honom.
Bless.
Nuff sound sey dem a shottas, Crossfire dem a Sharpshooter...
*Echo Minnot*

2006-08-09 14:01
Den svenska reggaescenen lider av ett svårartat rödstrumpe-syndrom.. Plus att det är så mycket inavel bland de fjällrävenbärande medelklasskidsen att soundtracket till filmen om den svenska "reggaescenen" inte kan bestå av något annat än banjospel som går snabbare och snabbare..

Ska starta ett reggaeband som heter: Politiskt Korrekts Kollekt.

Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.

2006-08-09 14:06
Jag kan lira munspel!
www.combatsound.com

2006-08-09 14:15
soundtracket till filmen om den svenska "reggaescenen" inte kan bestå av något annat än banjospel som går snabbare och snabbare..

Hahahahaha!

Instämmer med föregående talare dock då Million har ett helt annat koncept i sin musik som lockar mer än Kapten Röd t.ex.
California, knows how to party!

2006-08-09 14:27
Om det va nån som såg han på summerjam så skulle ni förstå vilken hype snubben fått utanför Sverige...

Där kunde man knappt höra honom heller när han körde miss fatty, pga att folk hade sånt jävla ladd, jag fattade ingenting..

2006-08-09 14:30
Big up till Kapten Röd still, som körde grymt bra på Öland Roots i år!
www.combatsound.com

2006-08-09 15:18
Nickelodeon, mja mja, efter 10tusonde pullupen på miss miss fatty fatty miss miss så vart ju folk lite, okej, lär dig texten? eller så var det på fade away han inte kunde texten på. jag hörde honom bra iallafall.
 i get more pussy then panty!

2006-08-09 15:24
confidence,

aja det är klart snubben hördes (ursäkta att jag överdrev lite, trodde ni skulle fatta det..) och han kom in fel på fadeaway tydligen pga att medhörningen va lite skum vad jag hört men tycker du inte att det va ett jävla ös? Däremot så tycker jag han ska köra mer dj style å lugna sig lite med sångpartierna men det är min personliga uppfattning.

2006-08-09 16:58
både sveriges reggae scen och hip hop scen lider av ovanstående syndrom, nuff said...

bra sagt!!!

finns mer än en stil...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-09 17:01
Mmm, det finns en BRA reggaescen i sverige också. Men tyvärr är det inte den som syns i media etc. Den finns dock och de som vet, vet.

2006-08-09 18:09
Jag trodde att det var en självklarhet att han skulle till Uppsala och har bara suttit och vänta att han ska dyka upp på line-upen. Verkligen förvånande och speciellt tråkigt för mig som bor i finland och inte får möjlighet att se honom annars i sverige

2006-08-15 23:48
fan va hype d har blivit sen fatty fatty då

när han körde på urf 2003(?) tyckte väl dom flesta av er att han bara var en av dom hopplösa svenskarna som försökte låta som en jamaikan?

2006-08-15 23:49

2006-08-16 08:45
Nutty,

Håller med, inte länge sen många här på whoa sågade honom ganska hårt och det skrevs mycket om att han försökte härma sean P etc haha lite löjligt att man knappt hör nått sånt nu.. Å andra sidan så tycker jag att han höjt sig ett par snäpp sen två år sen.

2006-08-16 11:31
tycker nog att han höjt sig en sisådär 25 snäpp
Mabuhay!

2006-08-19 01:05
Big Upp Million Styles, everytime!!!
Roots Disciples backar honom mer än gärna. säkert kollegorna uppe i sthlm oxå. fan vi var ju på festivalen o flexa m Andy o co så det var synd att han inte var bokad.
Peace inna mi heart and Spliff inna mi mout´!

2006-08-20 22:13
Missa inte Releasefesten För Million Stylez Cd " From A Far" på Göta Källare i Sthlm den 30e Augusti!!
Big Tings A Gwaan..
Presented by vibes46.com

2006-08-21 04:42
angelus

Nu på senare tid har han synts överallt tycker jag. Spelningar på K2, Dem Bow och på Långholmen är bland dem jag kommer ihåg.

2006-08-21 09:30
jag tycker det är kul (mest för honnom iof) att Million Stylez spelar utomlands, hoppas att han drar in bra med pengar så han kan leva på det.
Hans spelningar utomlands hjälper förhoppningsvis också till att folk får upp ögonen för resten av den svenska scenen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-21 12:14
Resten av den svenska scenen?Vilka skulle det vara då?

2006-08-21 15:33
men vart är han ursprungligen ifrån?

2006-08-21 20:05
Japan / Frankrike?

2006-08-21 20:11
sir_dizzle - Kapten Röd en av jävligt många.
BANG BANG

2006-08-21 20:43
njaaa..

2006-08-21 20:44
Nu snackar jag om den internationella Reggaescenen och inte den svenska ProGay varianten.

2006-08-22 08:48
den svenska progay varianten
hahahahaha bästa jag hört på länge!

2006-08-22 23:11
var i sverige är det fjällräven-medelklass som styr å ställer på reggaeevents? jag ser dom aldrig å det finns ju knappt en enda i nåt av de svenska sounden som har längre hår än 1 mm:)
DUB IT!

2006-08-23 00:31
Dubgrinde - förutom CULTIVATORS då eller? För du och niklas har väl två meter långa locks tillsammans.

Men jag förstår precis vad du menar och håller med!
BANG BANG

2006-08-23 00:39
Håller med, dubgrind. Den där konspirationsteorin har jag också försökt leta bevis för när jag åkt runt och spelat i Sverige men har dock inte ännu lyckats hitta någon arrangör/labelmänniska/selecter eller dylik i "styrande" position som passat in på den beskrivningen. Känns som om man sublimerar sin bitterhet över sina egna tillkortakommanden på en fiktiv fiende. Men vad vet jag, jag är ingen psykolog.

Dock får man ju påpeka att det låter ju härinne just nu mest som i omklädningsrummet på högstadiet med allt hö-hö-hö-andet, du-är-bög snacket och handukspiskandet av varandra. Någon sa en gång: Fishermen talk about fish, battymen talk about ....

Tråkigt som sagt att folk ska jiddra på en sån här liten scen över sånt här, det känns som om det finns gott om andra som försöker stoppa vår scen. Det behövs ingen inre stridighet när det finns gott om poliser, byråkrater, indiepopjournalister och dylikt som försöker stoppa scenen.

Stor Upp dock till Million Stylez, han är bra.
Boss Sounds - Reggae Scorcher.

2006-08-23 08:34
Känns som om man sublimerar sin bitterhet över sina egna tillkortakommanden på en fiktiv fiende. Men vad vet jag, jag är ingen psykolog.

Japp, nu satte du stöveln i spiken. Precis så är det.

Appropå en annan sak, jag var på Öland Roots i somras (ruskigt skön stämning och miljö), någon som vet vilket band som var vilket? Varje gång jag tittade på scenen så lät det och såg ut likadant, fattade ingenting. Nån som vet? Jag är helt förvirrad.

Appropå fjällrävenbärande, medelklassvenskar med baktaktsfantasier så pratar jag självklart inte om den stora massan reggaeälskare i sverige. Inte heller tycker jag att skulden ligger på artisterna själva (de är födda så). Den stora skulden ligger på de ignoranta redaktionerna på diverse media. Det sk "Dagens Nyhetersyndromet". Nej, Ayesha, Svenska Akademien (ink alla putslustiga, identiska sidoprojekt) och Dogge är inte hetast i sverige, jag är ledsen.

Hetast i sverige you say? Lokalen och dess crew.

Vill du veta vad som kommer importeras på vinyl och cd till sverige nästa vecka? Kolla min sida.

Fred
Daniel

2006-08-23 08:46
Nu lät det som om du förväxlade Öland Roots med Sting-festivalen i Portmore ;)

2006-08-23 08:50
Haha, ja det är möjligt (om jag vetat vad det var). Hursomhelst tycker jag att alla borde åka till Öland Roots nästa år. Förhoppningsvis hookar de lite mer smaskiga artister. Det är ca 1000ggr trevligare där än på anabolavaktidioternas-urf.

2006-08-23 09:08
Sting är världens största dancehallfestival lite utanför Kingston...

2006-08-23 09:22
Fan också att jag bor i sverige.

(psst, jag vet vad Sting är).

2006-08-23 12:04
progay - en blandning av progg och reggae?

2006-08-23 13:17
Hahaha

2006-08-23 18:57

2006-08-23 19:40
proggae (som progg & reggae blandat) skulle därimot kanske kunna funka som en bra benämning på viss musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.