back a yard
för er som inte visste de så har papa bull öppnat en jamaicansk resturang. den ligger på södermalm i sthlm och heter back a yard. har inte varit där än, men den verkar ju vara tvär fet. mycke kyckling, fisk å lamm har jag för mig. jah bless
de stog i stockholm city förra veckan.
Det som inte framgick varken i City eller här ovan är vart exakt den ligger? Nån som har koll på adressen?
Christ love!
liger på folkungagatan 128
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tackar å bockar!
Christ love!
jah bless? rasta eat no meat!
i get more pussy then panty!
Var ju ingen rasta-restaurang, utan en jamaikansk restaurang.
Intressepenisen hårdnar!
vem sa att det var en rastaurang :)
Dom hade tung mat på uppsala reagge festival. Dom har nån hemsida som aldrig verkar bli klar, men minns ej adressen.
rasta äter väl för fan inget som inte växt ur marken igentligen om det ska vara rent "ital" så där rycker både salt och annat gott.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför tjatar så många om vad rastas äter och inte äter?
för det värkar rätt roligt om man inte äter saker som tex salt
det är kul iochmed att socker är sött.. som man kan äta till det mesta
back a yard: http://www.youtube.com/watch?v=orRB9jUIo_g
Trevligt ställe.. maten och servicen var top-a-top.. Deras Jerk Chicken är att rekommendera..
FRSound
Chew-E P27 Hur var priserna?
Jag har inget emot tredje världen inredningen, men tycker faktiskt att man bör anpassa priserna därefter. Den här restaurangen har uppenbarligen en ganska ung publik som målgrupp och inte lagt ner särskilt mycket pengar på att inreda lokalen. Varför man då kör priser a la "pontus by the sea" har jag lite svårt att förstå. Jämför te x med en annan enkel "etnisk" restaurang, den eritreanska Jebena. http://www.jebena.com/menu.htm Ingen varmärtt kostar över 100 spänn. På back a yard kostar den billigaste rätten 130. Jag får väll hur som helst testa back a yard innan jag fortsätter såga mer än såhär.
grejen att det är väl mer hyp runt jamaica än eritrea sammt att han nu har monopol på konseptet i sthlm. sen liger faktiskt jebena nere i tunnelbanan och känns till och från mindre injudande att gå in till.
Och så är ju 130:- inte ett dugg dyrt för en måltid på restaurang. Såvida inte maten är crap...
Gurraa P22 Och så är ju 130:- inte ett dugg dyrt för en måltid på restaurang. Såvida inte maten är crap... 130 för en vegetarisk måltid är hur som helst lång ifrån billigt.storpajsarn P23 Agree
130 är väl normalpris poå resturangmat ? inte billigt inte dyrt om man jämför mad konkuransen om nu inte går på "gyllne måsen"
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
ska man gå ut o äta bra mat får man väl räkna med att punga upp lite? jag tror stället är riktigt sjysst!
frågor på det?
acke_banan Varför tror du det?
Evokee:
John Bull, en urfader i svensk reggae öppnar en helt grym restaurang och du sitter och klagar på internet... Lägg ner!
Och ni andra, gå dit. Rekommenderas verkligen!
tenstadancehall Är det för att han är "urfadern" i svensk reagge jag inte bör klaga, eller är det för att jag gör det över internet? Förstår inte riktigt hur du tänker nu. Sen förstår jag verkligen inte varför du uppmanar alla andra att gå dit, men inte mig. :S
Det är klart att du också ska dit!
Jag tycker bara att det händer för ofta att någon tar bra initiativ och så kan man dagen efter läsa massa klagande på internet. Istället borde väl alla stödja och peppa de få som verkligen brinner för reggaekultur (och musik)?
Och visst jag tycker att man ska visa någon som Papa Bull all respekt t ex genom att stödja hans restaurang.
tenstadancehall Jag klagar på att priser är riktigt höga på restaurangen. Jag tillägger att jag inte än vet om dom är för höga då jag ju inte vet hur pass bra maten smakar (smakar det som på URF dvs bra men inte makalöst gott så är det rejält övderdrivna priser), men att jag är skeptisk till sådana priser för vad som ska vara en restaurang med väldigt laid-back atmosfär och riktad emot en mindre köpstark grupp. Vem pappa Bull är skiter jag fullständigt i, i detta avseende. Jag kommer prova restaurangen, och sen kommer jag återkomma beroende på hur maten smaka och vilken upplevsle restaruangen gav. Att man ska hålla på och stödja en restaurang - inte för matens skull - utan för vad ägaren gjort för svensk musik nån gång i tiden är ju bara löjligt.
låter riktigt grymt, får ta en kik in nästa gång man är i sthlm.. men fan då lär jag ha skaffat nytt jobb tills dess om jag ska ha råd att äta
{F.e.C.}
B E S V I K E L S E Jag har som det säkert frammgåt inte så höga förväntningar på stället, men lyckades ändå bli besviken. Priserna var som väntat skyhöga, det billigaste icke-vegetarika du kan beställa ligger på 150 spänn vilket är dyrt även om jämför med vanliga slipp-nisse-middags restauranger.
Vi alla beställde in Jerk Chicken för 155 spänn och får ett kycklingben.... Inte ens en jävla filé kunde man kosta på sig. Riktigt snålt och dåligt. Ris fick man dessutom alldelles för lite för att ens räcka till det lilla kycklingbenet. Konsekvensen var att jag fick sitta och äta en massa brödbullar och minna kompisars ris för att en ha chans att bli i närheten utav mätt.
Alkoholpriserna var även dom höga, ca 107 spänn för en sexa.
Men maten var grymt god, det får jag ge dom.
I övrigt så befolkades stället mest av en massa nördar som såg såg så besvikna ut när vi kom in. Som att dom hoppats och trott att dom var bland dom få 20+ som var så vuxna och coola att dom åt på dyr JAMAICANSK restaurang.
Lokalen var väldigt stämmningsful och servicen helt ok, men det här är ett ställe jag inte kommer gå tillbaka till annat än under väldigt specialla omständigheter.
Screw alla hype kring Jamaica, i fortsättningen hittar ni mig på Jebena.
www.Jebena.com