I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-01 20:40

UppsalaAllstars?

I uppsalareggaefestival 2005 uppträdde några killar som jag digga fett mkt.
Jag undrar om någon vet vad de heter och vart man kan hitta deras musik?

Dom spelade tillsammans bara i URF05 o kallades UppsalaAllstars.

From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2007-04-03 16:48
Ingen som vet?

2007-04-03 17:51
Jag kommer ihåg dom. Och om jag minns rätt så var det väl en massa olika folk som gått samman (eh.. tillfälligt?), och därför hette dom "allstars". Har ingen aning om så mycket mer info om dom eller om de ens fortsätter att spela tillsammans.
Någon mer insatt än mig får svara på det..
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-04-03 21:35
det va stosien, p-danielsa, natural way, majestic vibes o ras peter.. kan inte minans några fler
 http://www.myspace.com/charlychanter

2007-04-04 05:12

Tack så mkt! jag är jätte tacksam för hjälpen!

Vart kan man hitta deras musik? jag har chekkat lite i skawars men hitta ba stosien o p-danielsa

Peace;D

2007-04-04 14:27
myspace är ett hett tips.

som redan sagt så var uppsala all stars ett hopkok av uppsala profiler som tillägnade spelningen uppsala reggafestival´s 5 års firande och sir coxone dodd, r.i.p. vi spelade bara studio 1 riddims. två låtar finns på uppsala reggaefestival dvd´n.

de medverkande förutom det grymma bandet var, little bim samt junior natural, hittas under solomonallstarsfamily på myspace.  p-danjelsa nu mera östersund, bredda daniel hittar du i göteborg, storsien och ras peter fortfarande uppsala bor. kolla myspace de flesta av dessa har sidor orkar inte länka.

lycka till
Junior Natural-Number 1 Girl nu på 7" 
http://www.myspace.com/solomonallstarsfamily

2007-04-04 18:38
natural way har släppt vad jag vet en skiva som heter 1924
Line 18th..Truez neva stop

2007-04-05 09:17
1924 är slutsåld så det är begagnat marknaden som gäller. det finns en till platta med natural way som heter natural way all stars, den är inte officiellt släppt men jag tror den cirkulerar i alla fall så den går nog o få tag på.
fin fina gäster på den, chilly, papa d, viktoria tolstoy, sly och lion, leafy, desmond foster, govenor andy och clas yngström.
jag har åxå hört talats om en nw all stars in dub som ska va grym på den ska det även finnas en tagning med andy som senare blev bortplockad från all stars plattan, men vad vet jag, det är hörsägen.

2007-04-05 16:30
Tack så mkt! jag har letat o hitttat mkt nu.
En polare hade ett albumet natural way allstars, den e fet som fan;).Ska försöka få tag i den andra oxå.
Uppskattar verkligen allt ni har skrivit o hjälpt mej med:D

Hörde några låtar me Junior Natural oxå i MySpace, Fan va Nice asså. Synd att ja missa Solomon Allstars förra året i URF.

2007-04-05 17:42
kan ju försöka hitta majestic vibes demon. Vet inte ifall ras peters 7" har släpts ännu.

2007-04-05 21:11

Natural - All Stars är en ruggigt fet skiva, och 1924 ser jag som en klassiker. Storsien har väl whoa, hemsida och myspace där man kan få tag i låtar. Dessutom finns en riddimtolva med honom, p-danjelsa och daddy boastin som är riktigt bra. Dom bygger en mur !

Graffare

2007-04-08 12:57
påminner det inte lite om USCB allstars? (united states college boys allstars) från uppsala/sthlm?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-04-09 18:08
PuGe,, haha, kul skämt... college boys... för det första är USCB från Götet...

Om Uppsala Allstars: Jo, det var så att vi var några som slog oss ihop för att inleda reggaefestivalen 2005, sprida och insupa lite najsa vajbs och sånt där.

Majestic Vibes bidrog med några medlemmar, varav vokalisterna heter/hette (MV lägger ner och återuppstår stup i kvarten...) Ras Peter och Bredda Daniel. Sen var det Daddy Natural (bas) Junior Natural (trummor) och Barba Dread (sång) från Natural Way, och så var det P-Danielsa och jag.

Vi har aldrig spelat i den konstellationen innan dess, och aldrig därefter heller, tyvärr. Tjata gärna på URF eller nån annan om ni vill se oss igen :)

Relaterade myspace-sidor:
min
Ras Peters
Daddy och Junior Naturals
P-danielsas
"I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace". Bush har visst läst Orwells "1984".

2007-04-09 18:13
och det som lieutenant-bam P0 aka Daddy Natural skriver är förstås sant... han var ju själv med. Strikkly Studio 1 riddims.
"I just want you to know that, when we talk about war, we're really talking about peace". Bush har visst läst Orwells "1984".

2007-04-09 20:00

Storsien 
Jag skulle LÄTT vilja se er i URF07 och då såklart me Junior Natural.=)
Ska se till att folk tjatar på URF o se till att ni står på scen=D

Peace o Gratis kärlek till alla;)

2007-04-09 23:57
Kul! jag bangar inte...

2007-04-11 09:20

ny låt uppladdad med bim o bam / solomon allstars.
skynda in och lyssna.

2007-04-12 22:59
Ohh jag minns dem, har också undrat vart man kunde få tag på deras musik. Dom var galet bra iaf!

2007-05-04 23:23

Min gamla trötta hemsida funkar dåligt nuförtin.
Kolla in låtar,bilder å tåkke på

http://www.myspace.com/npdanjelsa

p-danjelsa spelar sällan söder om fjällkedjan nu för tiden,om ingen ringer och ber mig komma ner förståss,då kommer jag snabbare än ett skållat troll.