I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lever Vivian Jackson aka Yabby You?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-05-08 10:40

Lever Vivian Jackson aka Yabby You?

Snurrade omkring lite på Wikipedia efter diskografier osv, och läser lite lite om Yabby, och det står inget om att han skulle vara död.
Nu är det så att jag är övertygad om att det var en tråd här för några år sen (typ 3 år kanske) om att han dött, vilket jag har trott sett dess.

Googlade lite om mer info men det verkar ju inte alls som om han avlidit.... har Whoa lurat mig i alla dessa år, vore det ju nu ett glädjebesked att höra motsatsen :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 11:49
Han lever. Är väldigt skröplig dock.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-05-08 18:47
Soundquake ligger inne på en mkt fin dub med denna herre
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-05-08 22:42
ofan, vilken miss.. synd att höra att han inte är på topp dock. vore ju kul med en konsert, men det låter mindre troligt.

Marcus Saxell P28

finns det ljudklipp att höra där då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 22:47
Skulle vart riktigt fett med konsert ja.. verkar ju som sagt inte så troligt men ändå.

Iofs tycker jag han är bättre producent än egen artist, kolla bara på Michael Prophets tidigaste, sjukt bra!
"Today's the tomorrow you should've feared yesterday"

2007-05-09 08:48
SunTzu, han menar väl soundquake soundsystem?

2007-05-09 09:10
fredrickson

duh, självklart... :)

2007-05-09 12:36
lyssna på clashen mellan heartical och supersonic, frinns på clashes-r-us.com, eller på hearticals dubplatemix som fanns på en cd som medföljde något tidigare nummer av riddim magazine.
yabby U dubplate style,
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2007-05-09 14:41
Och den bästa Yabby-plattan är självklart;
http://www.flickr.com/photos/iamthegorgon/416739130/in/set-72157594546966313/
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-05-09 20:23
Jesus Dread samlingen har vad man behöver!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-05-10 00:31
Conquering Lion (aka ram-a-dam då...) är ju så sjukt bra. En av de bästa skivorna jag nånsin hört faktiskt...

Yabby var uppsatt för en spelning i Stockholm för några år sen men kom aldrig...

2007-05-10 01:14
Oj, när var detta? Synd att han inte kom. Man kanske borde styra upp något medan chansen fortfarande finns.