I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker låt på Hard Times rytmen

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-04-06 13:38

Söker låt på Hard Times rytmen

Ja, som sagt...

Låten går något i stil med "I love to see my people living in love, I hate to see them fighting and swimming in blood..."

Jag hittade den inte på Sounquake eller liknande sidor men det är väl för att de plockar bort skivor ur listan som är slutsålda.
Alltså, vem gör låten? Och är den på Gibbo labeln eller någon annan?

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2007-04-06 14:25
Det är I Wayne - Living in Love som du söker. Den lär finnas lite vaart som helst. Blenda eller någon annan skivbuutik lär ju ha nått ex kvar någonstans. Den som söker - han letar....
DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq

"Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"

2007-04-06 14:36
Tackar, jag kollade runt som fan efter cuts på Hard Times men det finns inte så många på vare sig Blenda, Soundquake, Selector´s Choice eller något annat ställe. I-Wayne fanns inte alls.

Sen har jag en del låtar på rytmen, den är riktigt bra. Men jag ska kolla runt efter den nu när jag vet men det är.
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2007-04-06 14:52
här får du lite godis Mic_Styles:
(video)

jag tycker för övrigt att Bascom X's första vers på Lonely Heart dödar typ allt på rytmen. LaToyas "More than confused" är också riktigt bra, hon har flippen på Chuck Fenders "Jah is worthy" (VP, inte Gibbo)
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-04-06 15:08
Tungt Crill-Oh! Anthony Cruz är ju riktigt bra på Hard Times också med Mari-Wanna. Den har en rätt bra B-sida med en snubbe som heter Cezar också. Synd att ingen av dem var med i videon bara..

På Screwface´s Lover Choice 5 mixtape så har Uncle Sam en låt eller två på rytmen, dem är riktigt jävla bra. Jag vet inte om det är specials för Screwface dock. Vi får se om han kanske hittar den här tråden, jag vet inte om det är lugnt att jag bara lägger upp hans mixtape här.

2007-04-07 21:13