I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-02-27 12:02

Jah Cure

2 korta frågor.
När släpps han? Har han släppt något nytt?

Bless!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-27 12:59
om 5 månader typ tror ja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-27 16:51
Det va som fan!

2007-02-27 22:39
En fråga till: Vad sitter han inne för? Vet inte om jag ska tro på allt som sägs, så svara bara om du är säker.
 biffko to di world

2007-02-27 22:42
våldtäck de som sägs...men asså de jag har hört e att de ba satte dit honom för o jiddra..sant lr falskt i dont know dready!

2007-02-28 08:04
KarlKadaver P17

Dom kanske har två tredjedelar av straffet på Jamaica precis som i Sverige :), alltså 15 år, som kortas av med en tredjedel = 10 år, han åkte in -97.

Torre1 P16

"While driving around Montego Bay with some friends, police pulled Cure over in front of Jimmy Buffet's club Margaritaville. Cure claims he was asked if he was in the area the week before when a woman had been raped. He told the police he wasn't but was held until the woman could come identify him. Cure claims the woman asked the police "is this him?" then walked out of earshot to talk with the police."

Han blev även åtalad för olaga vapeninnehav.
http://www.myspace.com/Sifon

2007-02-28 09:33
Enligt Ja kommer han släppas tidigast sommaren 2007.

2007-02-28 09:34
Han fick 15 år men han sitter antagligen inte alla

2007-03-01 09:02
babylon release the cure!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-03-01 12:05
haha, det e så kul att folk här säger att babylon har tagit en frihetskämpe typ. bara för att man gillar någons musik betyder det inte att han är guds bästa barn. mkt komiskt. han sitter för våldtäkt, låt grisen sitta.
DUB IT!

2007-03-01 13:39
han sitter väll inne för väldtäkt, väpnat rån och vapenbrott...
sen kommer han (som någon skrev) tidigast ut i sommar o senast 2015 har jag för mig
 http://www.myspace.com/charlychanter

2007-03-01 21:06
Ja, men han sitter för brott han inte begått!
"Ja Cure is in jail and the prosecutor know he's innocent and shouldent be there" /How come Morgan heritage

2007-03-01 23:25
peter-rabbit P21

Helt ärligt talat, VET du det? nej precis!
Man kan läsa ihjäl sig om vad olika har att säga, men antagligen vet inte ens hans vänner exakt vad som hänt och med tanke på det tycker jag man ska va jävligt försiktig med att uttala sig om ifall han är skyldig eller ej!

Jag älskar Jah Cure som artist, men har fortfarande ignen aning om vad som EGENTLIGEN hände.

(kom iofs på nu att du kanske inte ens var seriös, men aja)
 http://www.myspace.com/charlychanter

2007-03-02 03:14
Jag vet inte hur det ligger till med sanningen men en viktig sak att ha i åtanke är att alla överhuvuden på Jamaica hatar rastafarier.

2007-03-02 11:56
våldäkt år sjukt vanligt på jamaica, och det är heller inte direkt högsta prioritet att sätta dit våldtäktsmän, så om nu mr cure har knasat för det så stämmer det säkert.
återigen, hade han gjort syntpop hade ni inte hållt på å larva er med  "babylon release jah cure"-snyfttrams. det e bara för ni diggar hans musik, håll isär musik och person. d blir larvigt med pojkarna på whoa som sitter i sina pojkrum å pratar om att man ska släppa en våldtäktsman på jamaica för att man gillar hans musik. haha
DUB IT!

2007-03-02 15:54
Väpnat rån är inte så rasta!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-03-02 17:34
Sizzla hade ju en mindre vapenarsenal nånstans på Jamaica (apropå att vara righteouss bara för man är rasta), så Jah Cure kan ju lika gärna vara skyldig..   sen vad som egentligen hände som sagt...

2007-03-02 18:51
väpnat rån är rasta, våldtäkt är det inte:)
DUB IT!

2007-03-02 18:55
eller jag menar väpnat värdetransportrån är det:) hehe..bortgjord
DUB IT!

2007-03-02 19:09
finns en bra intervju med the cure i första numret av engelska riddim...
där får man höra hans version av vad som hände och när han släpps osv.
Mabuhay!

2007-03-02 22:02
Apropå hurivida vapen och rasta hör ihop så stämmer det inte att det finns en rasta-sekt (bobo ashanti kanske? komo upp i huvudet bara) som ägnar sig åt förföljelse av homosexuella? I ovan nämnda sekt så ska väll Sizzla ha vart medlem, därav hans vapenförråd? Det känns ju inte så himla rasta att mörda folk, trots att homosexualitet är det största brottet som man kan begå för en rastafarian.

Eller är jag helt ute o cyklar?
 biffko to di world

2007-03-02 22:50
relativt mkt...

det är inte kallat sekter skulle jag vilja säga, eftersom att sekt medför en negativ klang.. dock så finns det olika hus inom rasta

de tre största:
Bobo Ashanti (som dock inte ägnar sig åt förföljelse av homosexuella..)
Prisar Emmanuel, ledaren av Bobo Ashanti som "the black christ in flesh" som ska ha dött nån gång på 90-talet om du väljer att fråga någon utanför bobo kretsen.. de anser även att Selassie I är Gud

Nyahbinghi: Prisar Selassie I som reinkarnationen av Jesus Kristus och Gud i samma person

TToI: Ser Selassie I som en person som endast skyddat Etiopiens (Nya Israels) tron tills Jesus Kristus återkommer för att ta över och härska över Jorden...

Rätta mig någon om jag har fel..

2007-03-03 13:01
mr alcore

som sagt babylon release the cure

sen att det kommer från cdn free jah cure det är en annan historia

boya sho
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-03-03 13:40
Here we go again...
FRSound