I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-30 20:21

Dancehall-dansen

Vart kommer den där sablarns knäna-i-luften-dansen som mer eller mindre alla dancehall-nissar kör? Inte är det nåt nytt påfund, tack vare Youtube kan en lekman idag spåra det tillbaks till 80-talet. Men vem startade det hela? Orkar inte tänka mer, Kiren är slut, men är det Shabba eller?

Intressepenisen hårdnar!

2007-04-30 20:25
Jag gissar Shabba!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-04-30 21:24
bob marley

2007-04-30 23:23
låt oss gissa vilt..

ptr tosh!
 i get more pussy then panty!

2007-05-01 04:39
som redan sagt så dansade peter tosh och bob marley också lite på det sättet + säkert ett antal till innan, under och efter den perioden, det är musiken som gör att man skankar loss...

men visst vem grundade själva dansen som borde även ha ett namn som alla andra reggae danser där nere redan har, det skapas dansstilar helt klart...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-05-01 13:49
Jag skulle personligen inte se det som en speciell _dans_. Är nog ett steg artister bara gör. Utanför reggae också.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-05-01 16:11
Har aldrig sett liknande utanför dancehall-världen, där det nästan är en sport i sig att köra högst knän och studsa fram och tillbaka på scenen. Typ-exempel: Capleton = tokfrans.
Intressepenisen hårdnar!

2007-05-04 20:33
Ett steg artister bara gör är det ju inte heller. Har aldrig sett nåt av dess like utanför dancehall-världen, jag vägrar släppa ämnet. Och jag har aldrig sett någon roots-nisse studsa upp och ner med knän i skyn, nog för att de flesta klassiska roots-nissarna är gubbar nu, men inte ens i gamla videor.
Intressepenisen hårdnar!