I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag har hittat den bästa internetradion!

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2006-10-20 04:25

Jag har hittat den bästa internetradion!

Hittade den här för några timmar sedan och är fortfarande i extas över hur bra detta är: fullt av klassiker, rariteter och obskyra låtar jag aldrig hört talas om.

Scratch heter stationen (säger man så om internetradio?) och den fick mig på ett jäkla bra humör nu..

"About this Station

The format ranges from early-1960s ska (with the likes of The Skatalites, Laurel Aitken and Theophilus Beckford), through rocksteady, reggae and on to modern-day dub and is mostly Jamaican in content.  There is a small amount of mento in the playlist (preceding ska and uniquely Jamaican, mento is a fusion of African, European, Caribbean and American Jazz).

There is no rap or hip-hop in the playlist - just some fine toasting from the likes of King Stitt, Prince Jazzbo, U-Roy and Big Youth (to name a few).

The playlist is updated weekly."

Deras egen beskrivning där så om du är ute efter senaste blip blip-dancehallrytmen så är det kört. Ingen reklam, inget snack och det är helt gratis!

Underbart är det!

Länk: http://www.azevedo.ca/scratch/

Låtlista: http://www.azevedo.ca/scratch/i-list.htm

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-10-20 12:20
Det är ju snack som är sjysst, annars slänger man ju bara upp en bättre playlist i winamp hehe.
kollla vibes46 också

2006-10-20 16:21
Äh vad negativa ni är..

SvampBob är oldtimer också tydligen. Klart det kommer bra ny musik också, jag har inte klagat på något. Jag köper nya skivor för alla stålar jag har i princip. Jag är inte så jäkla rik visserligen men jag vet vad du menar. Det är bara det att det finns en hel del radiostationer som ska lira "oldies" men det blir bara en massa Bob Marley och sånt man redan hört. Visst har jag också hört en massa låtar dom lirar på den här stationen men inte allt, och det kan du nog inte heller påstå att du gjort. 

Kanaler med snack är schysst också men man kan väl lyssna på båda? För övrigt tycker jag att det är bra låta helt enkelt, därför postade jag den här. Ok, jag blev på lite väl bra humör igår natt kanske men ändå..
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2006-10-20 18:44
eller så rattar man in rough lynx & blenda show på www.k103.se varje fredag mellan 20-22!!

This is THE radio kanal om man e reggae intresserad i sverige... Seeeen!!
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /

2006-10-22 14:06
@ Tantorious - wooooord!!
www.myspace.com/roughlynx

2006-10-22 15:27
Tantorious 
Jag har varit ute dom senaste fredagkvällarna så jag får stanna hemma nästa gång och lyssna då.

555-Pusher F23
Vad är det för någon? Jag har aldrig hört talas om den så du får lägga upp en länk.

Kan vi inte göra om den här till en internetradio-tråd i allmänhet istället? Vore grymt bra om en mod eller admin kunde döpa om den till något i stil med "Bra internetradio" eller så och så kan man ge länkar till olika kanaler.
Rappare

2006-10-22 19:59
Baby Ace Radio är lätt den grymmaste stationen..
Städat hela dan och pumpat Ace, fan vad han äger. Grymma mixar, nya riddims, nya versions då o då kryddat med klassiker och underbara loversrock prylar.

Finns säkert via hemsida men jag lyssnar via iTunes där den finns inlagd under Reagge/Island.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-10-22 20:09
funkar inte för mej :(
www.myspace.com/juniornatural

2006-10-22 21:58
He he.. själv byter man radio typ varje vecka.. just nu är det "Jah Live" som gäller.
Fast ja d e klart en del reklam e det men mycke bra musik oxå så det väger upp (hittills iaf). Fast gillar man bara gamla grejer så ska man nog gå någon annanstans.

Tycker oxå att en sådan här tråd behövs. Droppa fler tips!!
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2006-10-22 23:16
Tuff Tuesdays på Vibes46.com
Combat sound - bara för att de é så!
Det är nog substansen i mitt liv. Jävligt skön stämning i studion :D
Jag sitter alltid och skrattar högt för mig själv och dansar i datorstolen till de senaste, sjukaste och fetaste låtarna

2006-10-22 23:19
big up vibes46
myspace.com/roughlynx / myspace.com/roughlynxproductions / myspace.com/anteupmusic /