I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Who killed Bob Marley?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-10-19 21:40

Who killed Bob Marley?

http://www.whokilledbobmarley.com/

Sidan kanske har varit uppe ett tag men jag såg den inte förräns idag... Sjysst som fan att det börjar röra på sig ordentligt det här projektet. Så vad tror ni? Flipp eller flopp eller hur det nu är man säger?

2006-10-19 22:25
Vad är det här för jävla idioter?

Försöka tjäna pengar på Bob Marleys namn genom att lansera någon absurd konspirationsteori, det är ju för patetiskt. Javisst, vet ni förresten att Elvis aldrig dog, och inte Tupac heller? Och självklart har aldrig månlandningarna ägt rum.

Man ska betala 5 euro för att få logga in på den hemliga delen av sajten och få läsa ännu mera mumbojumbo. Betalar man 10 euro får man även äran att inneha en asful poster av Bob Marley. VIlken bra deal va? Planschen kostar säkert minst dubbelt så mycket på Punktshop.

Jag har en jättehäftig film från Area 51 där de obducerar en alien, är det någon som vill köpa den för 2000 spänn? Om du betalar 2500 så får du en bong i form av en självlysande alien på köpet.
don't get chumpatized

2006-10-20 00:02
dom delade ut massa skit på urf också. värdelöst

2006-10-20 02:48
Patetiskt. Ytterst patetiskt och tafatt. Herregud.
California, knows how to party!

2006-10-20 03:18
dock har ju inte månlandningarna ägt rum.. fast de är ju en helt annan historia..

2006-10-20 03:19
du har inte ägt rum

2006-10-20 04:32
för jag va inte ironisk och syftade på att det finns så sjukt många i världen som tror det, att den inte skulle ägt rum..gick ju en ball dokumentär på tv för några år sedan om att vm58 inte skulle ägt rum..  seriös dokumentär som handlade om att det fanns en rörelse som ansåg att vm58 va en bluff men visade sig i slutet att det inte alls fanns några som skulle trott detta utan att dokumentärens syfte egentligen var att ge folk en tankeställare angående konspirationsteorier och att de bara drev med själva konspirationsteori grejen

härligt utsnöande så här på nattkanten

2006-10-20 11:00
the government!!!!!fuck bush for life

jah bless

2006-10-20 11:27
lyssna  under "the soundtrack" guvernören sjunger....
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2006-10-20 12:09
Att det inte är nytt betyder väl inte att det är mindre patetiskt?

Självklart är det inte nytt, Bob Marley dog ju för 25 år sedan. De här konspirationsteorierna är ju ungefär lika gamla.

De uppstår ju mer eller mindre alltid så fort någon som är väldigt berömd dör en tidig eller våldsam död.

Tupac (han är inte död)
Kurt Cobain (Courtney Love eller någon annan dödade honom eller drev honom avsiktligen till självmord)
John F Kennedy (det var kommunisterna/FBI/aliens/osv som gjorde det)
Hitler (han är inte död, han flydde till Sydamerika)
Elvis (han är inte död)

och så vidare.

Att det blir likadant med Bob Marley är ju ganska självklart med tanke på att han inte bara är väldigt känd och omtyckt, utan att han också är speciellt uppskattad av anhängare av en religion vars främsta heliga figur, Haile Selassie, är en helt vanlig människa som de anser var Kristus återuppstånden, och vars 1975 de självklart vägrar tro på.
don't get chumpatized

2006-10-20 12:19
Snubben som producerat filmen gör det inte för att dra in pengar på Marleys rykte. Vad jag förstått så är han hängiven rastaman och tror väl på sina teorier.
Att det fanns en konspiration för att döda Bob Marley råder det väl inga som  helst tvivel om? Dom lyckades ju nästan dagen innan One Love Peace Concert...

Dom har jobbat med det här projektet sjukt länge och har intervjuat några big names vad jag förstått...
Guvernören gör mer än bara en låt till soundtracket, kolla trailern.

2006-10-20 12:26
Ja eller hur, självklart finns det en konspiration bakom JFKs död.
Back to topic now...

2006-10-20 12:33

Peter tosh blev ju mördad,och många gånger tidigare var han nära på att bli ihjäl slagen av polisen.

kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-10-20 13:54
tycker det e roligt med guvernören...
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2006-10-20 14:47
Bob Marley dog av sin egen idioti. Mm, just det, jag sade det faktiskt.
Intressepenisen hårdnar!

2006-10-20 15:01
wasteapa: Vad menar du?

2006-10-20 15:01
Solade han för mycket solarium eller vad?

2006-10-20 17:37
Kan man bara få melanoma eller vad det nu heter av solens strålar? Eller kan man händelsevis också få det om man röker majja osv dagligen? Afrikaners pigment gör dem tåliga mot solljuset men mot hasch? Undra bara wtf ...dude

2006-10-20 17:45
malingt melanom är en form av hudcancer och orsakas inte av ganja rökning... förövrigt så var det inte hudcancer bob dog av, det var en cellförändring i tån som var orsaken.han hade överlevt om han inte vägrat att amputera tån, så metastaser spreds i kroppen och det tog hans liv.
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2006-10-20 19:45
Gurraa: säger det något om att han inte vill tjäna pengar på filmen? Varför kostar det isåfall 5 euro att läsa mer, eller 10 euro för att få en hemgjord affisch på köpet...
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2006-10-20 20:22
Skulle affischen vara gratis eller?
Jag drar bara slutsatser av vad jag hört om snubben (Benji Levi?) som drog igång hela projektet. Men det är klart han vill tjäna pengar, annars lär han gå back liksom.

orrre, men cellförändringen (=cancer?) orsakades väl av hudcancern?

2006-10-21 01:33
Gurraa: Jag ska inte säga så mycket, för han inte kollat igenom sidan tillräckligt. Bara såg att dom ville ha 5 euro för att man skulle få läsa deras teorier, och det fick mig att avstå.

Sorry om jag trampa på en öm tå.
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.

2006-10-21 14:29
siten är nere?

2006-10-21 19:47
Sore: Hehe, ingen öm tå här... Menade bara på att man inte behöver ha fucked up agenda för att ta betalt för saker och ting. Men dom borde släppa hela websiten fri fan.

Scientist, den fungerar nu iaf.

2006-10-22 11:55

who killed king tubby? den frågan kan vi ställa istället...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-22 13:06
Eller Peter Tosh... Eller General Echo! Finns ju en hel del att välja på.

2006-10-22 22:15
Eller Tenor Saw i texas? General Echo blev väl skjuten av polisen right?

2006-10-22 22:16
http://www.blackechoes.net/memoriam.htm

kolla den för info om döda reggaestars..