I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nån som vill resonera lite musik nu?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-04-17 01:04

Nån som vill resonera lite musik nu?

Hej hej såhär på nattakröken!

släppte en låt, nog de mest "reggae"aktiga jag släppt.

för ett år sedan så kunde ja inte ta en ton rätt, å har väldigt dålig kondis! hehe

men nu känns de som min röst har utvecklas.

senaste låten

går de frammåt med min först? låter de bra när ja får till melodi och har ni tips på va som kan bli bättre, va ja ska tänka på å sådär!

All kärlek!

Twelve Tribes of Israel

2007-04-17 01:07
Fel forum ^^

Låter bra men jag klarar verkligen inte av din dialekt.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-04-17 01:14
näe, här blir bra me tanke på att ja vill ha en disskution om det här å nu lixom :)

och fråga om råd för rösten..

å min dialekt? haha, ja e dialektlös! ;)
Twelve Tribes of Israel

2007-04-17 01:19
Rösten låter nasal, men dialekt hör jag inte heller någon särskild, neråt södra sverige skulle man tippa på dock...

Reggae är inte min grej någonstans men det lät bra!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-04-17 01:21
ja e fan konstant tät i näsan efter ja åkte på en snyting av misstag för en herrans massa år sen... funderar på att operera, hmm..

Twelve Tribes of Israel

2007-04-17 02:33
haha vadå för dialekt..snackar goja alltså
o hur åker man på en snyting "av misstag" , nu tycker jag du kan förklara det vidare , vi är ändå i blandat !
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-04-17 02:33
o ja lite ontopic, du vet att jag diggar  !

2007-04-17 02:39
han skulle smäda en annan så stod ja bakom.

tack mickmästarn!

Twelve Tribes of Israel

2007-04-17 02:41
å fan haha.

när vi ändå är inne på ämnet, jag vet att jag frågat detta förr men vafan. vad händer med reggaementet? vid din grind var ju tvärfet o sen slappar ni bara ... eller vad?

2007-04-17 02:42
nej, Reggaementet har precis rest sig ur sin förra aska och planerar en turné som heter "Come Fi Di Vibe" tillsammans med Ras Cricket&Diegojah från sthlm!

kommer mycke nytt snart!

blessings!
Twelve Tribes of Israel

2007-04-17 10:55
Det här var ganska schysst. Inte fantastiskt, men helt okej.

Själva flowet i texten känns väldigt mycket som om det är freestylat, vet inte om det meningen eller inte, men det blir lite väl löst och babbligt.

Och dialekten, den är ju absolut inte speciellt stark, fattar inte riktigt att någon stör sig, men helt dialektlöst är det ju inte heller. Någonstans i trakten av Göteborg gissar jag?
don't get chumpatized