Sizzla + Bobo Shanti[?] = Sant ?
Sha! Satt och läste lite om olika artister på http://www.susning.nu/ . Jag vet att susning inte är att lita på därför undrar jag här om det är någon som vet om det stämmer att Sizzla är medlem i Bobo Shanti-Sekten? För er som inte vet vad Bobo Shanti är; http://www.nalis.gov.tt/Communities/communities_BoboShantis.html Om det nu är så att Sizzla är en aktiv medlem i Bobo Shanti så borde han väll inte vilja sälja sin musik till vita? (De som handlat med svarta slavar). Han borde väll inte heller ta våra pengar för spelningar? Exempelvis URF, antar att han tjänade ganska stora babylongröna sedlar därifrån? Vet inte så mycket om sekten men det känns som att han handlar med GRYM dubbelmoral.. Så, vad tror ni? Vet ni? Tycker ni? Upp till diskution nu folk's, annars somnar jag ;PBless !
http://Soldjah.blogg.se/
han har vart iaf. men sen blev han väl inte så righteous å börja snacka om mord å sådär. har även för mig att han va inblandad i nån torpedhärva. och han har ju sin egen hill.. judgementyard. de här är inga fakta ja kommer med. bara va ja har för mig att ja snappat upp :) Bless up!
Twelve Tribes of Israel
Blev väl utkastad från bobo shanti - sekten. som Prån P21 var inne på judgementyard där han hade jamaicas största vapen lager. Vilket Bobos inte tyckte om när dem fick reda på.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
svampbob: och är musiken bra, så tar man väl åt sig vad artisten sjunger om?
Twelve Tribes of Israel
men han har ju t.e.x gjort BLACK WOMAN AND CHILD där han säger , my colour are the first i början!
www.myspace.com/juniornatural
Det är väl inte direkt ovanligt att reggae artister inte är konsekventa i sina texter och handlingar. Trenderna förändras och mänskor förändras.
skiter i vad han säger och gör, sålänge det låter bra tillsammans.
Intressepenisen hårdnar!
jamaikas största vapenlager e väl att ta i, va jag minns va det nån rostig kalashnikov och lite pistoler men tillbaka till topic, varför skulle det vara fel att tjäna pengar på sina fiender "som köpt svarta slavar" inte för att jag tror det finns så många såna men...
Jag har aldrig köpt en svart slav så jag skulle inte vilja beskriva mig som hans fiende.
Intressepenisen hårdnar!
lol, killen har turban o släpper en platta som heter Bobo Ashanti.. han är ju uttalat bobo, men hur hans anseende bland andra bobos är har jag ingen aning om, många av dem anser ju att alla musik förutom nyabinghi är hedniskt, även reggae.. läste nån intervju med nån bobo-präst som kallade Bob Marley hedning osv osv. bottom line: Sizzla är starkt influerad av dem, och anser sig nog tillhöra dem, i alla fall tidigare, nu på senare tid vetifan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Folk får fan sluta sätta artister på pedistal... Dom flesta artister säger vad fan som helst om dom tror att dom kan tjäna en spänn på det, punkt slut!... Dom flesta är diviga och allmänt störiga, sizzla ska ju desutm vara rätt alkoliserad nuförtiden också... lär ju knappast hjälpa hans sakta men säkert sönderfallande röst... Hans senaste två års lyrics ska vi inte ens snacka om... Bottomline, gör han en bra låt tycker jag den är bra, gör han en dålig, tycker jag den då är givetvis är dålig... längre än så är det inte vettigt eller sunt att bry sig om någon artist...
PoppaN: Vart har du läst om att han är alkad?
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
"Fucking påse nötter" indeed.. Inte har Ni koll på vad boboshanti är heller..tyvärr.
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
SvampBob har du inte ett sound eller ordnar konserter undrar jag verkligen varför du har tagit dig tid att träffa dessa människor? svansar du efter polska gästarbetare också?
Just i egenskap av artister och att vi har en sak gemensamt, dom är reggae artister som släpper skivor och jag är en av dom som ibland köper det. såg jag just var ditt argument, vadå signerade dom skivor eller? att se nån på scen, som brukar vara relationen mellan artist och fan, räcker inte för att säga att man träffat dom så har du kämpat dig backstage bara för att säga hur bra dom är har du nog gjort dig skyldig till värre fjortisbeteende än att diskutera hurvida en artist menar allvar med sina texter eller inte och pratar du med dessa killar för att du vill fråga dom något så är dom väl inte "precis vemsomhelst"?
:) fett rolig tråd...
http://www.youtube.com/watch?v=Dni1_xbLl5I Bitty Mclean with Trinity Sound ...
för det första är musiken inte bara rytmen o känslan... det är också texterna som är inspirerande.... att sitta o säga att folk e påse nötter för att man vill veta hur saker o ting ligger till.... jag tror inte du svampbob skulle vilja lyssna på nått som du tyckte lät bra och köpa dennes skiva och sen inse att personen i fråga är en nationaldemokrat...... är trött på att folk ska va så jävla coola för att de tror sig veta mer än andra...... man läser överallt på det här forumet om folk som hånar andra för att dem inte vet det och det...men nånstans måste man ju börja! man borde vara glad att männsikor börjar få upp ögonen för denna underbara musik.... låt folk va för fan.....översittare
"Babylon have no fruits"
Tror det är förbryllande få som lyssnar på reggae för textens skull. Det handlar ju ändå om precis samma saker hela tiden.
Intressepenisen hårdnar!
waste: HAHA! bästa på länge!
Twelve Tribes of Israel
Rolig tråd... Synd att radbrytningen är helt fucked upp eller är det bara för mig som det går för långt ut till vänster? Höger men ja...
Poppa_Nikoo P30 Sizzla, alkoholiserad? Tell me more... :PP..
http://www.myspace.com/Sifon
wasteapa01 P19 eller så är det så att texterna är så viktiga att dom som väljer andra ämnen än dom gammla hederliga (jah, ganja, ghetto, tjejer, vapen och bögar) inte säljer några skivor?SvampBob du är en hangaround wannabe som alla andra, du vågar bara inte erkänna
svamb bob.... men bara för att du tycker vissa e påsar nötter, så står inte det för sanningen! så shut up.....du e en översittare det e va du är. du är inte så cool och äkta som du tror....
"Babylon have no fruits"
SvampBob nej men det är du som åker till jamaica för att träffa "helt vanliga människor" som du svansar efter och sedan skryter om på internet i min relation till dreadlocks finns inget wanna be, it is allready
hahaaa, nej tack jag vill helst inte höra det från dig som inte verkar veta vad nått av de orden innebär, det räcker att mamsingen säger det till mig=) cause i love her! hon gav mig detta liv, så jag skulle inte bli ledsen över att flytta hem igen.... jag tycker du ska sluta tro att du e nån sorts faktabok där alla svar finns.... sluta tänk på vad andra gör och fundera lite över din egen situation istället, verkar behövas.... svampbob hahahahahahahahahahahaha
"Babylon have no fruits"
men jag tycker saker ska vara äkta (det ligger liksom i ordet äkta = något fett, ärligt, ursprungligt och orginelt) och artister som sjunger om att dissa kola/oralsex/bögar fast dom själva snortar/slickar/packar bajs är inte äkta, varför ska jag bara blint köra på "bra musik, då är allt annat förlåtet"
angående sizzla och alkohol..... http://i8.photobucket.com/albums/a33/surprize/IMG_0011.jpg
SvampBob formulera om dig så jag förstår tack
det där glaset kan väl innehålla vadsomhelst men stylish bild, med spliff, utan turban och en ,eventuell, grogg i handen
SvampBob blev det nån omformulering avvaddå vem och inte som idkar d perversiteter du nämner? wasteapa01 P19 är du efterbliven eller leker du bara?
NuttyDread: du lyssnar ju förstås på reggae för att du kan relatera till alla texter, du är ju rasta och så. Eller ska jag säga wigger.
Intressepenisen hårdnar!
hahahaha.... mm, men för mig räcker det att mamma tycker det=) hmm, varje gång du ska svara något tillbaka måste du alltid vara hård och bevisa något som e fel med mig? du försöker inte bevisa motsatsen på mina anklagelser om dig? känns som om du är en äkta översittare som vill trycka ner andra för ditt eget välmående..... det enda jag ville från början e att du kanske skulle ta och acceptera andra männsikor, och att alla inte är lika as balla som dig......men på nått sätt kom du väl till dit vetande och din expertis, eller var du bara född sån? man måste börja någonstans för att sedan kliva framåt....en påse ärtor e va du är om du inte fattar det!
"Babylon have no fruits"
wasteapa01 P19 jag tycker mig kunna relatera till många låtar... men vadå, lyssnar du på reggae fast du inte gillar texterna? röstar du på den politiker du tycker ser mest trevlig ut också?
bra sagt Nuttydread! tänk om självaste bob marley skulle vara här och säga att man bara lyssnar till rytmen och inte till texterna? helt sjukt..... plus att det som sägs i texterna är inte alltid rasta relaterade! det finns sjukt mycket inspiration att hämta inom reggaen!
"Babylon have no fruits"
Att han dricker sprit betyder väl inte att han är alkis? Eller ser ni som dricker här inne er själva som alkade? BosseB: Ibland trodde jag bara du drev på skawars, men när du kör precis samma här så förstår jag att du är fan lost... Dags att komma ur psykosen? Att man inte lyssnar på texterna säger oftast dom som inte förstår vad som sjungs. Iaf brukar det vara så hehe...
Let the hungry be fed, naked clothed, infant cried for, the sick nourished and aged be protected. Jah Glory.
ska ni lyssa på reggae ska ni väl fan veta vad budskapet i musiken är och inte lyssna på dom vpldsamma reagge = peace love & understansing det finns inga ras skildnader i
reagge
du kan kolla in mig se det i profil kommer aldrig leva villa volvo hund och bil
NuttyDread skrev:men jag tycker saker ska vara äkta (det ligger liksom i ordet äkta = något fett, ärligt, ursprungligt och orginelt)och artister som sjunger om att dissa kola/oralsex/bögar fast dom själva snortar/slickar/packar bajs är inte äkta, varför ska jag bara blint köra på "bra musik, då är allt annat förlåtet"Vill inte direkt lägga mig i denna diskussion som helt spårat ur, men detta måste jag nog ändå kommentera...ingen diss eller så på någo vis, men om du menar detta så är det inte många reggae artister kvar att lyssna på för dig...För helt ärligt, om man skulle ta reggae/dancehall artister texter på allvar, och leta efter något som vagt kan beskrivas med ord som äkta, så så är ju minst hälften rabiata bögknackare, allmänna massmördare, för hustru misshandel, utalade rasister och det mesta negativa du kan komma på...Och då talar vi ändå bara om texterna, inte om vad artisten själva sysslar med eller beteer sig privat...Det finns conscious artister av den snällaste skolan som jag ger forwards när jag hör deras låtar på en dance som jag vet är hustru misshandlare av den grövre skolan, finns kristna skön sångare jag vet är knark bossar och riktiga tok gangsters som jag ger forward när jag hör deras låtar, och det finns 80tals toastare jag vet varit massmördare back in the day som jag respekterar som artister...Jag gillar inte hustru misshandel, knark baroner eller mördare.Och jag skulle vara mycket gladare om jag inte visste detta, men det är helt enkelt inte så att allt är svart-vitt, speciellt inte när det gäller jamaicansk musik... känns som väldigt mycket är grå skala...För att inte tala om alla artister som sjöng anti hard drugs låtar medans dom själva var djupt nere i crack träsket...Min erfarenhet är som sagt att dom flesta artister säger/sjunger vad dom tror dom kan tjäna pengar på för det är trots allt ett yrke att vara artist... hela dubplate industrin är ju på många sätt ett bevis på detta, där en artist kan flippa sina conscious lyrics till rena serie mördar snacket... visst det är metaforer och så, men ärligt det är rätt långt från rightioussness att sjunga att man ska skjuta skallen av soundboys om man är rasta... Bottom line again, ta det inte så seriöst...
fan vad konstigt, inga punkter eller nya stycken?....jaja
brap nikoo....bra post
NuttyDread: jag lyssnar på reggae för att det låter bra, sen så skiter jag i vad de säger. T. ex. Baby Cham - Ghetto Story skulle inte låta sämre ifall han sjöng om Barbie-dockor. Jag röstade blankt.
Intressepenisen hårdnar!
Och TÄNK om självaste Bob Marley skulle vara här. Bob Marley är ju lika spännande idag som en påse skridskor. Nu får jag varenda jävel emot mig, men jag säger bara vad jag tycker...
Intressepenisen hårdnar!
Nikoo: Håller med helt. Sanningen i de flesta JA artisternas budskap är ungefär lika tjocka som vatten.
Skriv vad Ni vill.. Men Ni kan inte komma ifrån det faktum att mannan som är född "1976-04-17" Miguel Orlando Collins a.k.a Sizzla Kalonji är Black Christ-in-flesh Holy I Selassie I JAH RASTAFARI
7 words of Love: "JAH IS LOVE, LET US ALL LOVE" HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
To Our Prophet, Priest and King Give thanks for Black Jes-us of Nazareth, The Black Ethiopian Christ, The Black King of the Jews. There it's a picture of HIM in St. Etheiredas Church in Britain. Only the Black Christ International Church in Bull Bay, 10 Miles , St. Andrew, Zion Hill tells of the Three-In-One Godhead who lives in the heart. The King Send, He Come and Stand for the People in Righteousness of Salvation. This Three People Live; They Ever Live. Marcus Mosiah Garvey, I And I Hail As Our Honorable Prophet, the Fore-Runner os Jes-us The Lamb, Once Slaughtered, Now Conquering to Conquer, The Risen Lamb . The Honourable Prophet was a Prophet who spoke of the crowning of the Black King in Ethiopia and the rising of the Man of "R", Who should sit on His throne 10 Miles out of the bloody city of Kingston, Jamaica on the northeast side of Warika Hill. The Honourable Prophet prophisied saying: "When they shall say I Am Dead, they shall bury me in 3 different places." This prophecy truly came to pass, for thy said they burried HIM in England, Ethiopia, Africa and Jamaica. Our Divine Majesty Haile Selassie I The First, Cannot Die. He did not come to died, He came to Live . He only resigned from HIS Throne to build Black Redemption. It is this Redemption (with the help of the jamaican government) We the people await, standing worthily with Our Most Worthy President of the E.A.B.I.C., King Emmanuel , Representaive of the United Nations World Wide Organization, I.N.R.I. reads I Negus Rule Israelites, I And I Jah Rastafari. HOLY EMMANUEL I SELASSIE I JAH RASTAFARI
Haha så började I Jah Man bomba... Bra post Nikoo...
Poppa_Nikoo P30 jag menar inte att man ska ta dom, eller att jag gör det, på 100% allvar men jag vill inte ekonomiskt eller moraliskt stödja nån som är en riktig fitta nu syftar jag inte på sizzla, han har schizade texter, det vore alltså ganska naivt att tro att han inte är en smula ombytlig även i riktiga livet även vybz gör låtar för och emot vapen (för att sälja både till dom som gillar och inte gillar antar jag) det är motsägelsefulla saker i texterna som för mig inte spelar så stor roll men när merciless våldtar någon eller ninjaman slår sin familj vill jag gärna veta det så jag inte av misstag råkar stödja dessa äckel
wasteapa01 P19 som nån annan skrev, du e väl för trött för att orka förstå texterna shit yao, du röstade blankt varför förvånar det mig inte, ok för dum för texter, för dum för politik...
vilket jävla tjöt, klart han är bobo, ser man ju direkt
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
NuttyDread: det jag sade i början var att jag tror det är förvånansvärt få (i Sverige) som lyssnar på reggae för texternas skull sett till antalet som faktiskt aktivt lyssnar på reggae. Jag själv skiter i vad de säger, förstår gör jag till stor del, men jag skiter i det. "One love", säger mig ingenting, jag skiter i att det krigas. Sen för dum för att förstå reggae-texter? ALla förstår Bob marley, han talar ju mer eller mindre ren engelska när han sjunger upplever jag det. Men sen finns det ju grov patois, och det är ju du förstås expert på. För dum för politik? Fanns inget parti som ville ge mig det jag ville ha, så enkelt. Så käft och wiggra vidare.
Intressepenisen hårdnar!