I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-29 02:23

One love?

har en liten fundering kring uttrycket one love..
varför bara one love och inte lots of love?
det va väll bob marley som myntade uttrycket och han kan väll inte ha menat en kärlek till kvinnor,eftersom han hade bra många mer än en.,
förstår väll iofs att det handlar om kärlek överhuvudtaget men varför bara en?
/lots of love!

The pen is stronger than the knife,,

2007-04-29 02:24
en kärlek till alla kvinnor... ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-04-29 02:32
Vadå att det är en & samma kärlek till allt? Vare sig det är till tjejer, polare, gräs eller gymnastikskor? Vad onödigt att påpeka om antalet kärlekar i så fall, känns nästan som "kejsaren är naken". Vad handlar då Nas låt "One Love" egentligen om?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-04-29 10:15
one love menas inte kärlek till en...det menas vi alla är samma människor spelar inge roll hud färg religon bla bla bla..just därför är det ONE LOVE...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-29 11:56
samma blod samma tankar samma alltihop därför ska ingen vara uträknad.
alla är vi exakt samma varelser.
och med dagens situation ute i världen är one love perfekt uttryckt.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-04-29 17:06
prosaq..

EXAKT !!:D:D
Producent

2007-04-29 17:18
Att man älskar alla lika mycket också då?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-04-29 17:19
nej det e vilkorslös kärlek.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant
Producent

2007-04-29 17:52
Är all kärlek villkorslös i så fall?

2007-04-29 18:17
nej? tydligt visar dagens sanning det motsatta.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-04-29 19:09
Tiagone P24

det var jesus (eller nån eller flera av evangelisterna, minns inte helt 100) som myntade uttrycket inte bob marley, och syftar på relationen mellan lärjungarna

fritt ur minnet
"och alla lärjungarna var av en kärlek och enighet, de delade på allt och ingen kallade något sitt"

alltså en kärlek är att känna samma kärlek för alla människor, oavsätt om man känner dom eller om dom e knas

the jesus way

2007-04-29 19:14
bRrRutalt uttryck :)

2007-04-30 00:24
yes,,i see..one love!
The pen is stronger than the knife,,